Borde man sluta sätta fast korkar på förpackningar?

• Ja

730 Röster 76,8%
  • Nej

220 Röster 23,2%
  • Antal röster
    950
P
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hade inte plast varit ett sånt evighetsmaterial så skulle ju det där inte vara mer än ett problem för ögat att det ligger skräp överallt.
Om det verkligen vore ett evighetsmaterial skulle det enbart vara ett estetiskt problem.

Lite OT men är det bara jag som funderar över varför människan är den enda arten på jorden som dricker en annan arts modersmjölk?
OM nu en vuxen människa fortfarande måste ha sin dagliga dos av modersmjölk, varför inte välja sin egen arts eller någon art som är liiite mer besläktad med homo sapiens än just kossan?😂

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Föreslår du att vi låser in människor eller chimpanser på bondgårdarna istället? 😮

• Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
H Huaooja skrev:
Lite OT men är det bara jag som funderar över varför människan är den enda arten på jorden som dricker en annan arts modersmjölk?
OM nu en vuxen människa fortfarande måste ha sin dagliga dos av modersmjölk, varför inte välja sin egen arts eller någon art som är liiite mer besläktad med homo sapiens än just kossan?😂
Därför att det har varit en så viktig källa till överlevnad att generna hos vissa människogrupper (nordbor, massajer etc.) har förändrats så att även vuxna tål laktosen i komjölk.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Kanske också det faktum att för oss vuxna som dricker mjölk gör vi det för att det är gott och näringsrikt.
Åsens Lantmjölk är nästan som när man var liten och hämtade mjölken hos bonden nästgårds, för er mjölkdrickare som inte provat den, gör det!

Tyvärr har den också den förbaskade korken som sitter fast, slit av den!

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
MultiMan
Fantomen drack alltid mjölk, därför gör jag det också.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske också det faktum att för oss vuxna som dricker mjölk gör vi det för att det är gott och näringsrikt.
Åsens Lantmjölk är nästan som när man var liten och hämtade mjölken hos bonden nästgårds, för er mjölkdrickare som inte provat den, gör det!

Tyvärr har den också den förbaskade korken som sitter fast, slit av den!
Så länge man slipper de där vidriga dunkarna

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
H Huaooja skrev:
Men duuu.
De vet du väl om att det är äckligt att dricka mjölk från människan i vuxen ålder? Folk blir ju tosiga över sånt. Fy va vidrigt

:)

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Så länge man slipper de där vidriga dunkarna
Här uppe i Dalarna brukar ICA Maxi ha Åsens Lantmjölk men bara i 1,5 liters standard kartong, fast förstås med de vidriga korkarna som dessutom är helt onödiga, jag brukar ibland som en liten protest i min egen bubbla öppna på gammalt sätt med bryta upp och vika fram, funkar utmärkt utan att blanda in onödig plast i förpackningen.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
P
MultiMan MultiMan skrev:
Jag dricker i stort sett aldrig mjölk rent. Jag vill ha något att tugga på till mjölken, t.ex. frostflingor.

Andra mjölkprodukter, som grädde och ost äter jag med glädje. Jag har inte provat grädde eller ost gjord på mjölk från min egen art. Är det gott?

• Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Helt rätt. Och att sova på en bastmatta är en självklarhet.

H Huaooja skrev:
Jag tror tillgången/produktionen är en begränsande faktor.
Mjölkkor är troligen framavlade för att leverera mjölk varje dag året om.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS
A Arne_Planka skrev:
Jag tror tillgången/produktionen är en begränsande faktor.
Mjölkkor är troligen framavlade för att leverera mjölk varje dag året om.
Det är nödvändigt att de får en kalv om året också, däremot så är de avlade på att producera mycket mjölk, fetare också har jag för mig.

• Gilla
och en till
  • Laddar…
Dem har äntligen hittat källan till alla flaskor i havet

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi har gått över till glasflaskor igen där man kan välja det, speciellt de som används i matlagning då de nya korkarna hade "egenskapen" att få det att kladda mera och rinna längs med flaskan.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.