329 630 läst · 679 svar
330k läst
679 svar
Fasad med järnvitriol, järnvitrol
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 996 inlägg
Vi ska imorgon spraya vårt nya ”poolhus”. Det är i helt obehandlat trä, även fönstren, undrar nu om det är en god idé att även behandla fönsterkarmen men järnvitriol?
Tack på förhand!
Tack på förhand!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär ser panelen ut efter tre veckor. Jämför med knutbrädan som är obehandlad. Kan det ha blivit för lite inträgning i träet?
Ska upp till stugan imorgon igen så nu har jag chansen att spruta på lite mer då jag köpt med mig en tryckspruta. Tycker ni jag ska göra det eller avvakta?
Råd mottages gärna
ser ingen bild men jag gjorde som dig. Typ 10 sek. Räckte gott och välR Revoman skrev:[bild] Har nu behandlat och spikat upp panelen. Byggde ett bad och doppade plankorna i och ruskade om i ca 10 sek. Vart det för lite ?
Såhär ser panelen ut efter tre veckor. Jämför med knutbrädan som är obehandlad. Kan det ha blivit för lite inträgning i träet?
Ska upp till stugan imorgon igen så nu har jag chansen att spruta på lite mer då jag köpt med mig en tryckspruta. Tycker ni jag ska göra det eller avvakta?
Råd mottages gärna![]()
Tycker det ser bra utR Revoman skrev:[bild] Har nu behandlat och spikat upp panelen. Byggde ett bad och doppade plankorna i och ruskade om i ca 10 sek. Vart det för lite ?
Råd mottages gärna![]()
Ser ut ungefär som vårt då panelen var ny. Det slutliga utseendet beror väldigt mycket på trä och sågning. Vi har en panel på balkongen som länge avvek på grund av att det var annan panel och annorlunda sågat, men nu, efter 16 år är det väldigt lika.