329 630 läst · 679 svar
330k läst
679 svar
Fasad med järnvitriol, järnvitrol
Ca 20 är sen jag smorde min panel med järnvitrol och den är inte angripen av väder och vind. Behöver nog inte tänka på den så länge jag lever. Till viss skillnad för dom som heltäckningsmålat sina fasader.
Bara skit med målad fasad, Måste i princip målas/underhållas vart 5- 7 år och det betackar jag mig för.
Bara skit med målad fasad, Måste i princip målas/underhållas vart 5- 7 år och det betackar jag mig för.
Samma här. 22år sedan. Enda problemet är hackspettar, men de hackar även på målad panel.J jonaserik skrev:Ca 20 är sen jag smorde min panel med järnvitrol och den är inte angripen av väder och vind. Behöver nog inte tänka på den så länge jag lever. Till viss skillnad för dom som heltäckningsmålat sina fasader.
Jag hade samma med en röd rackare, den fräste hål i ladans gavlar och husets knutar, satte tunnplåt över hålen och det vart lite bättre under ett par år. Får se hur det ser till sommaren. Under ett antal år så har svalor använt hålen och bygger innomhus på utmärkt plats utan regn och vind, men skitar ner häftigt. Så får se vad blir framöver.A AndersG skrev:
Klicka här för att svara