Till __OJ__

Tror nog att A111B är bättre anpassat för 2 personer, då det ingår 2 nackstöd bla.
Skönast är kanske inte så lätt att svara på, för det säkert inte nån som provat båda :)
Munstyckena verkar vara detsamma med ställbar luftblandning osv, så det kvittar nog i det fallet.
Bara att ställa sig frågan, kommer du att bada ensam ?
 
Tack för tipset med Telefonluren. Funkar väll dock bara om man inte har kopplat in den va? ;)
Displayen retar mig inte lika mycke som att importlagret verkar ignorera mig numera när jag skickar mail om hur det går med min display. Skulle de istället svara och säga att det är ett känt fel som de inte kan lösa så skulle jag ju ta det. Ev då själv försöka öppna och kanske släcka lampan om det är den som piper.
 
Sådär, dom äntligen karet ett W0819 från Importlagret.com. Det är långt till Kina, tog ca. 3mån :-/

Har fått det på plats men undrar lite över en jordkabel som kommer från motorn och som tydligen skall förankras men var????
Den kommer från motorn, sitter i chassit och går sen vidare i en kabel med ögla för ytterligare förankring.

Någon som känner igen det?

Tack på förhand!

/Niclas
 
jag har inte kopplat in min kabel.
jag tar för givet att pumpen är jordad & kabaln går ju från pumpens hus till katets ställning = ställningan blir med jordar. sen är allt annat i plast, så det finns ju inget mer att jorda
 
Tack CarMan, pratade precis med Importlagret som också sa att man inte behövde koppla den.

/Niclas
 
Har precis provbadat vårat W-0801L med gott resultat, en liten fadäs är att oringen som sitter i kopplingen från pumpen hade hamnat snett så det läckte ut en del vatten den vägen så tipset som någon hade fått tidigare i tråden att köra badkaret utan front första gången verkar rimligt.

Är det förresten någon som har en manual till dessa badkar att dela med sig av, vårat exemplar verkar ha fått fötter och försvunnit i den allmänna röran under badrumsbyggnationen.

Nu väntar jag bara på varmvattenberedaren och lite kopplingar så jag kan köra badkaret utan slang från våningen ovanför...

//Markus
 
Vi har hittat en modell från importlagret som vi vill ha. Prblemet nu är att rörmokaren som gör iordning vårt badrum vägrar installera den. Han hävdar att han är ansvarig för ev skador om det blir fel på den, och han vill därför bara installera "kvalitetsprodukter" som han säger. Har ni stött på liknande?
 
Skulle jag råka ut för en sådan rörpulare skulle jag snällt tala om för honom att det är jag som betalar honom så han kan handla julklappar till sina barn. Och sedan tala om att han kan avsluta med ballofix och R15 på ett bra ställe och sedan skruva dit den biten själv.
 
Ylva P skrev:
Vi har hittat en modell från importlagret som vi vill ha. Prblemet nu är att rörmokaren som gör iordning vårt badrum vägrar installera den. Han hävdar att han är ansvarig för ev skador om det blir fel på den, och han vill därför bara installera "kvalitetsprodukter" som han säger. Har ni stött på liknande?

be honom at inte instalera nått kar alls, men pela var du vill ha 2 balofixer med utvändig R15 gänga.
sen ställer du in karet själv
 
Mitt A111B är inkopplat och provat, hur skönt som helst! Ett toppenköp!
 
Samonite skrev:
hej!
Har nu badat ett antal gånger i mitt A111B och är nöjd. Men jag skulle vilja ändra på den lägsta styrkan på trycket ur munstyckena. Är det någon som vet om det finns någon sätt att minska på trycket ytterligare?
Tack för svar
/Sam
Jag vet att frågan är gammal, här kommer ändå ett svar:
Man ändrar styrkan i utblåset genom att vrida på den stora ratten på själva utblåset. På så vis kan man styra de sex utblåsen individuellt. Själva luftblandningen styrs på ratten ovanpå sargen.

Kaj
 
Har installerat och provbadat vårat massagebad A 407 nu och det är helt fantastiskt och vilket bra pris.

Det Piper lite i displayen som för dom flesta men det är så lite så det stör mig inte, men jag har pratat med importlagret så jag skall få en ny för det är ju ett fel så klart.
Dom väntade på nya displayer från tillverkaren nu så vi får väll se när dom kommer.

Har provat att köra med värmaren men jag får inte vattnet att bli varmare så det får undersökas lite.

Men jag är helnöjd annars och ångrar inte en secund på att vi valde detta bad.
 
  • 2007_0111_004132AA_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
danieldanieldaniel skrev:
Har installerat och provbadat vårat massagebad A 407 nu och det är helt fantastiskt och vilket bra pris.

Det Piper lite i displayen som för dom flesta men det är så lite så det stör mig inte, men jag har pratat med importlagret så jag skall få en ny för det är ju ett fel så klart.
Dom väntade på nya displayer från tillverkaren nu så vi får väll se när dom kommer.

Har provat att köra med värmaren men jag får inte vattnet att bli varmare så det får undersökas lite.

Men jag är helnöjd annars och ångrar inte en secund på att vi valde detta bad.

jag tror inte du kommer att få tyst även med ny display, tyver.
men om det nu blir tyst, så hör av dig, dör då ska jag ha en ny jag med.
 
Fick en "ny" som oxå lät och de skulle då vänta in en ny leverans men sedan dess inte ett ljud. Retligt att de inte svarar får stöta på dem igen.
 
Fick en ny display idag så det var snabba leveranser och den är helt tyst.
Stod inget om att dom ville ha tillbaka den gamla heller så den kan man ju ha i reserv ;) pipet stör mig inte eftersom jag alltid har på radion.

Skall bara forska lite mer på värmaren som jag inte tror funkar riktigt, på importlagret sa dom jag skulle kolla om en lampa lös på värmaren så jag får dra fram det och undersöka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.