GreenTurtle skrev:
Anpassningsfråga efter hur effektivt ditt badskum är. Själv så tar jag bara ytterst lite (första gången hällde jag i så att det nästan var skum upp till taket  :D)

Jodå jag höll på i 2 h att torka badrum efter barnens första skumbad. >:(
Nu så har vi lärt oss doseringen. :cool:

Hello,
funderar på A111B eller A407. Det första verkar vara 150x150 och ganska rundad, medan A407 är 160x160 (men på ritning står det 160x150 på PDF-filen på Importlagret). Vet nån om det är 160x160 eller 160x150.

Nån som har en kommentar om storleken på dessa. A407 verkar "flackare" på ritningen så det är hugget som stucket vilket som är störst. A111B verkar sticka ut mer på midjan. Är det möjligt att bada 2 vuxna och 2 barn (6 o 9 år)?

Vad är erfarenheten av fönster i ett bubbelbadkar. Blir det lätt smutsigt? Eller är det bara coolt tillsammans med kina-ljusen?

Alla kommentarer välkomnas!

/Ekke

Det beror på hur långa ni är.
Jag är 180 drygt och frugan 160 drygt och nog ska ett barn upp till 5 år få plats med två barn är nog att ta i i en 111:a.

/Sam

40 minuter kvar till leverans! :cool:
Ska ut till huset ikväll och titta på det. :D

*Edit* Hur snyggt som helst, det var en stor trälåda ::)
Jag får nog vänta tills de har öppnat den :)

Jag har beställt ett helt badrum från Kina (möbel, bubbelkar och toalett)
Spännande!

Men, när jag berättar för folk i omgivningen att bubblet är kombinerat med porrbelysning, så utlöser ju detta skrattsalvor av oanade mått :)

Jag tycker också själv att det är rätt kul :D

Har en kinesisk förstärkare hemma, där det står "Welcome" på displayen var 12:e sekund....... ;D
Så, det faktum att man gär en porrbelsyning när man egentligen är ute efter avslappning, förvånar mig inte alls.

Min fråga är: Stämmer det att Julalampan funkar?
Läste på Importlagrets hemsida att man därifrån erbjuder en lampa för ca 250:-
Då är ju lamoan från Jula billigare.

Kolla in www.poolhajen.se

Dom har bra priser och kanonbra service tycker jag! Har köpt ett kar som heter Nimfa från dom.

Bubbelbaden är från PoolSpa som tydligen är en av dom största tillverkarna i Europa och är inte nåt billigt Kina-crap.....:)

Edit: oj då, såg att dom byter websystem just nu!

Ja, som du nog läst på alla sidorna här på tråden så är alla nöjda med sitt "kina-crap"
Eller så missade du det. :-[

Får väll se om vi är nöjd med vårat, har monterat det men inte hunnit med att bada ännu.. Flyttar mest troligt in i helgen.. Men i övrigt ser det ut att vara ett bra badkar.

Har fått hem karet och provkört det i garaget i kväll.

Måste säga att det är oerhört välbyggt.
Elinst är ju också utan anmärkning, även om det blir en separat jordfelsbrytare vid proppskåpet i stället för den som är förmonterad samtidigt som jag monterar in en 16
A säkring.
Jag är positivt överaskad över detaljkvaliten på karet och hade nog förväntat mig mera förkromad plast, slarvigt montage, ojämn materialtjocklek osv för det priset.
Billigt brukar ju vanligtvis innebära avkall på kvalitet och detaljer.

Med belysningen i garaget släckt så blev det ju inte lika roligt......blått, lila, grönt, rött och stroboskop ljusblått.............njae lampan går definitivt bort !

Toalettstolen från importlagret är väldigt fin och även här verkar detaljkvaliten vara mycket bra.

Vår rörkrökare sa att vi skulle köra badkaret utan front för att se att det inte läcker i kopplingarna eller från badkaret, någon som varit med om läckage på våra "kina-crap" badkar ;)

Glömde skriva i förra posten att han även var imponerad av kvalitén på badkaret, det var inte lågkvalité och inte topplkvalité på det, utan ett mellanting. Han sa också att det i Svenska butiker skulle kosta runt det dubbla mot vad vi betalade.
Det roliga är att han var väldigt negativ & anti mot badet när jag sa att vi köpt ett kinabad.
Så "kina-crap" skulle jag inte kalla våra badkar för.

p.s. Varför kan man inte editera sina egna postningar efter en viss tid? :-?

Varför skulle det vara läckage från dessa??

Jag har provvkört det några timmar i garaget utan front med kartong under.
Det finns inte en tillstymmelse till läckage på karet.

Vad jag kan se, har man varit nogranna med tätningarna i genomföringarna.

DrNo skrev:
Varför skulle det vara läckage från dessa??
Jag tror det mest var runt kopplingarna han var rädd att det skulle läcka, inte från själva badkaret. Jag var lite otydlig, sry.

Jag har ju beställt en W0819 från Importlagret men leverans är inte förrän i nov.

Ni som har fått hem era hur ser el-anslutningen ut? Sitter där en stickkontakt el. vad?

Har förstått att där finns en jordfelsbrytare på karet men är det overkill när man har jordfelsbrytare på hela huset?

Någon som kan lägga upp bild på karet, dess kopplingar vatten/el?

Tack på förhand!

/Niclas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.