Elen på mitt kar va iaf stickpropp. 304L heter mitt och vatten anslutningen är med stålrillad slang R15.
 
Jordfelsbrytaren sitter på kabeln i närheten av stickproppen.
 
Ok, tack för infon.

Elektrikern kommer imorgon, frågan är om han skall sätta ett vanligt uttag el. man knippsar av stickkontakten sen och gör en fast anslutning.

Nåja, det borde ju han veta.

 
Jag blev rekommenderad ett IP44- uttag , så stickproppen är kvar.

/ Christer
 
Hej alla!
har en fråga om trycket i bubblorna...äger en A401B och har kopplat in 10mm rör till karet och tyckerr att det är för dåligt tryck i bubblorna, nu är frågan om det blir bättre om jag byter ut rören till 12 mm eller 16 mm?
 
Sisu skrev:
Hej alla!
har en fråga om trycket i bubblorna...äger en A401B och har kopplat in 10mm rör till karet och tyckerr att det är för dåligt tryck i bubblorna, nu är frågan om det blir bättre om jag byter ut rören till 12 mm eller 16 mm?
Bubblorna kommer ju inte genom inkommande vattenrör så där är inte felet. Dock märker jag att det tar lite tid vid fyllning men det hoppas jag löser sig när min provisoriska 10mm pex byts ut till 18mm koppar.
 
Ja ni vänner,
jag var alldeles på väg att beställa ett A111B. Sedan ångrade jag mig och ville ha ett något större, så jag har beställt ett badkar av märket GAT. Här kan barnen ha vattenkrig så det räcker. Kina-tillverkat med Svensk design och bra garantivillkor. www.gat.se om ni undrar. Lite större och lite dyrare än A-serien från Importlagret.

Det lär bli mycket vatten och jobbigt för min VP för karet är stort. Värmaren kanske kan hjälpa till. Lyckades förresten på tag på ett utställningsex. till ett mycket förmånligt pris, annars drar det iväg över 20 laxar. Ska sjäv hämta karet nästa vecka.
 
Då är det snart dags!!

Men jag har förbaskat svårt att bestämma mig.

I blå hörna A403...
I röd hörna A111B

Vilken är bäst? Skönast?. Ska man beställa värmar och/eller ozon/lonizer eller inget rent av??. ... HJÄLP.....
 
Tänker du bubbla mycket så bör du ha värmare då bubblorna kyler, badar du utan bubblor så kan du köra utan värmare. Ozonrengöring tycker jag personligen är en självklarhet då man har sett hur mycket skit som det kan bli i ett bubbelkar.


/ Christer
 
Har ett 304L med allt då prisskillnaden va för liten för att bråka. Har dock klarat mig bra utan att använda värmaren än trots flitigt bubblande. Har inte fram 16A än så när jag testade värmaren så gick säkringen. ;)
 
Tja Snuttjulle!!
Är du nöjd med ditt kar?? Hur är ljudet på 403 när man bubblar.
Inga problem du stött på med installationen.
 
Låter gör det såklart men inte så att jag avstår att bubbla. Installationen va inte heller några problem bara att skruva dit vattnet och i med strömen. Har väll två saker som inte är hundra och det ena är att displayen piper med högfrekvens när man slår på karet och det är iriterande när man inte bubblar för det är bara då man hör det. Detta ringde jag dem om och de skickade en till display som piper lika mycke. De skulle då skicka en ny modell om jag fattade det rätt men sedan har jag inte hört något mer. Dags att höra av sig till dem igen och fråga hur det går.
Sedan skulle jag gärna se att man kunde tända lampan i karet utan att slå igång bubblorna då det skulle vara mysigt att ligga i ett stilla kar i ett annars mörkt badrum men bara belysning i vattnet.
 
Tackar snuttjulle!!

Någon med bra/dåliga erfarenheter av A111B??
 
Hej alla!
Någon som vet var man ska koppla in displayen på A111B?
 
Tips till Snuttjulle, och ni andra som vill bada med belysning och utan bubblor, tryck på telefonknappen, så slås pumpen av men lampan fortsätter att lysa.

Verkar som om man får leva med ett litet tjut i displaypanelen, har inte hört nån som inte har det missljudet, (jag har det oxå i mitt A111B) man får se till att dra på radion eller cd riktigt högt bara :cool:

Inkoppling av displayen görs till databoxen, väldigt enkelt. Borde finnas med instruktioner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.