Mitt A407 från importlagret kommer i morgon (spännande)
 
190Ecosworth skrev:
Mitt A407 från importlagret kommer i morgon (spännande)

Nå, hur har det gått, jag är själv sugen på 407:an, är det bra? hur är strålarna mm, hur var det att koppla in?

mvh Jan
 
inga som helst problem att koppla in..
Har dock inte provkört nått mer än radion än då jag inte är riktigt klar med badrummet än..
Är dock förvånad över hur pass hög kvalitet grejorna verkar hålla..
Samt att det satt en liten klisterlapp på glaset som talar om att karet har pump och värmare från whirlpool som kräver minst 13A säkring. Men det var inga problem då jag visste att det skulle bli nånstans runt 3000W så i samråd med elektriken (farsan)
Så har jag dragit 2,5Kvm kabel samt har säkrat det med 16A..

En sak som var fel var att vattenslangarna var omkastade så varm blev kall och tvärt om..
 
Verkar ju bra, får nog bli ett sådant i år!
 
Nu har jag fyllt karet och provat pumpen.. allt fungerar och är hyfsat tyst faktiskt..
 
Har sett att många billigare kar har separat varm/kallvatten och ej termostatblandare, är det så även med dessa kar?

mvh
/P
 
Inte på mitt i alla fall.. En knapp att reglera värmen på vattnet in samt slå på vattnet. Sen en till att reglera om det ska komma ur vatten fallskranen, spolslangen eller bubbel hålen..
 
Står i begrepp att köpa badkar. Har tittat på RoyalKing, massagekar från Kina.
Ni som har haft de ett tag, hur har det funkat?

Är intresserad av W0819, W0809 eller det nya A516.

Finns det någon som köpt ett badkar från RoyalKing utan massage?
 
Är det nån som köpt ett W0801 eller liknande kar där man sitter 2 personer bredvid varanndra, Jag och min sambo är inte direkt stora av oss men det känns som att det är på gränsen att man kommer att få plats och att det inte upplevs som trångt. Nån som har någon erfarenhet av sådanna kar?

tack
 
  • W0801%20new%20bild%20070524.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men.. är det ingen som ifrågasätter elinstallationen, elelr är det bara jag som undrar?
Jag menar, det känns ju inte riktigt rätt att ha 230V i närheten av badkaret...
 
mickeer skrev:
Men.. är det ingen som ifrågasätter elinstallationen, elelr är det bara jag som undrar?
Jag menar, det känns ju inte riktigt rätt att ha 230V i närheten av badkaret...
Vad är det att ifrågasätta? Lite svårt med bubbelbad utan 230V...
 
mickeer skrev:
Men.. är det ingen som ifrågasätter elinstallationen, elelr är det bara jag som undrar?
Jag menar, det känns ju inte riktigt rätt att ha 230V i närheten av badkaret...
Många av dessa badkar har en jordflesbrytare som följer med. Nu sitter den på anslutningssladden och det är väl ytterst tveksamt om det duger.

Vi valde att låta installera en jordfelsbrytare i centralen istället.
 
Å andra sidan är väl en jordfelsbrytare inen garanti för att en olycka ej kan ske.
För att den ska lösa ut krävs ju ett jordfel.
 
pappskallen skrev:
Å andra sidan är väl en jordfelsbrytare inen garanti för att en olycka ej kan ske.
För att den ska lösa ut krävs ju ett jordfel.

Jag tror att deom flästa låter proppen sitta kvar, så det är nog ytterst få om sätter i en spik i stället för propp o sen liter fult på jordfelsbrytaren.
 
hur funkar en avnlig badhus anläggning? eller en privat pool?
Jo man har pumpen m.m. som drivs med 230V (säkert 380V i stora anläggningar)

så inte är det unikt med lite ström i ett badkar.

mitt badkar fungear fortfarande, så kvaliten är bra på det jag köpte ialla fall.
mitt kar har jordfelsbrytare på sladden till karet. jag klipte av 230V stick kontakten o kppla in karet i en kopplings dosa istället (med IP65)
jag klippte inte bort jordfelsbrytaren.
sen så ska man ju ha jordfelsbrytare till hela badrumet om man renoverar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.