CarMan, det låter lovade då! *puh* ::)

pellefant, det har en pump vad jag kan se. Resten av prylarna under är slangar, högtalare och kablar. Hade jag tänkt på värmaren innan jag beställde karet så hade jag byggt med 2,5mm2 kablar och 16A direkt, men nu är det draget med 1,5mm2 och 10A och det blir svårt att få i någon grövre kabel (omöjligt?). Antagligen så kommer det att fungera och jag monterar karet fast installerat.

Bara att hålla tummarna då och låta bli att känna på kablarna ;)
Jag har ju kört en 2kw byggfläkt och 500w strålkastare + borrmaskin på 10A säkringarna så det borde gå. 3400W på 1,5mm2 kablar kanske är på gränsen...

i min bruksanvisning står följande:

vatten pump 0,76kW 4A
värmare 1,0 kW 4,5A

det blir ju bara 1,76kW & 8,5A

karen har tydligen olika effekt på värmen beroende på volymen kanske?

Det verkar skilja en del på olika kar. Vad har du för modell CarMan? Jag skall kolla på mitt w0819 om det står något. Det är ju ett för två personer så kanske det är en kraftigare värmare eller så har jag läst fel.

Värmaren är numera uppgraderad till högre effekt (1.5kw om jag inte minns fel), pumparna ska också vara uppgraderade med backspolning sedan i höstas.

Var det inte 2kw?

Jappp, 2kw var det!

Vad tycker ni som har 'joniseraren' eller 'ozonrengöring' eller vad det nu är? Jag har det och den startar ca 5 minuter efter avstängt badkar och kör i ca en halvtimme. Låter en del och så luktar det badhus i badrummet efter ett tag....
:surprised:
skall det vara så? är det bra?

Och en fråga angående lampan... Någon som har hittat en turkos/lagunblå enfärgad motsvarande lampa? Tjing-tjong färghysterin som följer med är lite tröttsam.... :)

Jag har den sån där rengörare & den betersig som din, så så ska det nog vara.
men det är ju inge tryck i den så den blåser ju inte rent slangarna, antar att det blir vatten kvar.

jag kör med en blå diod lampa.

blå diod-lampa låter kanon! Har du kanske något tips om vart jag kan köpa en sådan? :)
[EDIT] Såg att du hade länkat till Conrad där man kunde köpa. tack! :)

Skall försöka slänga in någon bild på karet och badrummet nu när det nästan är klart

CarMan skrev:
Jag har ett A207 från [länk]
Är du nöjd med ditt kar? Läste en recension på BT Trading och den lät inte så positiv ( även om betyget var 4/5) Vad har du att anmärka på skulle du välja samma kar om du fick välja om?

Tack

Det finns för mycket kar att välja mellan, som det ser ut nu står det mellan A401B, A204E, W0819 & A104 (L).
Någon som har ett av dessa och kan säga något ont om dem?

Jag har W0819 och det enda negativa gäller väl för alla badkar med rengöringsfunktionen... vet inte om man vågar använda den efter läst lite om ozon:

"Denna gas är syre med tre atomer i molekylen i stället för två som i vanlig syrgas och den är instabil och giftig. Den reagerar därför med de ämnen som luktar och oskadliggör dem. Ozonet framställs med elektriska urladdningar på platsen i speciella apparater. Speciella säkerhetsåtgärder måste vidtas och boende får uppehålla sig på annan plats under saneringen."

:-/

erito skrev:
"Denna gas är syre med tre atomer i molekylen i stället för två som i vanlig syrgas och den är instabil och giftig. Den reagerar därför med de ämnen som luktar och oskadliggör dem. Ozonet framställs med elektriska urladdningar på platsen i speciella apparater. Speciella säkerhetsåtgärder måste vidtas och boende får uppehålla sig på annan plats under saneringen."
Uhm, det låter ju... obra? :surprised: :-/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.