243 313 läst · 549 svar
243k läst
549 svar
Fantastisk billiga badkar!
Är du nöjd med ditt kar? Läste en recension på BT Trading och den lät inte så positiv ( även om betyget var 4/5) Vad har du att anmärka på skulle du välja samma kar om du fick välja om?jessicaodanne skrev:
Tack[/quote]
Fakten drog ut på tiden & fraktfirman dom anlite kändes lite så där, då dom bland annat inte kunde lasta av karet själv. desutom strunta dom i att det stor denna sida ner >
för övrigt stämde inte ritningen, eller bilderna på karet.
displayen är lite plastig 6 lampan är ju lite porrig & går ej att stänga av.
för utom detta så är jag nöjd, karet funkar ju trots allt bra !
om jag inte har helt fel så är marknära ozon farligt för växter och djur (samt människor)
det som man ska tänka på är att ozon är relativt tungt och kan kväva organismer som lever på marken - dvs det knuffar undan det syre som finns på golvet/marken. om det nu är detta som menas med ozonrengöring så är det ingen god ide att ha barn i detta samt obra att ligga ner på golvet.
är dock osäker på om det bildas fri ozon i denna rengöring...
det som man ska tänka på är att ozon är relativt tungt och kan kväva organismer som lever på marken - dvs det knuffar undan det syre som finns på golvet/marken. om det nu är detta som menas med ozonrengöring så är det ingen god ide att ha barn i detta samt obra att ligga ner på golvet.
är dock osäker på om det bildas fri ozon i denna rengöring...
Dom sa till mig att det var 6-8 veckers leverans tid, lit beroende på att beställningen inte gick iväg fören kontainern var full.Samonite skrev:
jag ringde o fråga en det & fick ett datum då kontainern skulle iväg, så jag beställde presis innan den gick, vilket borde betyda 6veckor leverans. tror det tog åtminstånde 10 veckor innan jag fick karet!!!
En container från Kina ligger på havet i 30-35 dagar beroende på förseningar. Så 1 månads leveranstid från beställning är önskedrömmar. De måste givetvis fylla en container med så mycket kar som möjligt, vilket innebär att om man beställer precis efter en kontainer har gått så blir det väldigt långa leveranstider. Samt att de måste lossa karen & sen skicka dem inrikes vilket innebär ett par dagars extra leveranstid.
Så 7-8 veckor bör man räkna med i leveranstid. 10+ verkar lite länge.
Så 7-8 veckor bör man räkna med i leveranstid. 10+ verkar lite länge.
Behöver hjälp!
vill köpa ett bubbelbadkar, nått som tar nånstans mellan 250-280 L vatten.
Klarar jag mig med en vanlig värmepanna då ? har en Nibe som har en tank på 170L.
Har en kompis som har ett badkar från Skånska byggvaror och de klarar sig med en IVT panna som har 163L i tanken.
Nån som testat att köpa badkar med en lika liten varmvattens tank som jag ?
hur fungerar det för er ? skriv och berätta
Klarar jag mig med en vanlig värmepanna då ? har en Nibe som har en tank på 170L.
Har en kompis som har ett badkar från Skånska byggvaror och de klarar sig med en IVT panna som har 163L i tanken.
Thesaint skrev:Behöver hjälp!
Vad är en vanlig värmepanna? hur varmt kan du hissa upp dina 170 liter?
Jag har en Nibe fighter 360p och normal varmvattens temp är 55 grader i denna...
skrev till Nibe och d sa att min tank inte kommer räcka.
Men så talade jag med GAT och BT-trading, och de sa att den kommer att räcka!
Nån som har en 170 liters beredare som badar i sina badkar ?
skrev till Nibe och d sa att min tank inte kommer räcka.
Men så talade jag med GAT och BT-trading, och de sa att den kommer att räcka!
Nån som har en 170 liters beredare som badar i sina badkar ?