243 135 läst · 549 svar
243k läst
549 svar
Fantastisk billiga badkar!
Lägg in den i badrumstråden.
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=1257
Spänningen är oooliiidliiig.
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=1257
Spänningen är oooliiidliiig.
en nackdel med karet är att man måste fylla det "fullt" dvs upp till nivåkännaren, sedan när man är 2-4 st i det och suttit ett tag så har en del vatten runnit ut genom breddavloppet och när alla kliver ur så stannar pumpar o värme pga för låg vattennivå
och innan pumparna slagit av så får vi ett effektfullt fenomen, dom översta massagemunstyckena kommer ovanför vattenytan och sprutar ut vatten på golvet ca 4meter
funderar på att stänga breddavloppet föratt undvika ovanstående, åtminstone till en viss del
och innan pumparna slagit av så får vi ett effektfullt fenomen, dom översta massagemunstyckena kommer ovanför vattenytan och sprutar ut vatten på golvet ca 4meter
funderar på att stänga breddavloppet föratt undvika ovanstående, åtminstone till en viss del
pellefant skrev:en nackdel med karet är att man måste fylla det "fullt" dvs upp till nivåkännaren, sedan när man är 2-4 st i det och suttit ett tag så har en del vatten runnit ut genom breddavloppet och när alla kliver ur så stannar pumpar o värme pga för låg vattennivå
vilken modell pratar du om?
på min har jag inte dom där problemen
valen kallas den, hörnbadkar. nivågivaren är en liten kromad prick som sitter strax under vredet som öppnar och stänger avloppsventilerna, genom vredet så rinner vattnet ut när nivån når upp till vredet, sen när man kliver ur så sjunker nivån till under kromade ploppen och karets pumpar stannar, men först har munstyckena hunnit spruta ut över golvet. fast nu börjar vi kunna det, ställa sej för vattensprutet tills pumparna stannar. fylla på karet tills pumparna startar o sen samma visa igen när man badat....
pellefant skrev:valen kallas den, hörnbadkar. nivågivaren är en liten kromad prick som sitter strax under vredet som öppnar och stänger avloppsventilerna, genom vredet så rinner vattnet ut när nivån når upp till vredet, sen när man kliver ur så sjunker nivån till under kromade ploppen och karets pumpar stannar, men först har munstyckena hunnit spruta ut över golvet. fast nu börjar vi kunna det, ställa sej för vattensprutet tills pumparna stannar. fylla på karet tills pumparna startar o sen samma visa igen när man badat....
mitt kar har dena givare mellan botten & överfylnadsskyddet, så kag har god marginal
tror mitt kar heter A207 eller nått.
ingen dum fråga
det går att stänga av pumparna, men gör man det så funkar inte värmen och man kanske vill ha varmare vatten i karet.. (villkor för värme på är pumpar på)
på valen sitter "knappen" just under vredet 4cm under vredet och 37 cm från botten
det går att stänga av pumparna, men gör man det så funkar inte värmen och man kanske vill ha varmare vatten i karet.. (villkor för värme på är pumpar på)
på valen sitter "knappen" just under vredet 4cm under vredet och 37 cm från botten
När folk ska ta upp nackdelar med bubbel/masagebadkar är ett av de första negativa sakerna ljudet och vibrationerna, ni som köpt från BT-Trading & importlagret mfl, hur uppfattar ni ljud & vibrationer?
Vi står och velar mellan ett billigare badkar med bubbel & massage, eller ett vanligt 1.7-1.8m långt inkaklat badkar. Men som sagt var, jag gillar att bada länge, kan ligga i upp till 2 timmar eller längre ibland. Då vill man gärna inte ha en massa vibrationer eller oljud.
Vi står och velar mellan ett billigare badkar med bubbel & massage, eller ett vanligt 1.7-1.8m långt inkaklat badkar. Men som sagt var, jag gillar att bada länge, kan ligga i upp till 2 timmar eller längre ibland. Då vill man gärna inte ha en massa vibrationer eller oljud.
vårat valen låter, men inte speciellt störande. det mesta ljudet tror jag smiter ut mellan väggen och karet. fronten dämpar ljudet "framåt". fast slår man av karet så blir det väldigt tyst jämfört med när det är igång
Villkor för värmare är alltså pumpar på..... synd.
Vad jag förstått så är det 2kw värmare och det rekommenderas 16A säkring, men tror ni man klarar det på en 10A?
Jag har ingen möjlighet till 16A säkring utan att dra en massa ny kabel på fula sätt.
Vad tror experterna?
Jag har W0819 karet med lyxpaket
http://www.importlagret.com/prod_info.asp?open=,261,271,&prod=1455
Vad jag förstått så är det 2kw värmare och det rekommenderas 16A säkring, men tror ni man klarar det på en 10A?
Jag har ingen möjlighet till 16A säkring utan att dra en massa ny kabel på fula sätt.
Vad tror experterna?
Jag har W0819 karet med lyxpaket
http://www.importlagret.com/prod_info.asp?open=,261,271,&prod=1455
har det en eller två vattenpumpar?
jag gissar på en, om det är samma som i mitt så är varje motoer på ca 700 Watt. 2000+700=2700watt, 10A=2300Watt, förmodligen kommer det funka utan att säkringen går. jag provkörde mitt på 10A och det tar 3400Watt och det gick men trådarna som var 1,5mm2 blev väldigt varma så det känns lite säkrare med 2,5mm2.
glöm inte bort att montera en "riktig" jordfelsbrytare, den som följer med karet kanske inte är tillförlitlig, sen ska det monteras fast anslutet
jag gissar på en, om det är samma som i mitt så är varje motoer på ca 700 Watt. 2000+700=2700watt, 10A=2300Watt, förmodligen kommer det funka utan att säkringen går. jag provkörde mitt på 10A och det tar 3400Watt och det gick men trådarna som var 1,5mm2 blev väldigt varma så det känns lite säkrare med 2,5mm2.
glöm inte bort att montera en "riktig" jordfelsbrytare, den som följer med karet kanske inte är tillförlitlig, sen ska det monteras fast anslutet