Jag har bestämt mig för ett kar som finns på pm-hem.se, (PAF 1810).

Är det någon som beställt därifrån eller har någon sett karet hos någon annan importfirma.

Vad blir kostnaden för att ta ett bad?
Menar med vatten och värme och allt som behövs, någon som har en aning?

Sen undrar jag om massagebaden funkar bra som dusch också, då vi bara kan välja att ha en sak.

Specifik värmekapacitet :4,19kJ/kg*K för vatten, och 1 Joule=0,277778-10E-6 kWh.
räknat på 400 liter vatten från 4 grader till 37 grader med ett elpris på 1:-/kwh:
4,19*1000*37*400*1=62,012MJ=17,225569336kWh, ungefär 17 kWh,dvs ungefär 17 :-

sen tillkommer vattenkostnaden, jag har eget vatten så jag har ingen aning vad det kommunala kostar, säg 3:- för ett bad,
klor för 50 öre
badskum för 2,23.
vatten och luftpumpar 1,5kW i 2 timmar=3kWh=3:-

så summa sumarum kostar ett bad (för oss):25,73 ;)

jadå det går bra att duscha i det, fast det blir ju lite merarbete att hålla det rent...

RayIV skrev:
Vad blir kostnaden för att ta ett bad?
Menar med vatten och värme och allt som behövs, någon som har en aning?

Sen undrar jag om massagebaden funkar bra som dusch också, då vi bara kan välja att ha en sak.

1. denna fråga passar dåligt till detta ämne.
2. beror på hur många liter karet rymmer
3. beror på hur varmt du ska ha i karet
4. beror på hur länge du ska bada
5. beror på vad du värmer vattnet med & vad du betaler/kWh för denna energi.

sen så går det ika bra att durscha i dessa kar som i vilket annat kar som helst?

Min granne köpte ett i från importlagret. Han är då helnöjd. ;D
Ca:2veckor lev.tid det är väl inte helt fel.

Hur är det med inkoppling av vatten egentligen? Det ser ju ut som att BT´s kar vill ha in vattnet på 40cm höjd. Jag har dragit in vattenrören i ungefär på 70cm höjd. Funkar karen överhuvudtaget med vattenpåfyllning ifrån en väggmonterad armatur, eller måste man "direktansluta" vattnet in i karet? Känns surt att bryta upp väggen nu när man precis fått igen den :p
Någon som vet?

Ritningarna får ni ta med en nypa salt.
dom flästa karen verkar ha en meter långa stålspunnaslangar som ska direktanslutas

Nu får väl jag också sälla mig till skaran. Beställde ett A111B istället för Westerbergs bali kampanjsystem med belysning, ozon och värmare som skulle ha gått på 23.000 mot importlagrets 12.635kr med frakt inkl lyx och ozon.

Hoppas bara att de är så bra som ni säger,

/Sam

Tror nog att du blir nöjd.

Det är iallafall jag. :cool:

Hej!

Om man vill jämföra BT:s A111B med Westerbergs bali, vilket system i Westerbergs jetsystem kommer närmast?

jag är imponerad av underhållsvärmen i våran val, klarar av att värma upp hela karet från 17 grader till 35 på 3-4 timmar!

Så då har man ställt sig till skaran som köpt 'kina badkar' :)

Vi beställde W0819 Massagebadkar med lyx paket och ionizer. Rektangulärt och dubbla nackkuddar.

Någon som har erfarenhet utav just den modellen? Handlade från importlagret.com och leverans redan nästa vecka  ;D
Nu blev det bråttom att kakla klart....

naturligtvis så hamnade mitt avlopp precis under ett ben :'(
men jag löste det genom att lägga en aluminiumprofil under benet och en bit åt varje håll så gallret går att lyfta bort iaf :)
till mitt kar var det med en flexibel avloppsslang som jag monterade en vinkel på och modifierade gallret så vinkeln gick ner i avloppet, funkar perfekt :)
kan ju va bra o ha avloppet i framkant så det är åtkomligt utan att behöva ta bort framsidan på karet vid rengöring.
mitt kom precis i framkant och eftersom jag har rejäl lutning mot avloppet kommer jag åt att ta bort gallret utan att demontera framsidan.

Jag har under det senaste året (senast för ett par veckor sedan) köpt ett antal duschkabiner (4 st) och ett badkar av BT-trading. Jag måste säga att servicen har varit suveränt. Personen som driver företaget är personligen engagerad och verkligen mån om sina kunder. Tyvärr kan han inte råda över transporter, strejker i hamnar etc, men när varan väl är i Sverige går det undan.

Problem som vi har haft med kabinen (OBS ej kvalitets eller garantifel, Ena gången var det ett sk nollfel som slog ut kabinen, andra gången som visas på bild sprängdes glaset vid montering) har företaget på 100% goodwill ställt upp och hjälp.  ;D

Jag kände att det var min skyldighet att som nöjd kund informera något positivt för en gångs skull. Annars är det lätt hänt att man bara gnäller…

karet (se bild) är vi supernöjda och barnen älskar det. Hög kvalité och robust, med all lulllull en teknikbög som jag kan önska sig. Tyvärr är vår elförbrukning (varmvatten) dock på över 12000kwh på de fyra månader som vi har bott i huset

Vad gäller frakt så tror jag att de har ordnat bättre avtal med DHL (tror jag att det var) numera…

• 1_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2

tyvärr får jag inte med hela vår fina badrum på bild...

• 2_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.