Tack för det! Då får jag fundera ut lämplig placering.
Jag tror jag ska klara mig med tre meter 15mm pex. Det badkar jag siktar på (just nu i alla fall) w-0819 har vanlig pip till påfyllning och därför lär inte vattenflödet ha så stor betydelse. Sitter det verkligen magnetventiler till påfyllningen? är det inte vanliga kranar? eller det kanske är magnetventil på vissa varianter?

på mitt är det magnetventiler så man kan slå på dusch och vattenfall med fjärren, bra om man vill tex duscha på avstånd ;D

sen så är det ju vanliga kranar åxå, av/på o kall/varm o kar/dusch/vattenfall

pellefant skrev:
på mitt är det magnetventiler så man kan slå på dusch och vattenfall med fjärren, bra om man vill tex duscha på avstånd ;D

sen så är det ju vanliga kranar åxå, av/på o kall/varm  o kar/dusch/vattenfall

Jo jag har så också, extremt bra funktion, mycket andvändbar ;) ...inte

Jaja, då har man sällat sig till den eminenta skaran av billiga badkarsköpare  :cool:

Det tog tid o välja kar  :-/
Till slut tröttnade jag på o välja.... :p  så det blev ett A208A från BT.
Hoppas jag blir nöjd   :D
Var oxå sugen på Valen men med snetak blir det lite konstigt.
Återstår gör ju om man behöver demontera räcket  :-/ :-/

Edit;
Är det någon som kan säga vad frakten går på?
Karet kommer redan på onsdag ;D

Svarar på min egen fråga om någon undrar 1376:- fast det beror kanske på var man bor!

Vill rapportera att mitt A111B är inkopplat och provbadat ett antal gånger och hittills funkar allt som det ska.

Hade beställt utan lyx-paket (totalpris 8995:- + frakt) men fick med lyxpaketet (datastyrning, högtalare, radio, värmare) iallafall!

Undrar om det verkligen tillverkas utan extratillbehören...? :-?

Jag har bekanta som inte heller skulle ha lyxpaketet men som fick det i alla fall.  :-?

jezper skrev:
Undrar om det verkligen tillverkas utan extratillbehören...?  :-?
Vårat är då utan lyxpaket, men känns som att jag klara mig bra iaf.

Vårt var oxå utan lyxpaketet. Det enda jag tror att jag saknar är rengöringsfunktionen.
Annars så är vi helnöjda.

Vi har precis beställt ett A_111b från Bt-trading, hoppas vi blir lika nöjda som de flesta här verkar ha blivit! Vi bor i skåne, någon som har koll på vad frakten blir, säljaren sade ca 1200 men frågar ändå er!

Handla på Mysab!!

Handlade ett bubbelbad av dem och luftpumpen var sönder.
Ringde och sa att luftpumpen inte fungerade.
Vi bor ca. 5mil från Värnamo och undrade om vi kunde hämta en ny pump.
De sa att vi inte behövde åka utan kom själva ut samma kväll med en ny pump trots att det var fredag och efter kl.20.
Mycket bra service tycker vi.

Vi är helnöjda med karet.
Alla kar och ångbastu är i armerad glasfiberväv och säkerhetsglas, så det är en hållbar konstruktion.

Supernöjd.

Är intresserad av att köpa ett bubbelbadm men har läst i länken att allt vatten inte rinner ut ur en del badkar, vilka kar gäller det och hur löser ni det? Torkar ni ur med trasa varje gång ni badat eller? Hur mycket vatten blir det kvar i karet?

torkar ur det med en stor skumgummisvamp, typ biltvättsvamp.några deciliter pga att botten är kupig åt fel håll.
jag köpte en burk med klor på svenska poolfabriken för dryga hundringen, en klorning till karet är bara några gram så den där burken lär räcka minst en livstid.

Vi drar bara ur vårat med en gummiskrapa. Funkar klockrent. ;)

Tog ett bad för första gången i mitt nyinstallerade A304L från importlagret.com (lyxpaketutrustad samt rengörning)

Det var första gången och satt där två timmar. Ville inte lämna badet (men blev som ett russin). Är helnöjd :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.