jag kör modellen w0819 och en nibe 200l varmvattenberedare. Fungerar hur bra som helst. Tror jag har termostaten på dryga 55grader.

 
Thesaint skrev:
Jag har en Nibe fighter 360p och normal varmvattens temp är 55 grader i denna...
skrev till Nibe och d sa att min tank inte kommer räcka.
Men så talade jag med GAT och BT-trading, och de sa att den kommer att räcka!

Nån som har en 170 liters beredare som badar i sina badkar ?
jag hade förut en 160liters beredare som värmdes till 55 grader. Den värmdes altså till 55 grader = hela beredaren håller inte denna temp hela tiden!!! Den var ganska snart nere på 50 grader.

jag fick ut ca 200 liter 40 gradit vatten ur den.

Men kan inte du ställa in så deredaren alltid värms till 70 grader?

men det lär ju ialla fall bara räcka till badet i sånna fall, ska nån durscha före/efter så finns inget vatten.
men mad tanke på att du bara har en Nibe 360, så kan du ju lika gärna koppla in en extra elberedare. el som el...
 
jag ser ingen anledning till att "snålelda" och ha låg temp på elberedaren. max temp på den ger mest varmvatten, värmeförlusterna är minimala.
 
pellefant skrev:
jag ser ingen anledning till att "snålelda" och ha låg temp på elberedaren. max temp på den ger mest varmvatten, värmeförlusterna är minimala.
Han har en frånluftsvärmepump o inte en elberedare. men jag tror man kan toppa den med el o får upp den i 70 grader
 
Lägre temp än max har vi bara för att undvika brännskador... skållas är inte skönt och vi klarar oss lätt om den står på runt 55-60 grader :cool:
 
man brukar ha en blandningsventil (justerbar) som blandar ut det heta vattnet för att inte bränna sej. fördelen är att man får ut "mer" varmvatten
 
Ja det är väll bara i riktigt riktigt gamma anläggninger man inte har blandventil !
 
W0819, ni som äger detta, är ni nöjda, för och nackdelar med det?
Funkar det bra att bada 2 personer i det eller sparkar man varandra på smalbenen hela tiden? Då det vi ville ha igentligen tydligen inte gick att leverera åt det håll vi ville ha så lutar det åt det här badkaret. Så snälla, berätta lite om karet. Gärna om ni har rengöring eller inte osv, hur det fungerar bla bla... :)
 
Vi har w0819 och är nöjda hittills. Har bara haft det några veckor ännu.

+ Lagom många jet + bubbel
+ Lagom storlek både för en och två personer (om man inte är alltför stor)
+ Snyggt
+ Verkar välbyggt
+ Ozonrengöring verkar fungera bra
+ Radio, tele och line-in fungerar bra med bra ljud
+ Det är inte lika stort som hörnbadkaren = mindre vattenåtgång
+ Godkänd ljudnivå

- Det är inte lika stort som hörnbadkaren
- Värmaren är nog onödig
- Kuddarna sitter med halvbra sugproppar så de kan lossna
- Trångt under skalet för att mecka in kablar och slangar
- Man kan inte stänga av jet och bara köra bubbel, men tvärtom gårbra.
- Inte mycket justermån på styrkan på jets o bubbel

Summerat så gillar vi karet. Skall posta någon bild då vi fått upp badrumsmöblerna också. Där valde vi Svedbergs badkarsvägg i glas och Ballingslöv Astrolux m 90cm handfat.

 
Jag beställde ett w0819 nyss, dock utan lyxpaket & ozonrengöring. Tyckte inte det behövdes då vi har trådlösa telefoner & en sjuhe*****s stereo i biorummet :D
Leveranstid, "någon gång under sommaren" vilket passar "sådär" eftersom huset inte är klart förrens i slutet av September. Däremot skulle jag gärna ha det levererat till byggplatsen när det finns snickare där som kan ta emot det, så slipper jag bära in det själv :)
 
Hej på er..har suttit och läst alla inlägg sedan 2004...det var ett antal...jag har för en tid sedan beställt på ett badkar från importlagret...modell A111B...har beställt på lyxpaketet....hoppas att detta kar kommer upp i våra förväntningar....man har beställt på något som man inte har fått se eller röra vid...jaja...någon fler som har beställt detta badkar...och ni som har det..hur tycker ni att det fungerar...berätta lite och skicka gärna med något kort på det..
 
Igår fick jag mitt badkar. Beställde 02-14 och fick det 04-27. Har skruvat av alla saker som man kan skruva av, hoppas bara att det nu går ner för källartrappan :p

/Sam
 
Igår fick jag mitt bubbel, A407, ifrån importlagret. Tyvärr så slutade det med att vi fick såga av två pinnar i spaljén ner till källaren för att få in det, fast efter en timme var det dax att provbada så då var all problem som bortblåsta  :D :D :D

Jämför med min brors bubbel ifrån IFÖ så låter karet som en viskning.
 
I fredags kom vårt kar A111B från bt-trading! Vi beställde det i slutet på januari och fick då besked på att ett sådant var på väg och vi skulle få det efter ca 2-3 VECKOR! Men vad är tid! Hur som helst ser karet bra ut efter vad jag sett genom ett hål i embalaget! Återkommer med ett intryck av det i fuktion efter inkoppling och provbadning!
 
är det ngn som har köpt det "vanliga" badkaret på importlagret? är lite sugen på det som de kallar designat. informationen är ju totalt obefintlig på deras hemsida.

tycker det verkar trevligt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.