Hejsan! har precis fått hem min A401B badkar och är jättenöjd men undrar över ett lågt irriterande oljud som ligger på hela tiden när man startar elektroniken i karet...
nån som vet vad det kan bero på?

har du pratat med dom som sålt det?

Skulle tippa på att det är bakgrundsbelysningen på displayen för kontrollpanelen, mycket svårt att komma undan med denna typ av display / bakgrundsbelysning. Detta ljud kan man höra på klockor, mp3spelare mm med bakgrundsbelyst LCD display.

Upplever inte det som ett problem då ljudet försvinner med normalt bakgrundsljud (även om pumpen är avslagen).

Svaret på ljusproblemet kom i ett mail från importlagret, i alla fall för mig som inte beställt det ännu..

Det går att beställa lampa med vitt sken som extratillbehör. (100:)

Magnus

vad har ni betalat i frakt för karen från bt-trading?

pellefant skrev:
vad har ni betalat i frakt för karen från bt-trading?

Komer inte ihåg, tror det var 1600:- men kan ha varit 1200:-

det tog 8 dagar för dom att få hem karet till mig från att dom maila o sa at jag kunde hämta karet tils att jag fick det

karet kom då på en liten picupp & killen kunde inte lasta av karet själv, så tjäjen fick ringa på hoss grannen. karet var lastat på sidan, dom hade inte följt pilarna på kartongen som visa denna sidan upp.

när jag på peka detta så lät det som om dom bruka leverera med vanlig lastbil, så jag vet inte om min leverans var ett undantag

vi fick ett pris på 16.500:- för karet och sen skulle han (BT-trading)ordna billig frakt, den billiga frakten visade sej bli mer än 3000:- :( :( den fraktkostnaden var många gånger högre än vad han sagt att frakten kostar. vi får väl diskutera det med honom och se vad vi kommer fram till.

Vi betalade 1200:- från importlagret ner till U-sala.
Det kom med lastbil och togs ner med flakhiss. :)

det verkar som om frakten ligger kring en tusing + - några hundringar för er som köpt samt när man läst på andra ställen.
normalt har ju företag ett fraktavtal med en speditör, men det kanske inte han(bt-trading) har och därför blir det en astronomisk frakt som han försökt mörka...

Vad tycker du nu om karet efter den tid du haft den? Haft problem?

Chatrine skrev:
Hej.
Vi beställde karet som man sitter mitt emot varandera.
Ville ha karet som man ser igenom i men är inte intresserad av telefon och radio i karet så det blev det lite enklare....

Japp skriver så fort karet kommit. :D :D

fick karet i dag,priset blev 18 med frakt och efterkravsavgiften. ser ut helt ok. tyvärr hade ett ben/fot släppt i svetsen, fixade det sen jag ordnat rostfria pinnar. efterdrog alla kopplingar innan vi fyllde o provkörde det. verkade hålla tätt. tyvärr funkar inte munstycket i "valstjärten" som förväntat, vattnet sipprar och rinner efter stjärten och utanpå karet istället för ner i karet :( :( har lite funderingar hur det ska lösas....
botten är lite kupig uppåt så lite vatten vill stanna kvar längs kanterna, kanske botten går ner när man börjar bada.
jag hörde åxå ett svagt iiii-ljud från displayen när det var tyst, tror inte man störs av det

discolampan skulle va trevligt om det går att välja en färg o inte ha skiftande hela tiden, någon som kollat mer på lampan?

Vilken modell har du då?

pellefant skrev:
fick karet i dag,priset blev 18 med frakt och efterkravsavgiften. ser ut helt ok. tyvärr hade ett ben/fot släppt i svetsen, fixade det sen jag ordnat rostfria pinnar. efterdrog alla kopplingar innan vi fyllde o provkörde det. verkade hålla tätt. tyvärr funkar inte munstycket i "valstjärten" som förväntat, vattnet sipprar och rinner efter stjärten och utanpå karet istället för ner i karet :( :(  har lite funderingar hur det ska lösas....
botten är lite kupig uppåt så lite vatten vill stanna kvar längs kanterna, kanske botten går ner när man börjar bada.
jag hörde åxå ett svagt iiii-ljud från displayen när det var tyst, tror inte man störs av det

discolampan skulle va trevligt om det går att välja en färg o inte ha skiftande hela tiden, någon som kollat mer på lampan?

pellefant skrev:
fick karet i dag,priset blev 18 med frakt och efterkravsavgiften. ser ut helt ok. tyvärr hade ett ben/fot släppt i svetsen, fixade det sen jag ordnat rostfria pinnar. efterdrog alla kopplingar innan vi fyllde o provkörde det. verkade hålla tätt. tyvärr funkar inte munstycket i "valstjärten" som förväntat, vattnet sipprar och rinner efter stjärten och utanpå karet istället för ner i karet :( :(  har lite funderingar hur det ska lösas....

Att du accepterar dessa defekter på ditt badkar. :-?

Du får väl reklamera det och dom får skicka ett nytt till dig.

klart du inte ska akseptera defekterna !jag hitta en liten repa & en liten spricka i gelkotan på mitt kar, som jag tro uppgom isamband med frakten.

Deta på peka jag & han undra vilken åtgärd jag villa ha, jag sa en summa pengar som jag ville ha & det fick jag.

(jag skulle ändå såga bort dnna del, för att kunna sänka ner karet i golvet)

Läs tidigare i tråden för info om ljudet från displayen och lampan.

På de "vanliga" SSWW karen med vattenfall så får måste man ha på lite vattentryck för att vattnet inte ska vilja ta bakvägen ur munstycket, det låter dock som att ditt är defekt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.