har själv köpt en 304L badkar samt två duschkabiner (BS1010 samt och w-1002 och är mycket nöjd. W-1002 var helt krossad när vi öppnade lådorna med han som driver firman har varit mycket hjälpsam och skall hjälpa mig att ordna fram en ny från Kina på några veckor.

återkommer senare med en mera detaljerad test..

Jag ahr nu fått mitt kar & det är inget fel på kvaliten/finnicsh på karet.
jag har inte kunnat prova det änni, blir inte fören framåt jul.
det ända som ser lite billigt ut är reglage panelen , som kanske är lite plastig om man är petig.

en annan sak som är bra att veta är att karet inte hade exakt samma form som spräng skissen, den hade inte hella sama antal jetmunstycken som på bilderna. & esn var en panel som såg svart ut på bilderna i facke marmor som går i svart, men mörkgröna ådror, igne fel på den, men det kan ju vara bra att veta innan man väljer kakel.

Jag har inte hittat några deffekter alls & det håller enligt mig samma finnich som mina föreldrars 35 000:- kar.
men vi får väll se hur det blir när jag börjar att avdvända det.

Jag har tittat närmare på den där "marmorskivan" hur serman om det är äkta marmor?

CarMan skrev:
Jag har tittat närmare på den där "marmorskivan" hur serman om det är äkta marmor?
äkta marmor och också kakel färgad som marmor känns alltid kallare jämfört med annat material ( fex ngn slags plastkomposit). Börde kännas kallare än själva badkaret ;)
gaia

Har beställt ett A208 från BT-Trading och nu undrar min elektriker lite om detta badkar:

* Effektförbrukningen?
* Hur mycket ström kräver den?
* 1-fas eller mer, 230 eller 400 Volt?
* Är den CE märkt?
* mera matnyttigt att få reda på angående elbiten ....

Ni som har ert kar hemma kanske kan hjälpa mig med denna biten.

GreenTurtle skrev:
Har beställt ett A208 från BT-Trading och nu undrar min elektriker lite om detta badkar:

* Effektförbrukningen?
* Hur mycket ström kräver den?
* 1-fas eller mer, 230 eller 400 Volt?
* Är den CE märkt?
* mera matnyttigt att få reda på angående elbiten ....

Ni som har ert kar hemma kanske kan hjälpa mig med denna biten.
Så här ser mitt A207 ut, detta komer från just BT
IMG_0001.JPG
IMG_0003.JPG
IMG_0004.JPG
IMG_0005.JPG
IMG_0007.JPG

CarMan skrev:
Så här ser mitt A207 ut, detta komer från just BT
[bild]
Hello CarMan
Det där ser ju riktigt bra ut  :)
Ser du om det sitter en sil i bottenplugen?
Jag har ju tre långhåriga i familjen och det blir mycket hår som åker ner i hålet.

MVH jimmy

ingen sil & inget vattenlås.

bottenpluggen är ihoppkopplad med en lång flex slang, som du ska dra dit ditt avlopp är.

när man durschar kan man fälla rätt mycke hår.
om du fäller mycke hår vid badning, kan man ta upp detta innan man tappar ut vattnet.

Hej,

Har läst tråden med stort intresse. Blir väl att beställa...  ;D

Undrar dock vad "brake-drainer" är för något. Står som standard på samtliga kar hos BT och Importlagret. BT skriver på svenska "vattenavrinnningsbroms".

Är detta helt enkelt någonting som hindrar för stort vattenflöde när jag tömmer karet och då inte ska få en brunn som inte mäktar med? Jag har nämligen funderat mycket på detta och lösningen kanske redan finns.

(Märkligt att man ställer frågan här när det finns två leverantörer... Men byggahus.se är ju alltid förstahandsvalet...  ;) )

erikssonjorgen skrev:
Hej,

Har läst tråden med stort intresse. Blir väl att beställa...  ;D

Undrar dock vad "brake-drainer" är för något. Står som standard på samtliga kar hos BT och Importlagret. BT skriver på svenska "vattenavrinnningsbroms".

Är detta helt enkelt någonting som hindrar för stort vattenflöde när jag tömmer karet och då inte ska få en brunn som inte mäktar med? Jag har nämligen funderat mycket på detta och lösningen kanske redan finns.

(Märkligt att man ställer frågan här när det finns två leverantörer... Men byggahus.se är ju alltid förstahandsvalet...  ;) )
Jag har ställt en del frågor till dom där 2 importörena & som vanligt så har dom ingen koll på vad dom säljer.
Importlagret.com kunde inte ens översätta vad det karet jag var intreserad av inne holl, vile nämligen ha alt på svenska för att förstå vad allt var.

EN super kul tråd att läsa :)

Efter att bestämt att vi skulle hoppa över bubbelbadet då det blev för dyrt, hustillverkaren skulle ha 28 papp för detta så har vi nu helt plötsligt ändrat oss. kommer lätt att beställa både kabin och bubbelbad från någon av de ovannämda leverantörer. Våra snickar kommar att få instalerad det till oss :)

Ska åxå nämna tt vår säljare på LB hus har räknat 15000kr på duschväggar. Nu får vi ett bubbelbad och kanonsnygga duschväggar för dessa 15 lopper.
;)
Godnatt alla

Återkommer när det e klart men det döjjer ytterligare i 10 månader :(

Jag har ställt en del frågor till dom där 2 importörena & som vanligt så har dom ingen koll på vad dom säljer.
Importlagret.com kunde inte ens översätta vad det karet jag var intreserad av inne holl, vile nämligen ha alt på svenska för att förstå vad allt var.
[/quote]

Hej
Jag har upfattat brake drainer som ett skydd för pumpen utifall det blir för lite vatten i karet under tiden som pumpen går. I manualen står det att pumpen inte går att starta innan vattnet nått till en minimi nivå. Om man sedan startar pumpen och det av någon anledning rinner vatten ut genom avloppet och resulterar i en för låg nivå så kommer pumpen att stanna innom 1-2 sek.
Men det roliga är ju att rakt översatt i min svengelska kan man ju få uppfattningen att brake drain är något som förhindrar eller stryper avrinningen genom ventilen, vilket inte är fallet. "det är lätt att det blir lite galet först översatt från kinesiska till engelska och sedan från engelska till svenska"  ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.