13 778 läst · 67 svar
14k läst
67 svar
Exklusiva spisar - Smeg, Ilve, Aga med flera - guide
Administrator
· Skåne
· 8 011 inlägg
Vår snickare berättade att han hade importerat en Mercury själv från England för 55 000 kr. https://www.agaliving.com/products/catalog/aga-range-cooker/mercury-0 , på tal om att köpa kvalitetsprylar billigare
Tack! Ja, det kan ju vara så. Jag var lite tveksam till designen och var till deras showroom i Stockholm och tittade. Vi ska bygga ett platsbyggt funkiskök i med aningen modernare tappning, så vi bedömde att det blev ok. Vårt hus är från 1939stefancrs skrev:
Det kommer nog bli kanon! Är en fråga om helheten och personlig smak. Vi hade helst valt en Ilve Pro Line med dubbla ugnar men jag är inte övertygad om kvaliteten.M Marcus123456 skrev:
Absolut, så är det ju! Vad gäller Ilve... Nu vet jag inte om kvaliteten sjunkit de senaste 20 åren, men mina föräldrar har en Ilve-spis med gashäll och elugn och den verkar tuffa på utan minsta antydan på problem.stefancrs skrev:
Inga spisar/hällar/ugnar av idag ser ju ut som riktigt 1920- eller 30-tal, så jag tycker att något som bryter av helt men ändå är diskret (som din länkade gaggenauhäll) är en bra lösning som undviker att man hamnar i kitsch-land. Det är dessutom en bra känsla i de där vreden, tycker jag.M Marcus123456 skrev:
Jag tror det är svårt att bedöma kvalitet utan statistik... Vilket vi naturligtvis inte har tillgång till. Jag tror att dels bemötande vid fel påverkar mer än hur mycket fel det är, samtidigt som förväntningarna på olika varumärken spelar in. Sen kan nog också enskilda fel, som egentligen åtgärdas löpande allt eftersom de upptäcks, spela in och sedan få eget liv.stefancrs skrev:
Med det sagt så skulle jag aldrig köpa Electrolux efter alla problem mina föräldrar haft på sitt landställe.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Miljövänligt virke från Organowood ruttnade – byts ut i flera kommuner
Artikelkommentarer -
Bygglovet en mardröm när Lye handelsbod blir bostad i Husdrömmar