13 778 läst · 67 svar
14k läst
67 svar
Exklusiva spisar - Smeg, Ilve, Aga med flera - guide
Renoverare
· Stockholm
· 18 715 inlägg
Jag tycker det är mycket bättre med fysiska vred än touch. 14k låter billigt dock, men kanske hänt lite på marknadenHep skrev:
Är ju en status sak medL LoTiX skrev:
när svenskar tycker det är dyrt med visa saker i andra länder är det konstigt att i Sverige att ett genomsnitts badrum går på 250000 så skakar folk i andra länder på huvudet och frågar om det är gjort i guld
Kul att hitta Lofra! Vi har letat efter en spis med induktion och vred. Någon som har tips på fler märken som inte kostar mycket mer än 20? Gärna mindre 
Fast det kanske är priset man får betala om man inte vill ha en spis som ser ut som en studentlägenhetsspis....
Fast det kanske är priset man får betala om man inte vill ha en spis som ser ut som en studentlägenhetsspis....
Vi köpte en ny restaurangspis med ugn (60x60) för hemmet, gas på flaska.
19 kw för 20.000. Många finspisar har gjutjärnsplattor som först skall värmas upp. I ett hushåll skall man ha en enkel spis som ger mycket värme, Den skall sakna lull-lull, tycker jag. Det är ett arbetsredskap inte ett smycke.
På den tid vi hade restaurang hade vi en Molteni jättespis på 2 meter. 8 gaslågor, i övrigt ytters enkel.
Den kostade på grund av sin enkelhet bara 22.000. Lätt att hålla ren.
Mitt förslag, köp en häll utan ugn och ha en vanlig inbyggnadsugn.
19 KW är lite onödigt mycket det räcker bra med 14KW.
Nu kanske någon tycker att en 86.000-kronors-spis är vacker och motiverar sina pengar?
Skall då verkligen allt vara vackert? Om allt skriker titta på mig så blir det dishamoni.
Ett vackert kök är vackert nog. Det mår bra av en neutral spis.
Bild på spis som kostar 12000 inkl moms
En film som visar vår spis 3:11 in i filmen
19 kw för 20.000. Många finspisar har gjutjärnsplattor som först skall värmas upp. I ett hushåll skall man ha en enkel spis som ger mycket värme, Den skall sakna lull-lull, tycker jag. Det är ett arbetsredskap inte ett smycke.
På den tid vi hade restaurang hade vi en Molteni jättespis på 2 meter. 8 gaslågor, i övrigt ytters enkel.
Den kostade på grund av sin enkelhet bara 22.000. Lätt att hålla ren.
Mitt förslag, köp en häll utan ugn och ha en vanlig inbyggnadsugn.
19 KW är lite onödigt mycket det räcker bra med 14KW.
Nu kanske någon tycker att en 86.000-kronors-spis är vacker och motiverar sina pengar?
Skall då verkligen allt vara vackert? Om allt skriker titta på mig så blir det dishamoni.
Ett vackert kök är vackert nog. Det mår bra av en neutral spis.
Bild på spis som kostar 12000 inkl moms

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En film som visar vår spis 3:11 in i filmen
Redigerat:
Vi håller på och ska renovera köket och tittar på olika alternativ för 90cm bred spis med induktion, och det som förvånar mig är att alla dessa exklusiva märken har helt kassa omdömen? Finns det BRA spisar som är breda och med induktion?
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Miljövänligt virke från Organowood ruttnade – byts ut i flera kommuner
Artikelkommentarer -
Bygglovet en mardröm när Lye handelsbod blir bostad i Husdrömmar