Düsseldorff
stefancrs stefancrs skrev:
Exakt den vi kollat på. Verkar så fin och bra. Men ack så dyr.
Ja, den är dyr. Jag köpte på nån sorts kampanj så det var en aning billigare men fortfarande många tusenlappar.

En sak att tänka på är vikten. 125 kg spis är inte direkt lättflyttat.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ja, den är dyr. Jag köpte på nån sorts kampanj så det var en aning billigare men fortfarande många tusenlappar.

En sak att tänka på är vikten. 125 kg spis är inte direkt lättflyttat.
Nä, den smala vedspisen som ska in väger lika.

stefancrs stefancrs skrev:
Bra tips! Innan eller efter brexit?
Det borde ha varit före Brexit.

• Ledsen
stefancrs
  • Laddar…
Jag vet inte med sådana här tunga pjäser men vanliga hällar gick att köpa på Amazon från Tyskland för under halva priset

• Gilla
Marcus123456 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vet inte med sådana här tunga pjäser men vanliga hällar gick att köpa på Amazon från Tyskland för under halva priset
Tips för den som vill gråimportera... Det går fortfarande, men alla butiker levererar inte utanför Tyskland. Man kan kolla på idealo.de, men jag hittade bara wermuth.de och kueche24 som levererade till Sverige. Det finns många modeller som inte finns i Sverige och då alltså bara har tysk info, men generellt får man mer för pengarna och maskinerna går att ställa till svenska.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
De där dyra spisarna är riktigt stilrena och sparsmakade på samma gång.

Jag själv funderar dock på det praktiska med glas på luckan. Det är rätt skönt att kunna kolla status utan att öppna. Vissa rätter är det avgörande att plocka ut i rätt tid beroende på ytan. Jag är kanske inte tillräckligt bra kock..

Hur som, väldig fina spisar!

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Z Zeke_Varg skrev:
De där dyra spisarna är riktigt stilrena och sparsmakade på samma gång.

Jag själv funderar dock på det praktiska med glas på luckan. Det är rätt skönt att kunna kolla status utan att öppna. Vissa rätter är det avgörande att plocka ut i rätt tid beroende på ytan. Jag är kanske inte tillräckligt bra kock..

Hur som, väldig fina spisar!
Ilven vi tittar på har ju glas på luckan men tror man lär sig att hantera tillagningen även utan insyn så att säga.

För vår del blev det en Steel Cucine Enfasi 100/2 till slut:
Svart Steel Cucine Enfasi 100/2 spis med induktionshäll och dubbla ugnar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Zeke_Varg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.