12 635 läst · 67 svar
13k läst
67 svar
Exklusiva spisar - Smeg, Ilve, Aga med flera - guide
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 539 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 539 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 870 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Jag vet inte med sådana här tunga pjäser men vanliga hällar gick att köpa på Amazon från Tyskland för under halva priset
Tips för den som vill gråimportera... Det går fortfarande, men alla butiker levererar inte utanför Tyskland. Man kan kolla på idealo.de, men jag hittade bara wermuth.de och kueche24 som levererade till Sverige. Det finns många modeller som inte finns i Sverige och då alltså bara har tysk info, men generellt får man mer för pengarna och maskinerna går att ställa till svenska.AndersMalmgren skrev:
De där dyra spisarna är riktigt stilrena och sparsmakade på samma gång.
Jag själv funderar dock på det praktiska med glas på luckan. Det är rätt skönt att kunna kolla status utan att öppna. Vissa rätter är det avgörande att plocka ut i rätt tid beroende på ytan. Jag är kanske inte tillräckligt bra kock..
Hur som, väldig fina spisar!
Jag själv funderar dock på det praktiska med glas på luckan. Det är rätt skönt att kunna kolla status utan att öppna. Vissa rätter är det avgörande att plocka ut i rätt tid beroende på ytan. Jag är kanske inte tillräckligt bra kock..
Ilven vi tittar på har ju glas på luckan men tror man lär sig att hantera tillagningen även utan insyn så att säga.Z Zeke_Varg skrev:De där dyra spisarna är riktigt stilrena och sparsmakade på samma gång.