J JohanLun skrev:
Hört de som säger att de lämnar bilen utanför stockholm, tar en timmes resa för att slippa stockholmspriser. Var inte just VW, men att det generellt är 30% dyrare (och drygare) i Stockholm. Alla med leasingbil skiter ju i servicekostnaden, är det tillräckligt stor andel så kan kanske verkstäderna leva bra på att ta ut rövarpriser...
Egna bilar servar jag aldrig på märkesverkstäder, men tjänstebilen har serviceavtal så jag måste lämna den till VW i Lund eller Malmö. Och det kostar inget utöver leasingkostnaden ändå.
 
E Edlunn skrev:
Hämtade också min GTE i slutet på september men fick bara vänta från 27/2. Jag kan hålla med om att stereon kunde vara bättre, upplever ljudet som sämre än i Golfen jag kommer från.
Däremot håller jag inte alls med om om kupéljudet. Min GTE är underbart tyst.
Vad har du däck? Jag valde bort 18" mot 17" för att få bättre ljudkomfort, däckfabrikaket jag har är Pirelli.
Tycker också min GTE är tyst, med 17" Pirellidäck och akustikrutor. Inte lika tyst som en BMW eller Audi, men definitivt en av de tystare bilarna jag har kört.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Laddluckan har börjat krångla för mig nu, går inte att öppna när man kommer hem och skall ladda. Verkar som att låset hänger sig. Får låsa bilen, vänta ett par sekunder, och sedan låsa upp bilen igen för att kunna få upp luckan.
Någon mer som haft detta problem?
 
F f91jsw skrev:
Tycker också min GTE är tyst, med 17" Pirellidäck och akustikrutor. Inte lika tyst som en BMW eller Audi, men definitivt en av de tystare bilarna jag har kört.
Min känsla är att man hör mer ljud från omgivningen i denna bil än jag hade i min gamla SAAB 9-5 BioPower SportCombi. Bilarna är väldigt lika i storlek osv, men jag blev förvånad över hur pass mycket från omgivningen man hör (inkl däckljud). Motorljudet är ju borta med eldrift så jag trodde det skulle vara helt tyst, men det är det inte...
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Fråga ang klimatreglering
Kan man ställa in att klimatregleringen skall starta vid en viss tid?
Tex ska vi åka iväg vid 8-tiden i morgon och bilen står med laddboxen inkopplad utanför garaget. Hur skall jag göra för att värmen skall slås på tex vid 7-tiden i morgon?
Jag hittar bara funktion för att slå på det i WeConnect, men det verkar starta nu i så fall...
Dvs ingen timer inkopplad.
 
B Bo Berglund skrev:
Fråga ang klimatreglering
Kan man ställa in att klimatregleringen skall starta vid en viss tid?
Tex ska vi åka iväg vid 8-tiden i morgon och bilen står med laddboxen inkopplad utanför garaget. Hur skall jag göra för att värmen skall slås på tex vid 7-tiden i morgon?
Jag hittar bara funktion för att slå på det i WeConnect, men det verkar starta nu i så fall...
Dvs ingen timer inkopplad.
Har jag inte redan svarat på det? :thinking:
https://www.byggahus.se/forum/threads/erfarenheter-passat-gte.271783/page-95#post-3883309
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jo, men jag ser ingen timer för värmen. Jag kunde slå på den direkt förra gången och det var ju bra. Men inte om man sover då....
Menar du att om man har en avfärdstid inställd på 07:00 och har gått till klimatkontrollen men utan att trycka på någon av de två knapparna så kommer värmen att starta vid 7-tiden. Förra gången tryckte jag på knappen och då startade värmningen omedelbart.....
Hade väntat mig en timer av någon sort.

Skärmdump av bilens klimatkontrollinställningar med inställd temperatur, bilbild och starttidsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, det funkade inte! Kall och immig bil kl 07:20 idag.:mad:
Så nu får jag dra igång värmen manuellt i stället...
 
Nu vet jag inte om våra bilar beter dig likadant, och jag kan inte verifiera hur appen beter sig då jag inte betalar för den.

Men i min behöver man dels välja en laddplats när man ställer in avresetid, och för den laddplatsen välja att man ska klimatreglera.
 
Du väljer ju ivägkörningstid sen bekräftar du den, och kör du via appen måste du synka sen.
Sen ska du åka 07.20 sätter du inte tiden på 07.00, utan sätt när du ska åka eller strax efter.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Du väljer ju ivägkörningstid sen bekräftar du den, och kör du via appen måste du synka sen.
Sen ska du åka 07.20 sätter du inte tiden på 07.00, utan sätt när du ska åka eller strax efter.
Sätter jag min bil på avfärd 07.00 och den behöver klimatreglera så är den inte klar till 7.20 ska jag säga ;)

Men jag instämmer i att man måste synka inställningarna.
 
Nä, jag menade att när man sätter tiden ska man också åka, inte 20 min senare då har bilen blivit kall igen.
 
Jag upplever om att jag väljer kombinationen avreseladdning samt klimatreglering så är inte bilen färdig med nått av det till utsatt tid.
 
Väldigt tråkigt att en så viktig funktion både är helt ogenomtänkt och fungerar så dåligt.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Det är inget fel på funktionen.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.