654 329 läst · 3 871 svar
654k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 186 inlägg
Jag tycker hela avresefunktionaliteten lämnar en del att önska, iaf på min 2017.
Du kan bara ställa in tre tidpunkter den ska vara färdig (mån-fre kl 07.00 räknas som en). Varför ens begränsa nått sånt?
Men du kan lägga till 10st laddställen. (Man väljer laddström och klimatreglering)
Det kommer upp en snygg "nästa avfärd si och så" när man stänger av motorn. Det kan ju inte vara så svårt att då ha en enkel möjlighet att ändra nästa avfärd. "Idag ska jag göra barnen till träningen, ladda fullt direkt" och så klickar man på en ladda direkt-knapp. Eller "jag ska till tandläkaren innan jobb imorrn och ska köra en timme senare" så klickar man fram klockan en timme.
Där har vi en funktion som jag hade uppskattat.
Jag upplever att åtminstone min bil inte lyckas både ladda klart och klimatreglera när det är kallare ute, jag kan komma ut 20min efter den skulle vara färdig och den håller fortfarande på. Jag uppskattar att den 20min efter satt avfärdstid avslutar det hela och därmed slutar laddning och klimatreglering, även om batteriet inte är fulladdat.
Du kan bara ställa in tre tidpunkter den ska vara färdig (mån-fre kl 07.00 räknas som en). Varför ens begränsa nått sånt?
Men du kan lägga till 10st laddställen. (Man väljer laddström och klimatreglering)
Det kommer upp en snygg "nästa avfärd si och så" när man stänger av motorn. Det kan ju inte vara så svårt att då ha en enkel möjlighet att ändra nästa avfärd. "Idag ska jag göra barnen till träningen, ladda fullt direkt" och så klickar man på en ladda direkt-knapp. Eller "jag ska till tandläkaren innan jobb imorrn och ska köra en timme senare" så klickar man fram klockan en timme.
Där har vi en funktion som jag hade uppskattat.
Jag upplever att åtminstone min bil inte lyckas både ladda klart och klimatreglera när det är kallare ute, jag kan komma ut 20min efter den skulle vara färdig och den håller fortfarande på. Jag uppskattar att den 20min efter satt avfärdstid avslutar det hela och därmed slutar laddning och klimatreglering, även om batteriet inte är fulladdat.
Knappen vid laddluckan ”kopplar bort” eventuellt tidsprogram som är aktivt. Så att bilen laddas upp fullt. Du ska ju ändå trycka i laddkabeln så därför smidigt att knappen sitter där bredvid.
Tiduret har en ”marginal” på 15min om du blir sen. Det är därför den fortfarande går om du är i tid. Kan vara smart att utnyttja om kupen inte hinner bli riktigt varm. Ställ den på 15min före din tänkta avresetid.
Tiduret har en ”marginal” på 15min om du blir sen. Det är därför den fortfarande går om du är i tid. Kan vara smart att utnyttja om kupen inte hinner bli riktigt varm. Ställ den på 15min före din tänkta avresetid.
Tyvärr tycker jag inte den knappen funkar, men det kan ha att göra med att min ivägkörningstid 3 återaktiveras utan att jag själv gör något...S skogstomten skrev:Knappen vid laddluckan ”kopplar bort” eventuellt tidsprogram som är aktivt. Så att bilen laddas upp fullt. Du ska ju ändå trycka i laddkabeln så därför smidigt att knappen sitter där bredvid.
Tiduret har en ”marginal” på 15min om du blir sen. Det är därför den fortfarande går om du är i tid. Kan vara smart att utnyttja om kupen inte hinner bli riktigt varm. Ställ den på 15min före din tänkta avresetid.
Den övre har jag för mig är nya och nedre är hur de såg ut förr. (Missat vilken årsmodell du har). Oavsett hur det ser ut har du någon meny ELLER ”symbol” där du ställer i repetera eller en gång? I så fall vad är den inställd på?
Allt är urkryssat och avstängt. Efter några dagar är det ändrat. Och nej, min fru ändrar inte i dessa menyer. Det är nån bugg, jag gissar map synkning mot server.S skogstomten skrev:
Vad var det för fel på bilen som krävde stationens spetskompetens?andr.ljung skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 939 inlägg
Ingen annan som får "ivägkörningstid 3" aktiverad utan att själv göra nåt, jag klickar ur den när jag ser att den dyker upp. nån dag senare är den iklickad igen. Kontentan är att bilen blir varm till 05.00 men iofs fullladdad på morgonen vilket är ok. Men när jag laddar mitt på dagen så blir den ju inte fulladdad då den vill hålla sig till nästa ivägkörningstid.... Börjar bli riktigt less på detta...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 186 inlägg
Har du pratat med VW om detta?
Låter som någon bugg, jag har inte varit med om det.
Låter som någon bugg, jag har inte varit med om det.
Har aldrig hört/läst om det tidigare (Då har jag ändå hört/läst väldigt mycket om de)
Antar att du har en nyare GTE. Kan du ställa in "min-nivå" på 100% (som i de äldre) skulle det kunna hjälpa dig att alltid få den fullt laddad. (De nyare kan bara ställa in Min till 50%.)
Antar att du har en nyare GTE. Kan du ställa in "min-nivå" på 100% (som i de äldre) skulle det kunna hjälpa dig att alltid få den fullt laddad. (De nyare kan bara ställa in Min till 50%.)
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
När man sätter in laddkabeln i bilen så kan man trycka på den lilla knappen under LED-lyset.
Då kommer den att ladda genast och till fullt batteri.
Annars laddar den genast till 50% (som är den högsta min-nivån jag har på min modell 2020 lev i maj).
Sen kommer den att avvakta nästa ivägkörningstid och starta laddningen vid lämplig tid för att det skall vara fullt då.
Då kommer den att ladda genast och till fullt batteri.
Annars laddar den genast till 50% (som är den högsta min-nivån jag har på min modell 2020 lev i maj).
Sen kommer den att avvakta nästa ivägkörningstid och starta laddningen vid lämplig tid för att det skall vara fullt då.