664 618 läst · 3 871 svar
665k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Ja det är en funktion man kanske skulle ha..13th Marine skrev:
Jag har nog fixat det jag saknat, dvs dippande högerspegel när man backar, sign assist och sen har Jag programmerat på dimljusen tänds I samband med helljuset
Men alltså, jag har en MY17 och tycker det är ganska gott om utrymme där under lastgolvet? Har typ2-sladden där, domkraft, shuko-laddaren om den ska med, till landet packades ett antal skor, en låda med cykelprylar, en snöborste och lite annat bröte och det finns plats att trycka ner lite mer blandade småsaker. Skiljer det mellan årsmodeller?J Jarlsgård skrev:
Och du kör GTE eller du är "lortgris" som jag?E egge skrev:Men alltså, jag har en MY17 och tycker det är ganska gott om utrymme där under lastgolvet? Har typ2-sladden där, domkraft, shuko-laddaren om den ska med, till landet packades ett antal skor, en låda med cykelprylar, en snöborste och lite annat bröte och det finns plats att trycka ner lite mer blandade småsaker. Skiljer det mellan årsmodeller?
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Perfekt! Tack för att du postade videon!B Bosemannen skrev:
Nu kan jag äntligen se trippmätaren!
Byta vy till att se batteriläget eller trippmätaren är förhållandevis enkelt när man vet hur det skall göras, men kanske inte bör göras medan man åker...
Undring:
Finns det någon dokumentation av detta från VW, tex i instruktionsboken? Jag har inte lyckats hitta det i så fall.
Och inte visste VW:s säljare något om detta heller, har frågat två av dem...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Jag har också en MY17, och kanske underdrev utrymmet någon men att få ner allt dedär är jag imponerad över.E egge skrev:Men alltså, jag har en MY17 och tycker det är ganska gott om utrymme där under lastgolvet? Har typ2-sladden där, domkraft, shuko-laddaren om den ska med, till landet packades ett antal skor, en låda med cykelprylar, en snöborste och lite annat bröte och det finns plats att trycka ner lite mer blandade småsaker. Skiljer det mellan årsmodeller?
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Varför envisas WeConnect med att bilen är upplåst när den faktiskt är låst?
Jag har tom gått ner, låst upp - öppnat dörren - stängt - låst bilen, sen gått tillbaka hem och kollat, fortfarande olåst säger WeConnect-sidan i webbläsaren!!!!
Jag har tom gått ner, låst upp - öppnat dörren - stängt - låst bilen, sen gått tillbaka hem och kollat, fortfarande olåst säger WeConnect-sidan i webbläsaren!!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
För att we connect kan vara otroligt långsamt och det tar tid att uppdatera. Det gäller också att din bil har täckning så den kan skicka status.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Jag har:Icewing1 skrev:
- Uppdaterat sidan - ingen skillnad
- Loggat ut och sen loggat in igen - ingen skillnad
- Väntat en timme och sen gjort ovanstående - ingen skillnad
- Nu har jag kollat igen - fortfarande olåst fast den är så låst man kan göra.
När det gäller täckningen så har den rapporterat laddningen efter senaste körningen samt det faktum att jag tagit bort sladden. Den står fortfarande kvar på samma ställe.
Hur skall man kunna använda WeConnect för att hitta bilen ifall man tappat bort den på en stor parkering om det tar timmar eller längre att uppdatera data från den?
WeConnect är kass, det är bara Volvo och Tesla som har appar värda namnet. Har haft Audi, VW och MB efter Volvo oncall och blir lika besviken varje gång.
B Bo Berglund skrev:Jag har:
- Uppdaterat sidan - ingen skillnad
- Loggat ut och sen loggat in igen - ingen skillnad
- Väntat en timme och sen gjort ovanstående - ingen skillnad
- Nu har jag kollat igen - fortfarande olåst fast den är så låst man kan göra.
När det gäller täckningen så har den rapporterat laddningen efter senaste körningen samt det faktum att jag tagit bort sladden. Den står fortfarande kvar på samma ställe.
Hur skall man kunna använda WeConnect för att hitta bilen ifall man tappat bort den på en stor parkering om det tar timmar eller längre att uppdatera data från den?
När jag hade en V70 Classic (sista modellen) så var OnCall skiiiiitkass, i nivån som Weconnect beskrivits här, fast värre.Icewing1 skrev:
Det går via mobilen med 4g/wifi till volvo som sedan kör morsekod till servern för OnCall, och sedan tar bilen emot röksignaler, för att t.ex. starta motorvärmaren.
Fellarmade om öppna dörrar/fönster ganska ofta.
Medlem
· Stockholm
· 1 424 inlägg
Har ju hänt en del sedan V70Har bara provat V90 och XC60n, och det är ju nya modeller vi pratar om här inte en bil som kom 2008.
QUOTE="GargamelSE, post: 3814972, member: 177883"]När jag hade en V70 Classic (sista modellen) så var OnCall skiiiiitkass, i nivån som Weconnect beskrivits här, fast värre.
Det går via mobilen med 4g/wifi till volvo som sedan kör morsekod till servern för OnCall, och sedan tar bilen emot röksignaler, för att t.ex. starta motorvärmaren.
Fellarmade om öppna dörrar/fönster ganska ofta.[/QUOTE]
QUOTE="GargamelSE, post: 3814972, member: 177883"]När jag hade en V70 Classic (sista modellen) så var OnCall skiiiiitkass, i nivån som Weconnect beskrivits här, fast värre.
Det går via mobilen med 4g/wifi till volvo som sedan kör morsekod till servern för OnCall, och sedan tar bilen emot röksignaler, för att t.ex. starta motorvärmaren.
Fellarmade om öppna dörrar/fönster ganska ofta.[/QUOTE]
V70 classic, den sista kom 2016-2017Icewing1 skrev:Har ju hänt en del sedan V70Har bara provat V90 och XC60n, och det är ju nya modeller vi pratar om här inte en bil som kom 2008.
G GargamelSE skrev:När jag hade en V70 Classic (sista modellen) så var OnCall skiiiiitkass, i nivån som Weconnect beskrivits här, fast värre.
Det går via mobilen med 4g/wifi till volvo som sedan kör morsekod till servern för OnCall, och sedan tar bilen emot röksignaler, för att t.ex. starta motorvärmaren.
Fellarmade om öppna dörrar/fönster ganska ofta.