G GargamelSE skrev:
Om det är som min kia stinger, så använd A och O istället.
Håll in a resp o en stund så får du upp en massa fina valmöjligheter :)
 
G GargamelSE skrev:
Som jag förstog, så ver det för att han körde alltid med farthållaren som tar över den platsen?
Jag kör alltid med farthållaren aktiverad, men den täcker över mätaren till vänster i centralinstrumentet, dvs den totala vägmätaren. Och den får man lätt fram genom att stänga farthållaren med knappen på ratten.
Till höger visas trippmätaren just när man slår på bilen med startknappen. Och DÅ men inte senare kan man nolla trippen med knappen nedanför.
Men man har bara några sekunder på sig för sedan byts trippmätaren ut mot en bild av 3 flygplanssitsar som visas rätt länge innan man till sist får veta hur mycket elektroner man har i tanken (eh - batteriet).

Jag har ännu inte kunnat prova förslaget för några inlägg sedan hur man får upp trippmätaren mer permanent, måste först skriva ut inlägget eftersom det är svårt att få upp detta på telefonen (detta blir inlägg #1262 långt ner i listan)
 
ullberg ullberg skrev:
Nu har jag ingen GTE, men har du provat det som skrivs i detta inlägg? Förvisso äldre bil än din men kanske funkar även på nya bilar...

[länk]

/U
Funkade alldeles utmärkt. Nybliven ägare sedan en vecka av en 2017 GTE. Undrade hur man manövrerade 0.0-knappen och såklart fanns det svar här. Finns även en Youtube-video här:
.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Nu till nästa fråga som antagligen är generell för Passat (eller t.o.m. VW?). Bagagerumsmattan, det var det halaste jag varit med om. Min är i hårdplast(!) och verkar vara original (3G9.061.161). Vet inte om de som rekondat min bil innan jag köpte den har knuggat in den med silikon men jag har matvaror i hela bagaget efter det jag har varit mataffären. Skall det vara så? (som Plus-Sverker brukar säga?).
Min fråga är väl egentligen om det finns någon orginal eller 3:e parts gummi-matta som är att rekommendera? Så här kan jag inte ha det.
 
  • Gilla
Miles
  • Laddar…
@Bosemannen

Jag kör utan mattan faktiskt. Dels för att den e hal som du säger men även för att den tar i om man sänker lastrumsgolvet, vilket jag gör då och då när jag ska ha in barnvagn men ändå vill kunna dra för insynsskyddet (y)

Har mattan liggandes i garaget och slänger in den när jag vet att jag ska ha med mig skitiga grejer :)

Angående matvarorna är mitt bästa råd att använda krokarna, de inre som man trycker ut är att föredra :ok:

Tillägg:
Det kan mycket väl vara så att de lagt på något medel också. När vi köpte vår fabia så hade de rekondat den med något glansmedel.. Man slog halvt ihjäl sig när man klev in i bilen, slant med foten vid pedalerna osv för det var så satans halt. Plockade ur de, drog på avfettning som jag lät verka i 5 min och sedan på med högtrycken så är problemet löst (y)
 
J Jarlsgård skrev:
@Bosemannen

Jag kör utan mattan faktiskt. Dels för att den e hal som du säger men även för att den tar i om man sänker lastrumsgolvet, vilket jag gör då och då när jag ska ha in barnvagn men ändå vill kunna dra för insynsskyddet (y)

Har mattan liggandes i garaget och slänger in den när jag vet att jag ska ha med mig skitiga grejer :)

Angående matvarorna är mitt bästa råd att använda krokarna, de inre som man trycker ut är att föredra :ok:

Tillägg:
Det kan mycket väl vara så att de lagt på något medel också. När vi köpte vår fabia så hade de rekondat den med något glansmedel.. Man slog halvt ihjäl sig när man klev in i bilen, slant med foten vid pedalerna osv för det var så satans halt. Plockade ur de, drog på avfettning som jag lät verka i 5 min och sedan på med högtrycken så är problemet löst (y)

Drog över det en omgång med Yes idag. Ingen förbättring. Få försöka få tag i nån 3:e parts gummi-matta, tricket blir att hitta något som inte stinker kemikalier som ibland kan vara fallet.
Noterade öglorna och de välkomnar jag.
 
Ja kolla runt! Det finns säkert :)

Då kan jag ju tipsa dig om lastgolvet som jag nämnde om du inte redan visste det. Ta tag i handtaget, dra det halvvägs bakåt ungefär medan du fortfarande har vinkel på bakre locket och skjut det framåt igen.

Du förstår när du gör det. Då hoppar golvet ner i det lägre hacket och du får ca 10cm extra höjd (y)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Inte på en GTE ;)
 
Just det. Glömmer hela tiden av det! Ja men vad skönt att min smutsgris kan det då :crysmile:

Jag kollade f.ö. Det där med hastighetsvarnare och jag kan få upp det i kombidisplayen som jag själv ställer in (y)

Har inte testat koppla på släpet än, men har för mig att man kan ställa in ett fast för släpvagn också likt det för vinterdäck :D
 
Tur för dig ;)
Vi andra får nöja oss med ett litet fack där man får in domkraft, punkaspray och första hjälpen.
Det komiska är att mekaniken för att sänka finns kvar :rofl:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tur för dig ;)
Vi andra får nöja oss med ett litet fack där man får in domkraft, punkaspray och första hjälpen.
Det komiska är att mekaniken för att sänka finns kvar :rofl:
Det är för snålt! Jag har extra solskydd till bakrutorna, en stringhylla som jag någongång ska göra vid (legat där i 2 år nu) och troligen en massa annan bröte. Kort och gott, jag lyfter aldrig på det locket o kikar :crysmile:
 
Det jag saknar mest är nog en tilltänkt förvaring av en laddsladd. Den är alltid utvägen där bak, och du kan ge dig på att ska du åka långt och vill ladda på vägen så ligger den längst in bakom allt...
 
Där sa du något faktiskt. Borde gått att ha ett integrerat fack i själva luckan.

En sak jag stör mig på är att insynsskyddet inte får plats under golvet.
 
Jag ser framför mig en dammsugarsladd i nosen :thinking::ok:

Det håller jag också med om!

Är också sugen på att eftermontera sparka under kofångaren och öppna bakluckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.