657 121 läst · 3 871 svar
657k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Låter lite meckigt. Men får väl göra en insats framöver. Det var såklart när det var minus 27 grader här i Karlstad. Så plasten var nog ganska spröd vid tillfället. Om någon har någon mer input så tas det emot med glädje
I övrigt är jag väldigt nöjd med min GTE. Har strax gått 14k mil. Inga större problem. Bytte olja och DSG olja för en månad sen. Allt verkar lira bra 👍
I övrigt är jag väldigt nöjd med min GTE. Har strax gått 14k mil. Inga större problem. Bytte olja och DSG olja för en månad sen. Allt verkar lira bra 👍
Det där hände sambon när vi precis köpt vår, då sprack plasten runt om knapparna. När vi hade in den på service typ en månad senare fixade de detta utan kostnad, ny ”plastbytta” och montage.T tobbbias skrev:Hej på Er. Vi kan låtsas att det var jag som råkade trycka för hårt på de där knapparna som sitter i bildörren, för att öppna bagageluckan (alt. Tanklocket.) Dock tryckte jag lite för hårt så de lossnade... Har någon minsta koll på om det är enkelt att laga? Se film för beskrivning av problemet.
[video]
Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.T tobbbias skrev:Låter lite meckigt. Men får väl göra en insats framöver. Det var såklart när det var minus 27 grader här i Karlstad. Så plasten var nog ganska spröd vid tillfället. Om någon har någon mer input så tas det emot med glädje
Idag kom min tillbaka från garantijobb. Värmaren har fått ny fjärrkontroll, nytt glödstift, chassit verkar ha gåtts igenom, man har bytt dämpardamasker. Missljuden är dock kvar fortfarande.
Nästa vecka skall den in igen och då ska den få ny ”SOS-modul”, den behövde beställas från Tyskland och fanns ej i Sverige.
Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.
Kommer inte serva den där om man säger så.
Serviceavtal?lsoderlund skrev:Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.
Idag kom min tillbaka från garantijobb. Värmaren har fått ny fjärrkontroll, nytt glödstift, chassit verkar ha gåtts igenom, man har bytt dämpardamasker. Missljuden är dock kvar fortfarande.
Nästa vecka skall den in igen och då ska den få ny ”SOS-modul”, den behövde beställas från Tyskland och fanns ej i Sverige.
Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.
Ja, man får vara glad så länge den håller ihop... 😅lsoderlund skrev:Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.
Jag lämnade in min bil hos Mekonomen för stor service, DSG olja och nya tändstift. Kostade 6400 kr.
I övrigt försöker jag vara ganska snäll mot bilen. Frugan får till exempel ta vår Volvo v70-04 för att åka till stallet eller köra kaninhö.. 😋👍
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 864 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 864 inlägg
Varken luftfilter eller kupefilter bytta? Borde ju inte vara skillnaden till 11000, men visst borde det väl ha ingått i den servicen?
Har i och för sig aldrig förstått mig på VW's serviceintervall. De verkar göra lite som de vill ibland..
Har i och för sig aldrig förstått mig på VW's serviceintervall. De verkar göra lite som de vill ibland..
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 864 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 864 inlägg
Kupefiltret var bytt vid 4500 mil. Vet inte vad intervallen är på det men luftfiltret borde ju ha varit bytt kan man tycka.S StevieGee skrev: