Låter lite meckigt. Men får väl göra en insats framöver. Det var såklart när det var minus 27 grader här i Karlstad. Så plasten var nog ganska spröd vid tillfället. Om någon har någon mer input så tas det emot med glädje :)
I övrigt är jag väldigt nöjd med min GTE. Har strax gått 14k mil. Inga större problem. Bytte olja och DSG olja för en månad sen. Allt verkar lira bra 👍
 
  • Gilla
jockeping
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Är säljaren Mrf-ansluten? 🤔
Nej. Kollade nu.
 
T tobbbias skrev:
Hej på Er. Vi kan låtsas att det var jag som råkade trycka för hårt på de där knapparna som sitter i bildörren, för att öppna bagageluckan (alt. Tanklocket.) Dock tryckte jag lite för hårt så de lossnade... Har någon minsta koll på om det är enkelt att laga? Se film för beskrivning av problemet.
[video]
Det där hände sambon när vi precis köpt vår, då sprack plasten runt om knapparna. När vi hade in den på service typ en månad senare fixade de detta utan kostnad, ny ”plastbytta” och montage.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Låter lite meckigt. Men får väl göra en insats framöver. Det var såklart när det var minus 27 grader här i Karlstad. Så plasten var nog ganska spröd vid tillfället. Om någon har någon mer input så tas det emot med glädje :)
I övrigt är jag väldigt nöjd med min GTE. Har strax gått 14k mil. Inga större problem. Bytte olja och DSG olja för en månad sen. Allt verkar lira bra 👍
Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.
Idag kom min tillbaka från garantijobb. Värmaren har fått ny fjärrkontroll, nytt glödstift, chassit verkar ha gåtts igenom, man har bytt dämpardamasker. Missljuden är dock kvar fortfarande.
Nästa vecka skall den in igen och då ska den få ny ”SOS-modul”, den behövde beställas från Tyskland och fanns ej i Sverige.

Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.

Kommer inte serva den där om man säger så.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.
Idag kom min tillbaka från garantijobb. Värmaren har fått ny fjärrkontroll, nytt glödstift, chassit verkar ha gåtts igenom, man har bytt dämpardamasker. Missljuden är dock kvar fortfarande.
Nästa vecka skall den in igen och då ska den få ny ”SOS-modul”, den behövde beställas från Tyskland och fanns ej i Sverige.

Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.

Kommer inte serva den där om man säger så.
Serviceavtal?
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Du verkar ha haft tur. Verkar vara gott om måndagsexemplar. Verkar själv ha fått ett.
Idag kom min tillbaka från garantijobb. Värmaren har fått ny fjärrkontroll, nytt glödstift, chassit verkar ha gåtts igenom, man har bytt dämpardamasker. Missljuden är dock kvar fortfarande.
Nästa vecka skall den in igen och då ska den få ny ”SOS-modul”, den behövde beställas från Tyskland och fanns ej i Sverige.

Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.

Kommer inte serva den där om man säger så.
Ja, man får vara glad så länge den håller ihop... 😅
Jag lämnade in min bil hos Mekonomen för stor service, DSG olja och nya tändstift. Kostade 6400 kr.
I övrigt försöker jag vara ganska snäll mot bilen. Frugan får till exempel ta vår Volvo v70-04 för att åka till stallet eller köra kaninhö.. 😋👍
 
  • Gilla
lsoderlund och 1 till
  • Laddar…
Var det 6000-milsservice du betalade 6400kr för? Den kostar drygt 11000 på VW. Vilken skillnad!!
 
  • Gilla
NICHOLAS J
  • Laddar…
En oljeservice i Värnamo, Småland, kostar 2600 på VW verkstad 💸
 
S StevieGee skrev:
Var det 6000-milsservice du betalade 6400kr för? Den kostar drygt 11000 på VW. Vilken skillnad!!
Ja, enligt Mekonomen var det samma. Plus att jag bad dem byta tändstift (osäker på om det är std eller ej). Service lampan är släckt iaf ;)
 
P
S StevieGee skrev:
Var det 6000-milsservice du betalade 6400kr för? Den kostar drygt 11000 på VW. Vilken skillnad!!
Så mycket hade inte min kostat. Gjord strax innan jag köpte bilen.
Din Bil i Kista.
Faktura eller arbetsorder för bilservice på svenska, detaljerade kostnader listade, person med svarta byxor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
StevieGee
  • Laddar…
Varken luftfilter eller kupefilter bytta? Borde ju inte vara skillnaden till 11000, men visst borde det väl ha ingått i den servicen?
Har i och för sig aldrig förstått mig på VW's serviceintervall. De verkar göra lite som de vill ibland..
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Fick även service-offert på 6000-milaservicen, 13500kr hos auktoriserad VAG verkstad i Stockholmsområdet.
329:-mån kostar servicen hos VW kändes som ett enkelt val för oss när servicen ska göras varje år och är så dyr som den är.
 
P
S StevieGee skrev:
Varken luftfilter eller kupefilter bytta? Borde ju inte vara skillnaden till 11000, men visst borde det väl ha ingått i den servicen?
Har i och för sig aldrig förstått mig på VW's serviceintervall. De verkar göra lite som de vill ibland..
Kupefiltret var bytt vid 4500 mil. Vet inte vad intervallen är på det men luftfiltret borde ju ha varit bytt kan man tycka.
 
P
Peter2400 Peter2400 skrev:
329:-mån kostar servicen hos VW kändes som ett enkelt val för oss när servicen ska göras varje år och är så dyr som den är.
Ja den har jag också tecknat. Känns ok.
 
E Edlunn skrev:
Serviceavtal?
Gått ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.