Alfredo Alfredo skrev:
Inte för att vara sån men framgår det inte av instruktionsboken hur man kommer åt batteriet? Lite omanligt förvisso men vi lovar att inte skvallra!
Det finns ingenting om 12V batteriet i instruktionsbokens register. Och att leta bland de 355 sidorna text känns inte attraktivt. VW-instruktionsboken är undermålig särskilt när det gäller att hitta något liknande detta.
Tidigare i liknande situationer har jag sökt på Youtube för info men i detta fall kammade jag noll.

L logopedian skrev:
Håller med övriga om 12V batteriet, ska inte vara några problem att få fram. Får ta i lite ibland.
När jag känner på plastkåpan känns den helt fixerad, går inte att dra uppåt.
Det finns antagligen några gömda hakar som måste tryckas på för att få loss den, så jag gav upp...

B Bo Berglund skrev:
När jag känner på plastkåpan känns den helt fixerad, går inte att dra uppåt.
Det finns antagligen några gömda hakar som måste tryckas på för att få loss den, så jag gav upp...
Skumt,... fel modell i första länk [tack för uppmärksamhet]

Nedanstående borde vara den som visar samma baklucka
Denna mer lik vad jag vill minnas

Redigerat:
Det är ju en Golf GTE. Plastkåpan sitter med klips och det är bara dra.

• Gilla
logopedian
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är ju en Golf GTE.
Nej, jag frågade om Passat GTE (det som denna tråd skall handla om).
MY 2020

Det va ju videon som länkades till ovan som va Golf, numera ändrad.

• Gilla
logopedian
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Nej, jag frågade om Passat GTE (det som denna tråd skall handla om).
MY 2020
Stefan N Stefan N skrev:
Det va ju videon som länkades till ovan som va Golf, numera ändrad.
Jag som skickade in fel länk tidigare, tack för uppmärksamheten Stefan!,

Sett filmen Bo? Det är ju inte helt unika bakluckor på alla modeller

L logopedian skrev:
Sett filmen Bo? Det är ju inte helt unika bakluckor på alla modeller
Nu har jag det och det ser ut som i min baklucka! Tack för den.
Hur hittade du denna video? Jag har försökt på youtube men inte sett den.

• Gilla
logopedian
  • Laddar…
Kollade på Passat i allmänhet, tänkte att det är kanske samma B8 modell som de har i Hybrid som i ICE version. Bra att det såg liknande ut.

Passat GTE är väl en B8 med lite omstuvning under huven för att få in elmotorn med kringelektronik samt att man har flyttat tanken till reservhjulsbaljan och batteriet till där tanken var.

• Gilla
logopedian
  • Laddar…
Batteriet sitter därunder. På gte har du stora hybridbatteriet istället för reservhjulsbalja.

lsoderlund lsoderlund skrev:
Batteriet sitter därunder. På gte har du stora hybridbatteriet istället för reservhjulsbalja.
Inte vad jag läst mig till, på Passat GTE sitter batteriet där tanken brukar vara, tanken bor i reservhjulsbaljan.

Kikade innan idag på ett klipp om batterireperation på en Golf GTE, samma sak där.

Transparent bil visar interna delar: motor, batteri, kablage, undervagn. Hybridfordonskonceptillustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första generationens Passat GTE

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jahapp.

Felet på kopplingsmodulen i högspännings batteriet blir åtgärdat under batterigarantin. Jag behöver inte betala något, inte ens felsökningen, vilket Atteviks trodde att jag skulle få göra. Good so far.

Det tråkiga är att jag inte får bilen tillbaka förrens den 31:e 😅.
Har jag rätt till hyrbil nu? Självklart inte 😅
Har jag fler bilar i hushållet? Självklart inte 😅

Jag utnyttjade mobilitetsgarantin. Då har jag rätt till hyrbil i 3 dagar och den hade jag. Nu jag fick ett par extra dagar över helgen, tack vare en schysst uthyrare. Den bilen lämnade jag åter igår.
Jag kunde ha utnyttjat min separata vägassistansförsäkring och fått rätt till hyrbil där (vet inte hur länge), men bärgningen måste i så fall göras av dem.
Nu tog jag IF:s helförsäkring (inte den Stora bilförsäkringen jag skrev tidigare) och där ingår inte hyrbil.

Nu ville jag inte uttråka er med min historia utan bara säga att en märker hur bekvämt det är med bilen och att hyrbil i försäkringen är något en bör lägga till, om det inte ingår.

Du slår ett slag för att bara köra hyrbil, pajjar den byter man bara till en annan 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.