657 727 läst · 3 871 svar
658k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Användbart i vissa specifika och mycket ovanliga situationer. Men inte nödvändigt. Det finns ju fortfarande normala bromsar på bilen. Om de inte rostat ihop för att de inte tål att användas för lite vill säga. Det är väl på tyngre fordon som det på ett annat sätt är nödvändigt att motorbromsa i långa utförsbackar.13th Marine skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 417 inlägg
Bo Berglund skrev:Nu har bilen kommit tillbaka och jag försökte att låsa med appen....
Och då dök det upp en ganska obegriplig skärm för att man skulle öppna nån videokonferens för att säkerställa sin identitet eller vad de nu menade! Det är nog detta du menade i ditt inlägg.
Håller med om att det knappast är något man vill hålla på med, i vart fall inte varje gång man ska använda funktionen.
Jag har redan identifierat mig med fingeravtryck, så vad 17 tänker de sig att man skall göra nu???
Nu har jag blivit rejält trött på detta! Jag har öppnat ett supportärende hos VW utan att de kommit fram med något fungerande! Idag var jag hos VW-återförsäljaren i Vällingby för att göra som du skrev om ovan, men tji fick jag!JonasWe skrev:
Den försäljaren hade aldrig hört talas om detta och visste inte hur man skulle göra. Han ringde sin chef och frågade men fick inget napp där heller.
Du skulle inte kunna säga vilken ÅF du var hos som var så mycket bättre än de jag provat?
(Har varit hos VW-Kista och VW-Vällingby).
Och jag har en Passat GTE MY2020 levererad i maj 2020.
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
Ska inte förvirra mer än nödvändigt men tillägga att när jag skulle få igång min app hösten 2019 (efter att ha köpt min bil begagnat årsmodell 2018 Arteon) så mejlade och ringde jag åtskilliga gånger och supporten var ömsom hjälpsam ömsom förvirrad. Till slut en em i köerna in mot Nortull ”godkände” de mig över telefon efter att ha skickat något kontrollmeddelande eller liknande. Det hela var ganska absurt! Det kan ha varit så att alla uppgifter jag matade in online inte ”fungerade” och att de istället gjorde det över telefon med mig…men det krävdes flera kontakterB Bo Berglund skrev:Nu har jag blivit rejält trött på detta! Jag har öppnat ett supportärende hos VW utan att de kommit fram med något fungerande! Idag var jag hos VW-återförsäljaren i Vällingby för att göra som du skrev om ovan, men tji fick jag!
Den försäljaren hade aldrig hört talas om detta och visste inte hur man skulle göra. Han ringde sin chef och frågade men fick inget napp där heller.
Du skulle inte kunna säga vilken ÅF du var hos som var så mycket bättre än de jag provat?
(Har varit hos VW-Kista och VW-Vällingby).
Jag använder Norell & Nilsson (sk rutiga bubblan då de har en rutig bubbla stående vid vägen) som bör ligga OK till för dig med tanke på vilka två du redan använt. De är generellt mkt bra på service och liknande. De är auktoriserade och service minded. Jag vill absolut rekommendera att ha dem som standardverkstad om du bor hyfsat nära. För mig ligger de dessutom på cykelavstånd även om jag fått låna bil när jag servat.B Bo Berglund skrev:
Nu har jag ingen aning om de är bra på WeConnect bekymmer (det tror jag ingen är). Det är en liten verkstad och jag har lite granna anat att verkstaden tyvärr inte kan göra nåt åt detta, felen ligger i design eller servrar.
Därför lämnade jag till VW kista när min WeConnect ballade ur (på begäran av telefonsupporten), de nollade felkoder och startade om min bil när jag hade liknande bekymmer, gjorde ingen som helst skillnad. De hade inne bilen för en röd varning också, med samma sak. Killen i supporten beklagade sig att de inte visste vad de skulle göra. WeConnect löste sig först när jag raderade både app och konto på telefonen och började om helt från noll, med hjälp av tysk eller engelsktalande telefonsupport.
Mitt tips är. Radera så mycket du bara kan av appar och konton och starta om med en fräsch start. Det var det som tillslut löste mina problem. Vad som var fel vet ingen...
Redigerat:
Oftast är det bara en person som kan det där hos varje återförsäljare. Här i stan fick jag gå in på kontoret och prata med någon servicechef som suckade högt och fipplade en stund innan det hoppade igång. Dock hade kundmottagaren koll på hur det fungerade.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 953 inlägg
Passat GTE på blocket. 38000 mil sedan 2018!! Rekord?
https://www.blocket.se/annons/stock..._dsg_auto_eu6_218hk_b_kamera___skinn/97967601
https://www.blocket.se/annons/stock..._dsg_auto_eu6_218hk_b_kamera___skinn/97967601
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
Säg inte det. Med många korta långsamma körningar och stödladdning ett par gånger om dagen kan den nog ha gått en tredjedel–en fjärdedel på el. Och även med bara en fulladdning per dygn blir det nog en femtedel.
Eller så har den bara gått på bensin men gått plus ekonomiskt ändå pga. lägre (inga?) upphämtningsavgifter vid flygplatserna som miljöbil…
Eller så har den bara gått på bensin men gått plus ekonomiskt ändå pga. lägre (inga?) upphämtningsavgifter vid flygplatserna som miljöbil…
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 953 inlägg
Rekord för en GTE var vad jag syftade på. Kan inte vara många som gått så långt. Nu vet vi inget om batteriets status men skeptikerna (precis som med elbilar) har fått sig en törn. Men tänk vilka servicekostnader!! ~8 oljebyten i DSG’n på 4 årStorsockret skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Ja man undrar hur batteriet i den mår, det är synd att man iaf på min passat inte kan se total genomsnittlig förbrukning (utan den nollar vid tankning samt nästa vid 100h.)
Men vid 38000mil på mätaren hade jag inte vågat chansa på den, speciellt inte för de pengarna.
Men vid 38000mil på mätaren hade jag inte vågat chansa på den, speciellt inte för de pengarna.