Är det någon som INTE fått problem åtminstone en gång? :D

• Ledsen
  • Haha
JonasWe och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det någon som INTE fått problem åtminstone en gång? :D
Ja driftsäkerhet verkar inte vara den starka sidan hos VWs lösning. :cry: Tycker det krånglar oftare än det fungerar.

T Traven skrev:
Någon som haft liknande problem
Inte direkt ditt problem, men med WeConnect-appen i alla fall..
I mitt fall så kan jag logga in på telefonen och se status samt slå på/av laddning och klimatanläggning. Så jag är inne.
Men när jag skall låsa/öppna bilen kommer jag till en "VW-Ident-sida som jag försöker följa men det slutar alltid med en krasch av appen när jag skall starta nån sorts "video-chatt" för att verifiera att jag är jag....

Har pratat med hotline och startat ett ärende hos VW om detta men det blir ingen lösning!
Senaste förslaget var att prova med en annan telefon!
Jag har en Samsung Galaxy S7 som funkar bra och är fullt uppdaterad och har inte lust att köpa en ny telefon för att kunna låsa/öppna bilen med en VW-app som faktiskt kan slå på/av laddning och klimatanläggning utan problem!

• Gilla
Blackbird1100xx
  • Laddar…
Jag får upp detta meddelande titt som tätt, ofta nu på mornar när bilen är fuktig, gissar att det sitter fukt på sensorer som senare under färd försvinner för felmeddelandet är borta efter bara några minuters bilresande..

Vad tror ni? och har ni sett samma meddelande i era bilar?

Bilens instrumentpanel visar felmeddelande "Fotgängarregistrering inte tillgänglig. Ingen sensorik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

heisiandiishe
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja det gör det förvisso, men då måste man ut till bilen och ställa in det =)

Själv tycker jag de kunde gjort den funktionen mycket enklare, ställ bilen och "nästa avfärd poppar upp".
Där skulle man snabbt och enkelt kunna ställa in nästa gång man kör iväg, men nääää, in och triskas i en meny man bara kommer åt om bilen är igång.
Pajjigt eller hur. Nu har jag en Arteon men är ju samma fönster o in i menyn och fixa o dona. Lite trist att de inte lyckats göra menyerna bättre tex då just för att ställa in avresetid…

heisiandiishe heisiandiishe skrev:
Pajjigt eller hur. Nu har jag en Arteon men är ju samma fönster o in i menyn och fixa o dona. Lite trist att de inte lyckats göra menyerna bättre tex då just för att ställa in avresetid…
Ja, rätt kass.
Dessutom kan man inte göra inställningen utan att starta bilen, och man får inte starta bilen med laddsladd i, undrar om det är för att pusha en till att betala för appen.

heisiandiishe
Ja, rätt kass.
Dessutom kan man inte göra inställningen utan att starta bilen, och man får inte starta bilen med laddsladd i, undrar om det är för att pusha en till att betala för appen.
Ok har kört gte och ett par andra bmw elbilar men aldrig haft behov av uppvärmning av bilarna. Låter helt sjukt att bilen måste startas? Har inte tänkt på att funktionen blir så. Av eller på. På diesel Arteon slår man på tändningen vilket ju alltid är görbart. Men att det inte går att ställa in på en gte i bilen utan att rycka sladden låter horribelt 2021. Inte så innovativt. Och appen är ju lite fladdrig så den har inte jag litat hundra på. Hade ett helsike med kundtjänst för att ens få igång den:(..

B Bo Berglund skrev:
Men när jag skall låsa/öppna
Jag har full förståelse för att man vill att utlovade funktioner ska fungera. Dock är jag lite nyfiken när man i praktiken vill låsa/öppna bilen från en app.

Okey om man råkar märka att man lämnat den olåst och vill kunna låsa men hur ofta händer det.

heisiandiishe heisiandiishe skrev:
Låter helt sjukt att bilen måste startas?
Man måste ju inte starta motorn, bara slå på tändningen.

• Gilla
Edlunn
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
VARNA FOTGÄNGARE?
Finns det något tillbehör som man kan ha till sin GTE 2020 som kan hjälpa till med att uppmärksamma fotgängare om att bilen kommer?
Har hänt flera gånger på senaste tiden att en fotgängare blockerar färdvägen genom att släntra fram sakta i mitten av vägen...
Oftast på parkeringplatser typ IKEA eller småvägar som vid S:t Görans sjukhus.

Jag vill ju inte tuta för det kommer väl att skrämma slag på personen.

Jag tänkte mig tex något sätt att sänka volymen på tutan så att den blir mindre skrämmande eller också ett separat ljud-don som ger ifrån sig ett motorljud när man trycker på knappen.
Om det inte finns kanske det är ett produkttips?
Här har du DIY alternativet... :)

• Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
heisiandiishe
Stefan N Stefan N skrev:
Man måste ju inte starta motorn, bara slå på tändningen.
Ja. Och någon skrev att det inte gick att slå på tändningen med laddaren istoppad i gte? Då svarade jag att det lät skumt. Är det alltså på det viset? Att det på en elbil blir en annan funktion på eller av. Inget tändningsläge? Men på en Arteon dieselbil kan man ju givetvis ställa in avresetiden genom att slå på tändningen.

heisiandiishe
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har full förståelse för att man vill att utlovade funktioner ska fungera. Dock är jag lite nyfiken när man i praktiken vill låsa/öppna bilen från en app.

Okey om man råkar märka att man lämnat den olåst och vill kunna låsa men hur ofta händer det.
Tex låsa upp för någon som ska hämta något ur bilen och sedan låser man igen. Kan, beroende på livssituation etc vara något som kommer väldigt väl till pass ibland!

Man kan slå på "tändningen" men av naturliga skäl så kan man inte "starta" motorn med sladden i, jag får också "funktionen ej tillgänglig" när jag försöker komma åt laddinställningarna med bilen inkopplad.

Ska sägas att detta gäller en årsmodell 17.

Storsockret
Alfredo Alfredo skrev:

Kanske inte något som händer varje dag, men en gång så använde jag funktionen för att låsa upp och låsa bagaget på vår Volvo åt en kompis 20 mil bort :D

Sambon var i Piteå över helgen och jag hade ett par högtalarstativ som jag lovat bort till en kompis där, men sambon hade inga luckor i schemat. Skickade då med stativen i bagaget och talade om var bilen stod parkerad. Kompisens mamma åkte förbi, ringde mig varpå jag öppnade så hon kom åt grejerna, och sedan låste jag igen.

Annars är det nog just att man glömt den olåst som du själv är inne på.

heisiandiishe
Man kan slå på "tändningen" men av naturliga skäl så kan man inte "starta" motorn med sladden i, jag får också "funktionen ej tillgänglig" när jag försöker komma åt laddinställningarna med bilen inkopplad.

Ska sägas att detta gäller en årsmodell 17.
Ja, det intressanta tycker jag var att man inte kan fippla med laddinställningar samtidigt som den laddas. Men handlar väl om säkerhet. Tycker efter att jag handlat på mig min Arteon att den där jäkla appen varit strulig och att menyerna i bilen för för att ställa in uppvärmning/avresa inte varit så smidigt dom jag hoppats på. Biljäveln kostar ju typ 500 000. Lite bättre operativsystem hade jag väntat mig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.