669 647 läst · 3 877 svar
670k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Det var samma mede V70n jag sålde några år sedan.engs skrev:Hade inte tänkt på att raderat VW-appen när jag bytte bil från GTEn, råkade öppna den isf skodas efter ett halvår eller så och hade då full access till bilen... kunde se precis var de nya ägarna bodde och vilka körvanorna var...
Radera appen efter naturligtvis, det var förvånande att varken bilhandlare eller leacing-firman hade kört nån fabriksåterställning på den biten.
Nu har jag svårt att tro någon går in och jävlas flera ggr /dag (om den nu är beggad) men ytterligare ett exempel på ej mogen teknik. Enda jag hört varit nöjda med sin uppkopplade bil har varit de med volvo.
Fast jag hade lite kul, lite då och då så körde jag igång tutan å blinkandet Men tog bort appen sedan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Det är dags för oljeservice här.
Någon som vet vad den brukar gå loss på hos en VW-verkstad?
Är det dumt att kika på en tredjepartsverkstad för detta? Den ska ju trots allt in på "inspektion" om 3mån
Någon som vet vad den brukar gå loss på hos en VW-verkstad?
Är det dumt att kika på en tredjepartsverkstad för detta? Den ska ju trots allt in på "inspektion" om 3mån
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 965 inlägg
Betalade 4200:- för olja + filter, men även luft & kupéfilter på VW i Kungsbacka.
Nu verkar ivägkörningstid 3 inte sättas mer.
Men jag har heller inte haft kontakt med bilen via We connect sen i torsdags.
We supporten säger jag måste besöka verkstad. Frågan är, lever jag bättre utan We och slippa spökivägkörningstider, eller kommer bilen repareras helt med ny mjukvara i telematikenheten?
Men jag har heller inte haft kontakt med bilen via We connect sen i torsdags.
We supporten säger jag måste besöka verkstad. Frågan är, lever jag bättre utan We och slippa spökivägkörningstider, eller kommer bilen repareras helt med ny mjukvara i telematikenheten?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Ca 2500kr för oljeservice eller 5000kr med utökad inspektion samt bromsvätskebyte fick jag från lokala VAG.
Kommer nog åka på en ny punkaspray, samt att de vill byta skivor bak (6000kr...)
Kommer nog åka på en ny punkaspray, samt att de vill byta skivor bak (6000kr...)
Medlem
· Stockholm
· 1 436 inlägg
Jag blir så trött på infotainmentsystemets programmering. Har själv jobbat med mjuvaru-utveckling så jag har vissa insikter...
Den senaste tiden har min 6 mån gamla Passat GTE börjat visa nedanstående skylt när man slår på den.
Notera att man enbart får alternativen Avbryt och Verkställ!
Jag saknar en ytterligare knapp "Inspektera" eller liknande så att man kan få veta vad det är som skall verkställas.
Jag har inte gjort några ändringar i inställningarna den senaste tiden så det är något VW-påhitt, men vad för någonting?
Jag brukar ALDRIG klicka på någon liknande uppmaning i blindo, så inte nu heller.
Men är det någon här som vet vad det är som skall verkställas???
Den senaste tiden har min 6 mån gamla Passat GTE börjat visa nedanstående skylt när man slår på den.
Notera att man enbart får alternativen Avbryt och Verkställ!
Jag saknar en ytterligare knapp "Inspektera" eller liknande så att man kan få veta vad det är som skall verkställas.
Jag har inte gjort några ändringar i inställningarna den senaste tiden så det är något VW-påhitt, men vad för någonting?
Jag brukar ALDRIG klicka på någon liknande uppmaning i blindo, så inte nu heller.
Men är det någon här som vet vad det är som skall verkställas???
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick idag upp meddelandet: "Karmann Ghia, Aktivera utmaningen Karmann Ghia och kör med din Volkswagen den 28/11" - Detta var förvisso från "We Go" som jag trodde var nåt som skulle göra livet för min GTE enklare men visade sig inte vara för den men jag har inte avinstallerat appen. Eftersom jag har en Karmann Ghia (äldre Volkswagen för er som inte vet) så blir jag fundersam om detta är något den hämtat från nån databas, eller om det är nån generell utmaning som ges alla. Jag har dock aldrig tidigare fått någon utmaning, så det är isåfall en märklig slump. Jag kan heller inte tro att jag matat in "Karmann Ghia" i We Go appen.
Det kan ju också vara för att We packat ihop helt så jag helt enkelt rekommenderas att sluta köra Passat och ta fram min 40 år gamla VW och fortsätta köra den hädanefter?
Det kan ju också vara för att We packat ihop helt så jag helt enkelt rekommenderas att sluta köra Passat och ta fram min 40 år gamla VW och fortsätta köra den hädanefter?
Jag tror det är Harmann Kardon som utvecklar radion i Indien, om det nu kan ge någon förklaring till GUIets (bristfälliga) utformning. Hela upplägget är obegripligt. Användare och synkroniseringar hit och dit. Om det fanns nån funktionalitet som verkligen kopplade till ens telefon, anpassade laddning, navigering etc till detta, men ivägkörningstiden och navigation funkar ju inte ens med manuella inställningar...B Bo Berglund skrev:Jag blir så trött på infotainmentsystemets programmering. Har själv jobbat med mjuvaru-utveckling så jag har vissa insikter...
Den senaste tiden har min 6 mån gamla Passat GTE börjat visa nedanstående skylt när man slår på den.
Notera att man enbart får alternativen Avbryt och Verkställ!
Jag saknar en ytterligare knapp "Inspektera" eller liknande så att man kan få veta vad det är som skall verkställas.
Jag har inte gjort några ändringar i inställningarna den senaste tiden så det är något VW-påhitt, men vad för någonting?
Jag brukar ALDRIG klicka på någon liknande uppmaning i blindo, så inte nu heller.
Men är det någon här som vet vad det är som skall verkställas???
[bild]
Vi har bara en användare i systemet, jag vet inte om något blir bättre om min fru skulle ha en egen inloggning men eftersom vi har manuellt justerbara stolar och speglar kan jag inte se vad som skulle individanpassas, möjligen nån inställning i radion som ändå min fru aldrig använder?
Medlem
· Stockholm
· 1 436 inlägg
Samma här, en enda användare. Men min fru har registrerat sin telefon med bilen så hon kan strömma ljud till den.J JohanLun skrev:
Hur får man reda på vilka inställningar i användarprofilen som skall "verkställas"?
Hej @Bo BerglundB Bo Berglund skrev:Är det nån som vet hur man stänger av radion utan att slå av hela infotainment-systemet (som händer om man trycker på knappen i volymratten)?
Jag vill helst inte dra ner volymratten för att "stänga" radion eftersom volymen påverkar alla andra ljudkällor också.
Och hur blir man av med den här skylten "Hastighetsgräns överskriden" som täcker hela centralinstrumentet om man kommit 1 km/tim högre än den hastighetsbegränsning som bilen tror gäller?
Jag har provat att bocka bort "hastighetsvarning" på en inställningssida, men det verkar inte ha någon betydelse alls.
Detta gäller GTE 2020.
Du kanske redan löst denna delen men har själv funderat i samma banor. Idag lyckades dock grabben trycka lätt på knappen för att stänga av hela systemet (den ovanför volymknapparna) och då tystnade allt
Så det verkar finnas en lösning.
Medlem
· Stockholm
· 1 436 inlägg
Själva volymknappen är ju också en tryck-strömbrytare, men den stänger ju hela systemet och det var inte vad jag var ute efter.L logopedian skrev:
Det verkar inte som om det finns nåt annat sätt än att skruva ner volymen till noll....
Samtidigt ser det som om volymen för radion och för musikspelaren via Bluetooth är separata, så att om man justerar ner musiken när man lyssnar där så finns volymen på radion kvar när man byter till den, åtminstone är det så jag upplever det.
Men när vi är ute och åker är det ju min fru som sköter systemet...
Jag kan manövrera volymen med knapparna på vänster rattspak, men allt annat måste ju skötas via pekskärmen, som föraren skall låta bli att pilla med.
Vilket påminner mig om en annan sak jag upptäckte nyligen:
Det går inte att sköta infotainment med handskar på!
Knapparna reagerar inte på tryckningar om inte handen är bar!
Nu på vintern har jag oftast handskar när jag kör så det blir ett problem.
B Bo Berglund skrev:Själva volymknappen är ju också en tryck-strömbrytare, men den stänger ju hela systemet och det var inte vad jag var ute efter.
Det verkar inte som om det finns nåt annat sätt än att skruva ner volymen till noll....
Samtidigt ser det som om volymen för radion och för musikspelaren via Bluetooth är separata, så att om man justerar ner musiken när man lyssnar där så finns volymen på radion kvar när man byter till den, åtminstone är det så jag upplever det.
Men när vi är ute och åker är det ju min fru som sköter systemet...
Jag kan manövrera volymen med knapparna på vänster rattspak, men allt annat måste ju skötas via pekskärmen, som föraren skall låta bli att pilla med.
Vilket påminner mig om en annan sak jag upptäckte nyligen:
Det går inte att sköta infotainment med handskar på!
Knapparna reagerar inte på tryckningar om inte handen är bar!
Nu på vintern har jag oftast handskar när jag kör så det blir ett problem.
Ja det är en tryckknapp men man måste hålla in en stund för att den skall stänga av hela systemet. En kort tryckning stänger hela ljudet, funkar både för radio och Apple CarPlay (har inte testat bara BT ljud).
i övrigt - japp så är det - rattvärme kan vara en lösning på problemet med handskanvändandet
Så får det bli stolsvärme som lösning för passageraren som sköter infotainmentsystem...
trevlig helg