669 647 läst · 3 877 svar
670k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Ska låta min vara på och kolla om den nån gång slår av sig själv, tveksam dock, då borde den inte varna för den i räckvidd beräkningenA Avemo skrev:
Nä, kommer nog dröja innan man sitter med en elbil som entusiastbil.P Pin skrev:Aha ok tack för svar
Om jag hade flera bilar, eller iaf två stycken, skulle jag nog ha en diesel för längre körningarna och en ren elbil för stadskörning. Laddhybriden gör inte så mycket nytta på långkörningen och det räcker med en enklare elbil för staden där varken räckvidd eller komfort blir ett problem. Men då är det iofs förmodligen inte en entusiastbil
Dock överväger jag skarpt att köpa en bättre beg BEV, typ Zoe, eller kanske en Ny Dacia Spring Electric om priset är vettigt efter miljöbilspremie, och sälja vidare året-runt-entusiastbilen, som många troligen skulle ta för en bättre beg äldre bruks.
Får miljöbilskompensera med denna istället. Orörd sedan 1965 och har således överlevt sig själv.
Jag såg en Fiat 500 från 60 talet på blocket som var elkonverterad, både el och entusiast på en gånglsoderlund skrev:Nä, kommer nog dröja innan man sitter med en elbil som entusiastbil.
Dock överväger jag skarpt att köpa en bättre beg BEV, typ Zoe, eller kanske en Ny Dacia Spring Electric om priset är vettigt efter miljöbilspremie, och sälja vidare året-runt-entusiastbilen, som många troligen skulle ta för en bättre beg äldre bruks.
Får miljöbilskompensera med denna istället. Orörd sedan 1965 och har således överlevt sig själv.
Medlem
· Stockholm
· 1 436 inlägg
Blir vansinnig på we connect. Bilen blir aldrig laddad som jag vill. Vill hellre den alltid ska ladda när den får ström. Resten av funktionerna är ändå fullständigt opålitliga, den visar dörrar är öppna när man står bredvid bilen som är låst osv. Om man säger upp we connect, kan man få att ivägkörningstid förblir det man ställt in eller stänga av helt och inte som nu aktiveras helt slumpmässigt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Allt sånt går ju att ställa in i infotainmentsystemet
Gör jag som numera är utan we connect.
Gör jag som numera är utan we connect.
Problemet för mig är att ivägkörningstid 3 lever sitt eget liv, jag stänger av alla tider, sätter i sladden för att ladda men när jag sen ska köra iväg så är bilen inte laddad och ivägkörningstid 3 ibockad och tiden verkar alltid vara 05.00. Konsekvensen är även att varje morgon 05.00 är bilen uppvärmd. Jag vill ju gärna ha den laddad, men jag vill inte gå upp 04.00 och dra ut sladden eller bocka ur rutan. Eftersom oftast appen inte funkar får man göra det i bilen. Men nånstans tänker jag att det är en VW server som ändrar detta, eftersom ivägkörningstider "synkroniseras", så det måste blivit knas att den hela tiden synkroniserar in en tid där. Om man kunde stänga av detta, eller börja om från noll med en ny användare, så kanske det kommer till sig. Jag skiter i om den visar fel om dörrarna är låsta eller inte. Eller andra saker som buggar. Men att inte kunna ladda bilen eller elda för kråkorna kostar pengar, förutom irritationen. Trycker jag på knappen i fronten, som nån påpekat att den ska ladda fullt direkt, oavsett ivägkörnignstid, så brukar det ändå sluta med halvladdad och ivägkörningstid ikryssad - då tror jag den overridar knappen (iom att ivägkörningstid 3 sätts under tiden den laddas, som jag tror).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 074 inlägg
Det är ingen annan familjemedlem som också har appen installerad och vars inställningar trumfar dina? Låter förstås långsökt, men någon anledning mer än voodoo hoppas man ju att det finns.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Men man måste ju aktivt skicka inställningarna till bilen.
Antar att verkstaden inte kan hjälpa till?
(Min kan inte lokalisera det där klonkande ljudet från när jag bromsar, så jag har inte för stora förhoppningar)
Antar att verkstaden inte kan hjälpa till?
(Min kan inte lokalisera det där klonkande ljudet från när jag bromsar, så jag har inte för stora förhoppningar)
Medlem
· Stockholm
· 1 436 inlägg
Man behöver inte appen, det går också att köra från en webbläsare i sin PC. Det gör jag helst för då har man bättre översikt. Logga in via VW-sidan så kommer du dit och där har man flera alternativ dessutom.Nötegårdsgubben skrev:
Min override-knapp intill kontakten har funkat varje gång jag provat, den laddar fullt direkt om jag trycker in den när jag satt i sladden oberoende av ivägkörningstid.
Ingen annan i familjen har appen, dock har jag den både på jobbtelefon och privat, men använder inte jobbtelefon. Eftersom min spökivägkörningstid verkar aktiveras ett par gånger om dagen tror jag den trumfar knappen.
Jag har pratat med verkstan men har små förhoppningar de löser, de som sålde bilen är i Södertälje, jag bor på andra sidan sthlm och vi ska inte åka in till jobbet så lämna in bilen blir jobbigt när jag inte är där om dagarna, men kanske kan jag lämna på VW i kista...
Jag har pratat med verkstan men har små förhoppningar de löser, de som sålde bilen är i Södertälje, jag bor på andra sidan sthlm och vi ska inte åka in till jobbet så lämna in bilen blir jobbigt när jag inte är där om dagarna, men kanske kan jag lämna på VW i kista...
Hade inte tänkt på att raderat VW-appen när jag bytte bil från GTEn, råkade öppna den isf skodas efter ett halvår eller så och hade då full access till bilen... kunde se precis var de nya ägarna bodde och vilka körvanorna var...
Radera appen efter naturligtvis, det var förvånande att varken bilhandlare eller leacing-firman hade kört nån fabriksåterställning på den biten.
Nu har jag svårt att tro någon går in och jävlas flera ggr /dag (om den nu är beggad) men ytterligare ett exempel på ej mogen teknik. Enda jag hört varit nöjda med sin uppkopplade bil har varit de med volvo.
Radera appen efter naturligtvis, det var förvånande att varken bilhandlare eller leacing-firman hade kört nån fabriksåterställning på den biten.
Nu har jag svårt att tro någon går in och jävlas flera ggr /dag (om den nu är beggad) men ytterligare ett exempel på ej mogen teknik. Enda jag hört varit nöjda med sin uppkopplade bil har varit de med volvo.