18 650 läst · 201 svar
19k läst
201 svar
Erfarenheter av ARN
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Tja det är omöjligt att hänga med i ditt svammel. Men om du jobbar på som du säger att du gör då behöver du inte oroa dig för arn. Varför du inte oroar dig för rätten mer är intressant.T Takläggare skrev:
Men det är ett enkelt system vi har...
Om man följer Lagen så brukar man inte behöva oroa sig. Arn finns inte för att jävlas med företag.
Varför man förlorar ibland finns många orsaker. Jag förlorade själv i arn. Jag tycker naturligtvis att jag borde vunnit.... Gör man inte alltid det?
Men den kan vara så att de tolkar lagen annorlunda. Men oavsett tycker jag inte att man borde lägga ner arn och att de bara luras. Jag har vunnit också. Men tyvärr så följde de inte arn.
Oavsett. Arn finns där av en anledning
Men som Arn personen framförde, "Det är en sak att ha rätt och en annan sak att få rätt" därför måste man läsa hur dom får rätt, se dom små skillnaderna , vikten av ordval och tolkning av lagar. som med resorna kunder begärde ersättning för, företagen uppgav i vissa fall 9,50 kr enligt avtal vilket är en mycket låg ersättning, och vinner på det.B Byggdjuret skrev:Tja det är omöjligt att hänga med i ditt svammel. Men om du jobbar på som du säger att du gör då behöver du inte oroa dig för arn. Varför du inte oroar dig för rätten mer är intressant.
Men det är ett enkelt system vi har...
Om man följer Lagen så brukar man inte behöva oroa sig. Arn finns inte för att jävlas med företag.
Varför man förlorar ibland finns många orsaker. Jag förlorade själv i arn. Jag tycker naturligtvis att jag borde vunnit.... Gör man inte alltid det?
Men den kan vara så att de tolkar lagen annorlunda. Men oavsett tycker jag inte att man borde lägga ner arn och att de bara luras. Jag har vunnit också. Men tyvärr så följde de inte arn.
Oavsett. Arn finns där av en anledning
Har lärt mig hur rätten fungerar med svar och delgivning , bara acceptera , därför blev jag nyfiken på ARN:s system, vad ger dom rätt att strunta i om man svarar eller inte, men som allt annat, finns vägar förbi dom oxå.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 607 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Uttrycket "det är en sak att ha rätt en annan att få rätt" stämmer väl även på tingsrätt och hovrätten.T Takläggare skrev:Men som Arn personen framförde, "Det är en sak att ha rätt och en annan sak att få rätt" därför måste man läsa hur dom får rätt, se dom små skillnaderna , vikten av ordval och tolkning av lagar. som med resorna kunder begärde ersättning för, företagen uppgav i vissa fall 9,50 kr enligt avtal vilket är en mycket låg ersättning, och vinner på det.
Har lärt mig hur rätten fungerar med svar och delgivning , bara acceptera , därför blev jag nyfiken på ARN:s system, vad ger dom rätt att strunta i om man svarar eller inte, men som allt annat, finns vägar förbi dom oxå.
Om du läser vidare på Arns hemsida så står det att deras beslut är en rekommendation till hur konflikten ska lösas. Arn är ingen domstol. Det är att att slippa domstol. De tjänar båda parter på.
Man kan förstå att om någonting bara är en rekommendation. Så är det alltså ingen dom. De behöver inte vänta på att ett företag ska höra av sig.
Men jag tycker du tar och läser resten på Arns sida om hur de fungerar. Jag lovar det kommer riktiga svar om arn
Du gör ett stort fel. Du blandar ihop arn med domstolen
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Du har inte funderat på att det blir mycket dyrare och bli stämd av kunden? Dels den tid du plockar ihop bevisen därefter den tid du måste vara i rätten. Det förlorar du mycket pengar på. Det är inte omöjligt att du förlorar.T Takläggare skrev:Men som Arn personen framförde, "Det är en sak att ha rätt och en annan sak att få rätt" därför måste man läsa hur dom får rätt, se dom små skillnaderna , vikten av ordval och tolkning av lagar. som med resorna kunder begärde ersättning för, företagen uppgav i vissa fall 9,50 kr enligt avtal vilket är en mycket låg ersättning, och vinner på det.
Även om du har rätt. Då blir en tur till hovrätten. Då skulle jag garanterat ta in en jurist. Du är snickare inte jurist. Och juristen är inte snickare ibland måste man ta in proffs.
Om kunden hade gått vi arn. Så hade du behövt lägga några timmar på att formulera dig. Sen var bara att vänta.
Då hjälper arn till först med lösa tvisten.
Kunden har också kostnader.
Man kan försöka förhandla efter Arns beslut. En förhandling kan då sluta i en mindre förbannad kund. Det är så man.
Kan se Arns rekommendation.
Redigerat: