24 370 läst · 238 svar
24k läst
238 svar
Elstödet ska dras automatiskt från elräkningen
Så du påstår att det är svenska regeringen som flyger drönare över skyddsobjekten i sverige?K Nils Andersson1 skrev:
Sluta hänga i flashbacks konspirationsforum om du inte kan hantera det
Det var ju dock nyligen Julafton och det är väl ingen hemlighet att många barn har fått en drönare i julklapp. Och nu när vädret blivit lite mildare så ger dom sig ut och flyger.R RoAd skrev:
Hehe, jag tror inte att några barn i Sverige (eller ens övriga världen) fått drönare av den kaliber det gäller här. Du bör läsa på lite märker jag.A AxelJa skrev:
Åtminstone delvis ämnade nog överflygningarna att "testa vattnet". Så att gå ut med exakt vad man gjort eller kunnat göra är garanterat något försvaret eller säpo vill undvika att gå ut med. Därav är allt du hört "två poliser i en radiobil".A AxelJa skrev:
Jag säger inte att vi garanterat kunde gjort eller gjort mer, bara att om det är så vore det tjänstefel att berätta om det.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 818 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 818 inlägg
Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.R RoAd skrev:Åtminstone delvis ämnade nog överflygningarna att "testa vattnet". Så att gå ut med exakt vad man gjort eller kunnat göra är garanterat något försvaret eller säpo vill undvika att gå ut med. Därav är allt du hört "två poliser i en radiobil".
Jag säger inte att vi garanterat kunde gjort eller gjort mer, bara att om det är så vore det tjänstefel att berätta om det.
Ryska drönare eller på uppdrag av desamma är jag säker på, men som sagt behöver det inte vara någon rekognosering alls, annat som en ren bieffekt.
Ukraina har har han definitivt ett intresse att återinförliva, så där är det mer osäkert vad som händer, men annars visar historien, tycker iaf jag, att ryssarna inte är särskilt invasionsbenägna. Till skillnad från den stora makten i väst som gärna vill införa "demokrati" i olika länder över världen, tyvärr ofta med stor blodspillan som följd och kaos därefter under årtionden.
Jag håller med, det var därför jag skrev "åtminstone delvis". Jag är ganska säker på att även om huvudsyftet var att stöka runt lite och skapa osäkerhet så kan jag inte tänka mig annat än att de noggrant har studerat responsen.MultiMan skrev:Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.
Ryska drönare eller på uppdrag av desamma är jag säker på, men som sagt behöver det inte vara någon rekognosering alls, annat som en ren bieffekt.
Ukraina har har han definitivt ett intresse att återinförliva, så där är det mer osäkert vad som händer, men annars visar historien, tycker iaf jag, att ryssarna inte är särskilt invasionsbenägna. Till skillnad från den stora makten i väst som gärna vill införa "demokrati" i olika länder över världen, tyvärr ofta med stor blodspillan som följd och kaos därefter under årtionden.
Tydligen går det mycket enklare att genomföra i Norge. Så det kanske finnas andra fel som är trasiga.V Villaägarenr1 skrev:
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Några av de starkaste vapnen i världen är misstro, osäkerhet och rädsla. Aka propaganda…MultiMan skrev:Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.
Finns många bra dokumentärer på ämnet hur man genom rädsla kan styra människor.
Sen vem det är som skapar denna känsla är irrelevant i detta sammanhanget, någon fick den effekt de ville ha för sin agenda.