R
K Nils Andersson1 skrev:
Du kan stryka Ryska om du vill. Men de som inte fattar något av att detta är de lättlurade. "Ojsan vad lustigt" "vilken otur" "tsunamibanden bara råkade försvinna", eller liknande är till de som köper det media proppar i dem och tror att det är normalt.
Så du påstår att det är svenska regeringen som flyger drönare över skyddsobjekten i sverige?

Sluta hänga i flashbacks konspirationsforum om du inte kan hantera det ;)
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Så du påstår att det är svenska regeringen som flyger drönare över skyddsobjekten i sverige?

Sluta hänga i flashbacks konspirationsforum om du inte kan hantera det ;)
Det var ju dock nyligen Julafton och det är väl ingen hemlighet att många barn har fått en drönare i julklapp. Och nu när vädret blivit lite mildare så ger dom sig ut och flyger.
 
Fast enligt vittnesuppgifter var det ju ingen liten quadrakopter från Kjel&Co.
 
R
A AxelJa skrev:
Det var ju dock nyligen Julafton och det är väl ingen hemlighet att många barn har fått en drönare i julklapp. Och nu när vädret blivit lite mildare så ger dom sig ut och flyger.
Hehe, jag tror inte att några barn i Sverige (eller ens övriga världen) fått drönare av den kaliber det gäller här. Du bör läsa på lite märker jag.
 
  • Haha
AxelJa
  • Laddar…
Sluta prata drönare!
 
M Micke_xyz skrev:
Sluta prata drönare!
Varför det? Dom flyger över vital infrastruktur och den bästa motelden vi kan ge är två poliser i en radiobil som lyckas jaga dom i 5 minuter.
 
T
Felaktig och vilseledande rubricering.
 
  • Gilla
AxelJa
  • Laddar…
Istället för att elstödet skall dras från räkningen så vore det väl bättre om pengarna gick till utrustning för att försvara stamnätet?
 
A AxelJa skrev:
Varför det? Dom flyger över vital infrastruktur och den bästa motelden vi kan ge är två poliser i en radiobil som lyckas jaga dom i 5 minuter.
För att den här tråden inte handlar om drönare utan om hur elstödet ska betalas ut.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
R
A AxelJa skrev:
Varför det? Dom flyger över vital infrastruktur och den bästa motelden vi kan ge är två poliser i en radiobil som lyckas jaga dom i 5 minuter.
Åtminstone delvis ämnade nog överflygningarna att "testa vattnet". Så att gå ut med exakt vad man gjort eller kunnat göra är garanterat något försvaret eller säpo vill undvika att gå ut med. Därav är allt du hört "två poliser i en radiobil".

Jag säger inte att vi garanterat kunde gjort eller gjort mer, bara att om det är så vore det tjänstefel att berätta om det.
 
MultiMan
R RoAd skrev:
Åtminstone delvis ämnade nog överflygningarna att "testa vattnet". Så att gå ut med exakt vad man gjort eller kunnat göra är garanterat något försvaret eller säpo vill undvika att gå ut med. Därav är allt du hört "två poliser i en radiobil".

Jag säger inte att vi garanterat kunde gjort eller gjort mer, bara att om det är så vore det tjänstefel att berätta om det.
Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.

Ryska drönare eller på uppdrag av desamma är jag säker på, men som sagt behöver det inte vara någon rekognosering alls, annat som en ren bieffekt.

Ukraina har har han definitivt ett intresse att återinförliva, så där är det mer osäkert vad som händer, men annars visar historien, tycker iaf jag, att ryssarna inte är särskilt invasionsbenägna. Till skillnad från den stora makten i väst som gärna vill införa "demokrati" i olika länder över världen, tyvärr ofta med stor blodspillan som följd och kaos därefter under årtionden.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
MultiMan MultiMan skrev:
Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.

Ryska drönare eller på uppdrag av desamma är jag säker på, men som sagt behöver det inte vara någon rekognosering alls, annat som en ren bieffekt.

Ukraina har har han definitivt ett intresse att återinförliva, så där är det mer osäkert vad som händer, men annars visar historien, tycker iaf jag, att ryssarna inte är särskilt invasionsbenägna. Till skillnad från den stora makten i väst som gärna vill införa "demokrati" i olika länder över världen, tyvärr ofta med stor blodspillan som följd och kaos därefter under årtionden.
Jag håller med, det var därför jag skrev "åtminstone delvis". Jag är ganska säker på att även om huvudsyftet var att stöka runt lite och skapa osäkerhet så kan jag inte tänka mig annat än att de noggrant har studerat responsen.
 
V
Vem bryr sig om några tusen om ett halvår, då har de passerat och man har gått vidare.

Personligen kan jag va utan den sketna summan om de ska va besvärligt att få till en snabb återbetalning till svenska folket.
 
V Villaägarenr1 skrev:
Vem bryr sig om några tusen om ett halvår, då har de passerat och man har gått vidare.

Personligen kan jag va utan den sketna summan om de ska va besvärligt att få till en snabb återbetalning till svenska folket.
Tydligen går det mycket enklare att genomföra i Norge. Så det kanske finnas andra fel som är trasiga.
 
R
MultiMan MultiMan skrev:
Har man följt Putin under många år så skulle jag säga att det inte behöver vara mer än den FUD som är hans specialitet. Varför skulle han sluta med något som fungerat så pass bra? Han är dessutom smartare än i stort sett alla västerländska ledare, imho.

Ryska drönare eller på uppdrag av desamma är jag säker på, men som sagt behöver det inte vara någon rekognosering alls, annat som en ren bieffekt.

Ukraina har har han definitivt ett intresse att återinförliva, så där är det mer osäkert vad som händer, men annars visar historien, tycker iaf jag, att ryssarna inte är särskilt invasionsbenägna. Till skillnad från den stora makten i väst som gärna vill införa "demokrati" i olika länder över världen, tyvärr ofta med stor blodspillan som följd och kaos därefter under årtionden.
Några av de starkaste vapnen i världen är misstro, osäkerhet och rädsla. Aka propaganda…
Finns många bra dokumentärer på ämnet hur man genom rädsla kan styra människor.

Sen vem det är som skapar denna känsla är irrelevant i detta sammanhanget, någon fick den effekt de ville ha för sin agenda.
 
  • Gilla
Karl Olssvan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.