Lill72 Lill72 skrev:
[bild]
Vad bra att trappan hade små steg. Då är det inte mycket idé att försöka optimera. Även om just vi fått 73 kr betalt för att bränna 9 kWh mer i december...

T
L Lutte skrev:
Ja men du får ju välja din egen idiot.

Du får välja din statsminister du har följande val

Magdalena "tjuven" Andersson
Annie "kapvändaren" lööf
Noshi "bolsjevik" dadgostar
Dum & dummare
Nyamko "identitetskris" sambuca
Ebba "kvinnliga Runar" busch
Ulf "mr handlingsförlamad" kristerson
Jimmie " the fuhrer" Åkesson

Så nu kan du bygga ditt dreamteam som leder Sverige in i baktiden
Väljer man en idiot så är man en idiot i min bok.

M Micke_xyz skrev:
Det är väl inget jätteproblem. Men är det anläggningen eller de drabbade personerna som krediteras?
Om två som äger en villa säljer den och flyttar till var sin lägenhet i mars lär de knappast bli kompenserade. Men de som köper huset...?
Men som sagt, det är väl ett litet problem i sammanhanget.
Varför skulle de som flyttar ut i mars inte bli kompenserade? De hade ju (antar vi) en förbrukning någonstans på ersättningstrappan i dec-feb.
När du flyttar ut, brukar sista räkningen gällande din förbrukning hamna hos dig eller de som flyttar in efter dig?

Magnus E K
Det blev en idiotisk trappa... Så här ser den ut hos SVT:

Förbrukning (kWh) – Stöd per månad (kr)
700-899 – 100
900-999 – 200
1000-1099 – 300
1100-1199 – 400
1200-1299 – 500
1300-1399 – 700
1400-1499 – 900
1500-1599 – 1100
1600-1699 – 1300
1700-1799 – 1500
1800-1899 – 1700
1900-1999 – 1900
Över 2000 – 2000

Slår man ihop tre månader som Expressen gör i inlägget ovan blir ju marginaleffekten ännu värre. Men redan här så får man hutlöst betalt för de sista förbrukade kilowattimmarna om man ser till att hamna just över ett steg.

Jag ser nu som min plikt att nå en förbrukning i januari och februari som slutar på 00 (hade tyvärr slutsiffror 73 i december).

H
useless useless skrev:
Nej, du kommer få tillbaks 2 000:- retroaktivt.
Ah, 6000 kr är hela perioden totalt! Nu ramlade polletten ned, läste först samma tabell på Aftonbladet där man skrev

"Stödet betalas ut utifrån en trappa som avser förbrukning per månad, för perioden december-februari."

Glömde att det var 2 000 kr max per månad.

tveksamt tveksamt skrev:
Varför skulle de som flyttar ut i mars inte bli kompenserade? De hade ju (antar vi) en förbrukning någonstans på ersättningstrappan i dec-feb.
När du flyttar ut, brukar sista räkningen gällande din förbrukning hamna hos dig eller de som flyttar in efter dig?
Nu "brukar" vi inte få en retroaktiv kreditering efter 4-6 månader så frågan är relevant. Men jag tycker vi släpper det för problemet är inte så stort.

A

mera humor :cool::rofl:

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
Mats-S
Panikstöd beslutat av en pajasregering som till varje pris i alla lägen ska säkra sin plats vid makten.

6 miljarder för att fixa extra röster till valet i höst. 6 miljarder som man istället kunde ha använt till långsiktiga investeringar i Sveriges undermåliga elnät (som i sin tur skapat grova orättvisor i prissätningen mellan norr och söder i Sverige).

Personligen ska jag få 2.100 kr tillbaka. Pengar som jag absolut inte behöver (precis som majoriteten av alla som får pengar tillbaka). Men i sann sosseanda så ska det vara generella stöd istället för att stötta dom som verkligen behöver pengarna. Generella bidrag kan ju ge fler röster är väl resonemanget, min röst kan dom glömma efter det här pajaseriet :mad:

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Det blev en idiotisk trappa... Så här ser den ut hos SVT:

Förbrukning (kWh) – Stöd per månad (kr)
700-899 – 100
900-999 – 200
1000-1099 – 300
1100-1199 – 400
1200-1299 – 500
1300-1399 – 700
1400-1499 – 900
1500-1599 – 1100
1600-1699 – 1300
1700-1799 – 1500
1800-1899 – 1700
1900-1999 – 1900
Över 2000 – 2000

Slår man ihop tre månader som Expressen gör i inlägget ovan blir ju marginaleffekten ännu värre. Men redan här så får man hutlöst betalt för de sista förbrukade kilowattimmarna om man ser till att hamna just över ett steg.

Jag ser nu som min plikt att nå en förbrukning i januari och februari som slutar på 00 (hade tyvärr slutsiffror 73 i december).
De med fastpris och totalpris på under 200 öre/kWh och en förbrukning på runt 1200 kWh/månad har alltså gratis eller till och med betald el för att brassa på 800 kWh extra?

Mats-S Mats-S skrev:
Panikstöd beslutat av en pajasregering som till varje pris i alla lägen ska säkra sin plats vid makten.

6 miljarder för att fixa extra röster till valet i höst. 6 miljarder som man istället kunde ha använt till långsiktiga investeringar i Sveriges undermåliga elnät (som i sin tur skapat grova orättvisor i prissätningen mellan norr och söder i Sverige).

Personligen ska jag få 2.100 kr tillbaka. Pengar som jag absolut inte behöver (precis som majoriteten av alla som får pengar tillbaka). Men i sann sosseanda så ska det vara generella stöd istället för att stötta dom som verkligen behöver pengarna. Generella bidrag kan ju ge fler röster är väl resonemanget, min röst kan dom glömma efter det här pajaseriet :mad:
Om du tycker pengarna ska gå till bättre behövande kan du ju enkelt swisha över 2100 till valfri välgörenhet eller gå ner på stan och trycka dem i handen på valfri person så löser nog det sig.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Mats-S
tveksamt tveksamt skrev:
enkelt swisha över 2100 till valfri välgörenhet
Då har du inte fattat ett skit av vad jag skrev ... läs om, läs rätt.

tveksamt tveksamt skrev:
Om du tycker pengarna ska gå till bättre behövande kan du ju enkelt swisha över 2100 till valfri välgörenhet eller gå ner på stan och trycka dem i handen på valfri person så löser nog det sig.
På vilket sätt ger det 7 miljarder till bättre behövande?

Mats-S
M Micke_xyz skrev:
De med fastpris och totalpris på under 200 öre/kWh och en förbrukning på runt 1200 kWh/månad har alltså gratis eller till och med betald el för att brassa på 800 kWh extra?
Ja, du fattar vilket pajaseri det här är, totalt ogenomtänkt med endast ett syfte; Valfläsk.
Vad är det för tokstolle som blivit finansminister?

Alla är bättre behövande än svarta hålet!

Mats-S Mats-S skrev:
Då har du inte fattat ett skit av vad jag skrev ... läs om, läs rätt.
Jodå, jag förstår vad du skriver.
Du tycker det är helt onödigt att lägga ut dessa pengar på en detta, att det är förkastligt med generella stöd och att det bara är valfläsk.
Du skriver också väldigt tydligt att istället för att vara generella stöd så borde det gå till de som verkligen behöver pengarna. Det kan du enkelt lösa med din bit genom att ge din säck pengar till någon/något som verkligen behöver pengarna.
Så, vad kommer du att göra med dina 2100 kr?

M Micke_xyz skrev:
På vilket sätt ger det 7 miljarder till bättre behövande?
Det gör det inte, det har jag heller inte påstått.
Det är dock väldigt mycket gnäll över detta, men hur många tror du faktiskt kommer att skicka vidare pengarna till något där de gör mer nytta? Kommer du att göra det eller kommer du gnälla över att regeringen lägger pengar på dumheter och sedan glatt stoppa pengarna i egen ficka ändå?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.