24 368 läst · 238 svar
24k läst
238 svar
Elstödet ska dras automatiskt från elräkningen
Sänker dom inte drastiskt kommer antagligen raffinaderierna att snabbt stänga prisminskningen och hänvisa till "högre oljepris". Sänker dom drastiskt kommer det att märkas i början men sen stänger bensinbolagen gapet enligt ovan över tid. Man kan säga att en skattesänkning medför en hävstång för bensinbolagen. Det går alltså inte att göra en skattesänkning i syfte att pressa ner priser utan en samtidig prisreglering.zarkov skrev:
1000 kr är så klart 1000 kr, men i ett bilägande är det ju i realiteten inget som ens märks. Det bästa hade så klart varit att kompensera allt på el-/drivmedelssidan istället men det lät som det inte var möjligt på grund av EU-lagstiftning och då är det nog denna vägen som är mest framkomlig för att ge större kompensation.
Alla sådana här krispaket är trubbiga, stödpaketen under corona som tex. sänkt arbetsgivaravgift var sjukt gynnsamma för bolag som inte drabbades alls och inte tillräckliga för de som drabbades hårt.
Men det är viktigare att göra något än att utreda och inte göra något alls.
Alla sådana här krispaket är trubbiga, stödpaketen under corona som tex. sänkt arbetsgivaravgift var sjukt gynnsamma för bolag som inte drabbades alls och inte tillräckliga för de som drabbades hårt.
Men det är viktigare att göra något än att utreda och inte göra något alls.
Bra för mig då kan jag fortsätta ha bilen, annars hade jag fått ställa av den denna månaden, då skatten kom. Och den var på 2800 kr. Nu får jag 1500 kr för elen och 1000 kr till bilen, bra. Nu kan jag ha bilen i drift.zarkov skrev: