A
K Karl Olssvan skrev:
Bra för mig då kan jag fortsätta ha bilen, annars hade jag fått ställa av den denna månaden, då skatten kom. Och den var på 2800 kr. Nu får jag 1500 kr för elen och 1000 kr till bilen, bra. Nu kan jag ha bilen i drift.
Så bra att du får bidrag så du har råd att betala skatten! Kan det vara det som kallas rundgång?

Jag tycker att det känns som att man kastar pengar i sjön här. Prissänkning i sommar känns väldigt sent. Förstår att det kan vara svårt att göra snabba och rättvisa system men de här fem punkterna tyckte jag kändes dåliga allihopa.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
daddydj daddydj skrev:
Jag tycker att det känns som att man kastar pengar i sjön här. Prissänkning i sommar känns väldigt sent. Förstår att det kan vara svårt att göra snabba och rättvisa system men de här fem punkterna tyckte jag kändes dåliga allihopa.
Det är ju för att om du får pengarna till sommaren så kanske du fortfarande minns det till valet i höst…

• Gilla
Ganescha och 5 till
  • Laddar…
Jag pudlar. Nu har jag läst lite noggrannare och det finns delar som är bra. Framförallt delarna kring klimatsatsningen är jag odelat positiv till.

B b8q skrev:
Det är ju för att om du får pengarna till sommaren så kanske du fortfarande minns det till valet i höst…
Ja, man skall ju aldrig tillskriva baktanken det som kan förklaras med ren inkompetens. Men i det här fallet så är det ju inte utan att man undrar om det inte är undantaget som bekräftar regeln...

Att det skall vara så svårt att göra det enkla i båda de här frågorna; nämligen att sänka skatten.

Det skulle ju dessutom inte statskassan lida av så mycket eftersom jag räknar med att man inte tagit med de höjda priserna i budgeten. Tom Norrmännen klarade ju av det. Och Danskarna klarar tydligen av att ha en lägre skatt de med.

Men här verkar det vara stört omöjligt...

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
T tergo skrev:
hur blir det med försäkringen då ,kanske dyrare premie ?
Knappast. Jag betalar ju redan för förare under 25 år

Man behöver inte gråta över denna återbäring heller, staten har tjänat en miljard extra per månad sedan december....

• Gilla
Ulltand och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Knappast. Jag betalar ju redan för förare under 25 år
men ungdomar brukar få högre premier än äldre förare, de brukar ju inte några bonus år

T tergo skrev:
men ungdomar brukar få högre premier än äldre förare, de brukar ju inte några bonus år
Vi får se, jag kollar upp detta ikväll. Vi kan göra över bilen på mig när vi fått våra tusen kronor...

Vi har två bilar i familjen. En till mig och en till min fru men båda står på mig. Kommer jag då bara få för ena bilen? Måste man ställa den andra bilen på frugan eller förstår dom att båda används?

D Daniel__s skrev:
Vi har två bilar i familjen. En till mig och en till min fru men båda står på mig. Kommer jag då bara få för ena bilen? Måste man ställa den andra bilen på frugan eller förstår dom att båda används?
du får för en bil
och jag har inte sett något datum när man skall ha ägt bilen ,de kanske sätter 1/3 som datum eller något annat datum

Du får bara stöd för en bil. Har du två så får du skriva över en på frugan.

useless useless skrev:
Du får bara stöd för en bil. Har du två så får du skriva över en på frugan.
Måånga bilbyten inom familjen blir det...
Kolla runt vid middagsbordet - vilka familjemedlemmar hittar du?
Seriöst: Vilken tidpunkt gäller vid ägandet?
Åldersgräns för bilägande? Nedåt alltså :)

Bara två stöd per hushåll gäller.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Bara två stöd per hushåll gäller.
Vart hittar du den informationen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.