F
Unikt namn Unikt namn skrev:
Blåser mycket i Stockholm nu. Tänk om ändå skärgården varit full av snurror.
Ja man kan ju hoppas att de bygger många där också snart. Här har vi en park som snurrar på trots mycket svag vind.
 
F
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Men kom igen. Att ha kärnkraft klart inom veckor efter valet var inte ett av deras största vallöften.
Läs om och läs rätt.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Ogiltig avtal med Skellefteå Kraft.
Ogiltig avtal med Skellefteå Kraft.
Ogiltig avtal med Skellefteå Kraft.
Ogiltig avtal med Skellefteå Kraft
Ogiltig avtal med Skellefteå Kraft.
Ja, ni fattar.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
För der första läser du fel hela tiden. Jag skrev att hon sa att de skulle börja bygga nya - INTE att det skulle vara klart.
Du lyssnade tydligen inte på debatten. Att efteråt läsa "twetar" eller liknande säger inget - det går ju alltid tillrättalägga.
Följ med i realtid isf att läsa tolkningar på nätet.
Var hittar du löften om att börja bygga KK inom 100 dagar? Tolkningar är roliga ibland men rätt tröttsamt i detta fall…
 
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var hittar du löften om att börja bygga KK inom 100 dagar? Tolkningar är roliga ibland men rätt tröttsamt i detta fall…
Skärmdump av Twitter-inlägg, profilbild, text om partiledardebatt, kärnkraft i Sverige, reaktionssiffror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
[bild]
Ja, jag har sett detta men var finns detta som ett löfte från moderaterna själva?
 
A
F frasen_36 skrev:
Det handlar inte så mycket om "brutna vallöften" utan mer om inkompetenta och maktkåta politiker.
Usch ja, dessa har man sett till leda under en lång tid. Vi får hoppas att det blir bättre med tiden denna gång.
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, jag har sett detta men var finns detta som ett löfte från moderaterna själva?
Alla förstår att detta inte var realistiskt men ett komiskt exempel på hur långt den sidan varit beredd att gå med lögner inför detta valet. Nu är ju detta nuvarande regerings finansminister, en betrodd post, så i mina ögon är det allvarligt, sen vad du menar med "moderaterna själva" vet jag inte, hon får nog ses som en moderat och en ledande sådan.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
[bild]
Ärligt @Daniel 109, menar du på fullt allvar att du tror att hon menade att det skulle finnas nya reaktorer på plats inom 100 dagar eller att ens ett första byggbeslut skulle ha fattats inom denna tid? Och om du inte tror det själv, tror du så lågt om andra att de skulle tolkat det så?
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, jag har sett detta men var finns detta som ett löfte från moderaterna själva?
Så vad de skriver och säger att de ska göra räknas inte?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Så vad de skriver och säger att de ska göra räknas inte?
Om vi ska hålla det på denna nivå så var ju Nooshis "löfte" om ett enhetligt elpris inom Sverige, och ett annat för export i en egen klass!
 
D Daniel 109 skrev:
Så vad de skriver och säger att de ska göra räknas inte?
Du måste inse att det finns ett dilemma med just M och det är att de är mycket marknadsorienterade.
All inblandning av staten ska undvikas. I sak så äger då staten Vattenfall och kan ge ägardirektiv om att bygga inkl att sänka avkastningskravet för Vattenfall. Men det är då egentligen emot M's grundsyn.
Jag tror man funderar febrilt på hur det här kan lösas och det blir kärnkraftsbeställningar.
Sen finns det då från näringslivet företagskonstellationer som vill satsa men eftersom Magda sätter sig på tvären angående kärnkraft så vågar man inte satsa, Investor-Wallenberg ett exempel.
 
Ja, det var ytterligare ett exempel på fullständigt omöjliga löften att genomföra. Till hennes försvar så har hon sannolikt försökt genomföra det ändå. Men där saknas det definitivt kunskap också.
 
D Daniel 109 skrev:
Ja, det var ytterligare ett exempel på fullständigt omöjliga löften att genomföra. Till hennes försvar så har hon sannolikt försökt genomföra det ändå. Men där saknas det definitivt kunskap också.
Ja, precis, det blir bara löjligt oavsett färg på partiet/personen. Det gäller att kunna sortera ut dessa "löften" som seriösa och genomförbara eller helt omöjliga, men det verkar inte som att alla väljare har den förmågan eller ens försöker eller vill försöka anstränga sig utan förlöjligar och smutskastar istället...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.