173 785 läst · 2 963 svar
174k läst
3,0k svar
Elpriserna uppe och sniffar på rekordnivåer igen
Man kan ju spela skivor baklänges i jakten efter kodade meddelanden, eller så läser man det som hon skriver. Jag tror nog att det var få som trodde henne men det är obehagligt hur man kan ljuga så flagrant och få makten på det. Detta var ju bara en i raden av lögner, kärnkraften, bensinen, elen, osv, allt medvetna lögner, som en del köpt och nu bara viftar man undan det och går vidare.JanneJanne123 skrev:Jag har skrivit det här i andra trådar tidigare, men det hon alltså skrev var ”De första hundra dagarna kommer en borgerlig regering att trygga och bygga ut kärnkraften i Sverige". Det går att tolka den meningen på lite olika sätt, det finns de som tolkar bygga ut och trygga som att det ska vara klappat och klart på 100 dagar men det är ju ingen som tror på riktigt att det var det hon menade. Det hon menade var att man ska börja med arbetet som behövs för att bygga ut kärnkraften. Nog för att vi har korkade politiker, men det förstår ju vem som helst att hon inte tror att man kan bygga ett kärnkraftverk på 100 dagar.
Oavsett tycker jag pajkastningen kring vems fel det är och vem som har lovat vad är fullständigt meningslös. Det intressanta att diskutera är vad man kan göra framåt.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 353 inlägg
Det var nog för många uppenbart att det mesta högern lovade inte fungerar. Men uppenbarligen trodde en del på dem, annars borde inte besvikelsen vara så stor nu.
S lovade inte guld och gröna skogar, men skulle sannolikt kunna genomföra det mesta de sa.
S lovade inte guld och gröna skogar, men skulle sannolikt kunna genomföra det mesta de sa.
Det var mycket bra formulerat tycker jag. Lova massa saker som inte går att uppfylla är ju väldigt lätt innan valet.D djac skrev:Man kan ju spela skivor baklänges i jakten efter kodade meddelanden, eller så läser man det som hon skriver. Jag tror nog att det var få som trodde henne men det är obehagligt hur man kan ljuga så flagrant och få makten på det. Detta var ju bara en i raden av lögner, kärnkraften, bensinen, elen, osv, allt medvetna lögner, som en del köpt och nu bara viftar man undan det och går vidare.
Det var väl kraftbolagen själva på grund av regelverk som alla stod bakom? Eller har du en annan bild?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 353 inlägg
Vad i hela världen förväntade du dig? Att hon magiskt på 2 mån skulle driftsätta 6 reaktorer, bygga batterilagring för tusentals vindkraftverk?imported_Benno skrev:
Ansvaret ligger på idioterna som fick för sig att börja demontera fungerande kärnkraft, med motivation att det "inte var lönsamt". En tid senare... 9:-/kwh.
Vi hade aldrig varit i denna situationen med reaktorer som genererat 6500+ MW extra 90% av årets timmar. Det är fakta.