D djac skrev:
Han har fått allt och alla möjligheter, nu surar han för att andra ska få samma chanser, en pajas, gubbpajas!

Misstänker faktiskt att allt inte står riktigt rätt till och isf är det såklart tråkigt.
Det där inlägget var omöjligt att förstå.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Instämmer, och dessutom har det väl visat sig att kk inte är den där "fantastiskt tillförlitliga och stabila energiframställningen" som fanatikerna inbillat sig. Den ena efter den andra reaktorn har stått still eller inte kunnat startas pga det ena eller andra säkerhetproblemet.
Problemet är att vi förlitat oss alldeles för mycket på alldeles för få reaktorer. Hade samtliga reaktorer varit i drift så hade inte dessa avbrott märkts av.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Mikael_L
H hablam skrev:
Problemet är att vi förlitat oss alldeles för mycket på alldeles för få reaktorer. Hade samtliga reaktorer varit i drift så hade inte dessa avbrott märkts av.
Fast själv märkte jag inte av avbrotten på något annat sätt än att det stod i tidningarna.

Hur märkte du av avbrotten? Att det var mörkt en dag då du slog på strömbrytaren?

• Haha
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fast själv märkte jag inte av avbrotten på något annat sätt än att det stod i tidningarna.

Hur märkte du av avbrotten? Att det var mörkt en dag då du slog på strömbrytaren?
Det höll på att bli mörkt när jag öppnade vinterns elräkning iaf.

• Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Fast den dyraste elen de senaste de två senaste åren har vi haft medan alla våra reaktorer gått, och det har varit billigare då en eller två stått ...

Så jag vidhåller att jag bara märkt av avbrotten i kärnkraftsproduktion på tidningarnas löpsidor, samt att en massa olyckskorpar här skrivit att det kommer bli roterande bortkopplingar (som vi aldrig varit längre bort ifrån än det senaste 1,5 året).

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Världen är full av olyckskorpar :crysmile:
https://www.svk.se/press-och-nyhete...ken-for-bortkoppling-av-el-i-vinter-har-okat/

Varav kommer ditt stora intresse av att förringa problemet och riskerna :surprised:

Det var länge sedan vi hade en riktigt kall vinter men det innebär inte att risken för att det händer igen är obefintlig. Det är inte svårt att se vad som kommer att hända då. Vi får hoppas att klimatförbättringarna fortsätter.

Mikael_L
T TommyC skrev:
Varav kommer ditt stora intresse av att förringa problemet och riskerna
Då får du nog läsa mig lite noggrannare, ty det gör jag verkligen inte.

Jag kämpar bara emot alla fördomar som fördummar och myter och osanningar.
75% av det du läser (och tror på?) är falskt ...

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
T tergo skrev:
man kan undra om detta har påverkat elpriserna Flera gripna för manipulation på den nordiska elmarknaden
Åh nej, nu får vi stötta ett antal individer här som idiotförklarat oss som nämnt möjligheten att den gudomligt konstruerade nordpool kan ha fläckar.. styrkekramar!

• Gilla
  • Älska
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Då får du nog läsa mig lite noggrannare, ty det gör jag verkligen inte.

Jag kämpar bara emot alla fördomar som fördummar och myter och osanningar.
75% av det du läser (och tror på?) är falskt ...
Källa på 75%, låter oerhört lågt?

Ja, trodde 80 var konsensus. :geek:

• Älska
djac
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Ett extremt mycket högre elpris. Annars märkte jag självklart inte av det, att vi skulle bli strömlösa lite titt som tätt förstod nog dom flesta vettiga människor att det var en lögn.

H hablam skrev:
Ett extremt mycket högre elpris. Annars märkte jag självklart inte av det, att vi skulle bli strömlösa lite titt som tätt förstod nog dom flesta vettiga människor att det var en lögn.
Nej, det kändes som att många av övertygade om att vi skulle bli det. Sa man inte skulle kollapsa i höstas då var man naiv i mångas ögon. Gå tillbaka och läs diskussionerna från då.

D Daniel 109 skrev:
Nej, det kändes som att många av övertygade om att vi skulle bli det. Sa man inte skulle kollapsa i höstas då var man naiv i mångas ögon. Gå tillbaka och läs diskussionerna från då.
Dom som tvingade folk att tro det betraktar jag inte som vettiga människor, därav anser jag mitt svar fortfarande vara korrekt.

Mikael_L
H hablam skrev:
Dom som tvingade folk att tro det betraktar jag inte som vettiga människor, därav anser jag mitt svar fortfarande vara korrekt.
Ahh, du snackar bara om DE 10% av människorna ... jaja ... :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.