174 108 läst · 2 963 svar
174k läst
3,0k svar
Elpriserna uppe och sniffar på rekordnivåer igen
Problemet är att vi förlitat oss alldeles för mycket på alldeles för få reaktorer. Hade samtliga reaktorer varit i drift så hade inte dessa avbrott märkts av.F frasen_36 skrev:
Fast själv märkte jag inte av avbrotten på något annat sätt än att det stod i tidningarna.H hablam skrev:
Hur märkte du av avbrotten? Att det var mörkt en dag då du slog på strömbrytaren?
Fast den dyraste elen de senaste de två senaste åren har vi haft medan alla våra reaktorer gått, och det har varit billigare då en eller två stått ...
Så jag vidhåller att jag bara märkt av avbrotten i kärnkraftsproduktion på tidningarnas löpsidor, samt att en massa olyckskorpar här skrivit att det kommer bli roterande bortkopplingar (som vi aldrig varit längre bort ifrån än det senaste 1,5 året).
Så jag vidhåller att jag bara märkt av avbrotten i kärnkraftsproduktion på tidningarnas löpsidor, samt att en massa olyckskorpar här skrivit att det kommer bli roterande bortkopplingar (som vi aldrig varit längre bort ifrån än det senaste 1,5 året).
Världen är full av olyckskorpar
https://www.svk.se/press-och-nyhete...ken-for-bortkoppling-av-el-i-vinter-har-okat/
Varav kommer ditt stora intresse av att förringa problemet och riskerna
Det var länge sedan vi hade en riktigt kall vinter men det innebär inte att risken för att det händer igen är obefintlig. Det är inte svårt att se vad som kommer att hända då. Vi får hoppas att klimatförbättringarna fortsätter.
https://www.svk.se/press-och-nyhete...ken-for-bortkoppling-av-el-i-vinter-har-okat/
Varav kommer ditt stora intresse av att förringa problemet och riskerna
Det var länge sedan vi hade en riktigt kall vinter men det innebär inte att risken för att det händer igen är obefintlig. Det är inte svårt att se vad som kommer att hända då. Vi får hoppas att klimatförbättringarna fortsätter.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 778 inlägg
Ja, trodde 80 var konsensus.
Ett extremt mycket högre elpris. Annars märkte jag självklart inte av det, att vi skulle bli strömlösa lite titt som tätt förstod nog dom flesta vettiga människor att det var en lögn.Mikael_L skrev:
Nej, det kändes som att många av övertygade om att vi skulle bli det. Sa man inte skulle kollapsa i höstas då var man naiv i mångas ögon. Gå tillbaka och läs diskussionerna från då.H hablam skrev:
Dom som tvingade folk att tro det betraktar jag inte som vettiga människor, därav anser jag mitt svar fortfarande vara korrekt.D Daniel 109 skrev: