9 151 läst · 235 svar
9k läst
235 svar
Elontråden, om Musk, Tesla, SpaceX, StarLink mm
Expressen är borgerlig och det råkade bara vara de sidor som dök upp först i sökningen.Tokslut skrev:
Så du påstår att en massa tidningar i USA och Europa i september hittade på att astronauterna skulle komma hem i februari utan någon som helst grund för det?
Varför sa inte Musk då att det var en lögn?
Måste bli svårt för alla SD-nära när SD nu öppnar för samarbete med S i framtiden. Hur ska de då ställa sig när det gäller vänstermedia.
Bonnier äger Expressen, likaså DN.
Jag påstår ingenting, vart har du läst det?
Hur SD ställer sig i framtiden vet bara framtiden och kanske SD, jag kanske var en av de 1.55% av befolkningen som röstade på något annat.
Jag har sett klipp/reportage med astronauterna där de bekräftar att Biden hindrat SpaceX, hittar det inte nu
https://nypost.com/2025/03/05/us-ne...n=nypost&utm_source=twitter&utm_medium=social
Jag påstår ingenting, vart har du läst det?
Hur SD ställer sig i framtiden vet bara framtiden och kanske SD, jag kanske var en av de 1.55% av befolkningen som röstade på något annat.
Jag har sett klipp/reportage med astronauterna där de bekräftar att Biden hindrat SpaceX, hittar det inte nu
https://nypost.com/2025/03/05/us-ne...n=nypost&utm_source=twitter&utm_medium=social
Redigerat:
Borgerliga tidningar båda två.Tokslut skrev:
Schipsted äger Aftonbladet och Svenska dagbladet, den ena S-nära och den andra M-nära.
Så ägarskap är inte särskilt relevant.
Det här är påståenden:Tokslut skrev:
Tokslut skrev:
Tokslut skrev:
Och där står det också:Tokslut skrev:
Det kan ju faktiskt vara så att den astronauten tycker det är bäst att offentligt hålla med presidenten. Eller är Trump-frälst som många andra i USA.
Nu finns det ju då gott om artiklar som bevisar att det redan i september, före presidentvalet, var bestämt att astronauterna skulle komma ner i år.
Det är Elon som tackar Trump i videon du länkade, vid 0:10.30Tokslut skrev:
Hade Butch & Williams varit kvar där uppe ännu om inte Trum vunnit? Ok, nog om Trump.
Vid första möjliga tillfället för återresa så saknades rymddräkter eftersom SpaceX rymddräkter inte är kompatibla med Boeings life-support anslutning.
Det finns ju en viss planering av frakt av materiel och förnödenheter, privata resor med utrustning för experiment, och rotation av ”personal”.
Filmen nämner inget om planering och koordinering av ISS verksamhet.
Har Elon haft en ISS taxi ledig hela tiden?
Visst, politik, räv och rackarspel, konkurrens mellan SpaceX och Boeing…
Sen kan jag väl hålla med Elon om att U.S. kommer att gå konkurs om de inte gör något åt statsskulden och stadsbudgeten, men om just Elon ska skära i stadsbudgeten med motorsåg kan väl diskuteras (på något annat forum).
Det USA genomgår nu påminner väl på sätt och vis om sönderfallet av USSR.
Jo då, och ibland brinner något Starship upp. Det blir flygförbud ett tag. SpaceX är duktiga, disruptive.Tokslut skrev:
SpeceX gör resor åt NASA, frakt (tex kläder till Suni & Buch) och persontransporter, samt privata uppskjutningar av egna starlinksateliter och andra satelliter.
Det handlar väl om PR och ekonomi. En extra räddningsaktion enkom för att få ner de ”strandade astronauterna” skulle väl bli väldigt dyrt och helt utanför NASAs budget. Varför inte låta dem arbeta där uppe?
Joel Montalbano, NASA
"”He hails a "beautiful" landing and says it is "awesome" to have Crew 9 home.
He praises them, saying their work will inform future moon missions.
He adds that Suni Williams and Butch Wilmore did 150 experiments and 900 hours of research during their stint on the International Space Station.”"
De har jobbat med planerade uppdrag på ISS sen september vilket bestämdes i augusti förra året.
Det är den 9:e resan för NASA och totalt har Crowe Dragon gjort 15 resor.
Men värst av allt. Rymdtaxin Freedom från SpaceX har suttit dockad och väntat på ISS i 6 månader innan de åkte hem.
Vem f-n bestämde det?
Och vad händer nu?
Fram med den röda motorsågen?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://news.sky.com/story/suni-wil...ts-as-they-splash-down-back-to-earth-13331432
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden