P pmd skrev:
Vilka är de högst tveksamma kopplingarna?
Några av de tveksamma kopplingarna för Planned Parenthood har jag redogjort för. Man kan lyfta på locket själv också.

P pmd skrev:
Vem har Boeing mördat?
2024-03-09 John - sköt sig själv..
2024-04-30 Joshua - mystisk snabbväxande infektion

P pmd skrev:
Vad, mer specifikt, är det man ska se på? Har Twitter tvingat den amerikanska staten att censurera media av något slag?
Läs "Twitter files". Förenklat så samarbetade Twitter med staten så att de fick fördelar och att det finns andra kopplingar mellan dessa parter.

P pmd skrev:
Varför inte?
Det är icke desto mindre inte censur när ett privat bolag väljer vad det vill publicera.
Föreställ dig själv om Vattenfall skulle vägra elabbonemang för alla som inte röstar på socialdemokraterna. Och vid regeringsbyte dito för moderaterna.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
spikplanka spikplanka skrev:
Några av de tveksamma kopplingarna för Planned Parenthood har jag redogjort för. Man kan lyfta på locket själv också.
Nazistkopplingar? Nej, några sådana kunde jag inte hitta under locket.
2024-03-09 John - sköt sig själv..
Inte "likvidering", alltså. Vilken John, förresten?
2024-04-30 Joshua - mystisk snabbväxande infektion
New York Post, suck …
Läs "Twitter files". Förenklat så samarbetade Twitter med staten så att de fick fördelar och att det finns andra kopplingar mellan dessa parter.
Vilken stat? Kalifornien? New York? Florida? :)
Kan du inte peka på något lite mer specifikt? Vilken del av "staten" samarbetade twitter med och på vilket konkret sätt?
Föreställ dig själv om Vattenfall skulle vägra elabbonemang för alla som inte röstar på socialdemokraterna. Och vid regeringsbyte dito för moderaterna.
Nej, det kan jag inte föreställa mig. Det är tämligen irrelevant i detta sammanhang.

Håll er till att diskutera Elon Musk, tack!

/Moderator

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Hur står det till med Tesla?
En Morningstar analytiker säger att aktiekursen nu är dubbelt så hög som verkliga värdet.

Kommer Teslas försäljning att öka med 25-30%, lyckas modell Q och kommer lanseringen av självkörande bilar i Texas och Kalifornien under 2025 att lyckas och öka lönsamheten?
https://www.dagensps.se/bors-finans/analys-ar-tesla-en-bubbla-redo-att-spricka/

Aktieägarna har sagt ja till "ersättningspaketet", men nån dommare sade aktieägarna inte har makt över ett domslut och att Elon har för mycket makt.
juni godkände aktieägarna utbetalningen - men domaren säger fortsatt nej och menar att Musk haft för stort inflytande. Techmiljardären Musk kan överklaga beslutet.
https://sverigesradio.se/artikel/elon-musk-nekas-utbetalning-pa-hundratals-miljarder-kronor

Elon engagerar dig i annat och nu även utanför USA. Han var i Frankrike om pratade med Macron. Kanske det blir en ny fabrik, men man kan ju undra hur de gör med de franska facken.
Tyskland går till val.
https://www.svd.se/a/xmwz0j/elon-musk-uttalar-stod-for-tyska-afdh

Hur länge kan han sig åt politik isf Tesla?

P
Varför tror artister och företagsledare att de begriper sig på politik?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför tror artister och företagsledare att de begriper sig på politik?
För att de har omgivit sig med jasägare och levt ett liv där de ständigt höjs till skyarna. Till slut går det åt skallen på dem och så tror de att de är kompetenta förtroendevalda.

I fallet Muskovitj&Trumpet tror jag att det mest handlar om att utnyttja det politiska systemet för att driva egna affärsintressen. Naturligtvis vinner deras affärer på att skrota rättsstaten och demokratn och samla all makt och allt ägande hos en liten grupp oligarker där de själva ingår.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.