P
spikplanka spikplanka skrev:
Bill Senior var en stor advokat inom affärsjuridik på den nationella arenan och även överhuvud för Planned Parenthood som skapades av Margaret Sanger som i sin tidskrift "Birth Control Review" år 1933 promoterade Nazist eugenitik.
Om man är ivrig "pro-life" så är det rimligt att associera Planned Parenthood med nazister, men normala människor som inte är fanatiska kristna som tycker att abort är mord gör inte det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Trust me bro och länkar till nån okänd mupp som rantar på tuben. Folk har olika åsikter om kriget i Ukraina även här i Sverige, bara det att man inte får yppa dessa. Så toleranta är vi i Sverige.
Lyssnade du på Jake Broe? Jag tror inte att han hittar på när det gäller Musks säkerhetsklassning, och han hittar definitivt inte på att Vladimir Putin är efterlyst för krigsbrott.

Vad har du för åsikter om kriget i Ukraina (som numera även förs i Ryssland)?
Vem förbjuder dig att yttra dessa åsikter (om du nu har några)?

P pmd skrev:
Därför att det brukar vara en myndighet som sköter om censuren i ett land.
Ja. Tilsammans med bland andra chefredaktörer/ansvariga utgivare, journalister, tjänstemän och numera ägarna av Youtube och liknande. Även Musks X tillåter naturligtvis inte allt, tror jag.
P pmd skrev:
Vem är "diddy"?
Jag trodde att det var umgänget med Jeffrey Epstein som Gates borde skämmas för?
https://nypost.com/2024/10/29/us-ne...uirements-for-girls-at-freak-off-sex-parties/

"the girls had to be young and hot."

P
blackarrow blackarrow skrev:
Men 6 års försening totalt för Boeing är mycket… SpaceX kapsel var bara försenad 2 år fastän det är ett nytt företag utan erfaret.
Det där är en svår jämförelse. Hur många erfarna ingenjörer har Boeing tappat de senaste 10-15 åren och hur många erfarna ingenjörer har SpaceX anställt under samma tidsperiod?

P
Intet Intet skrev:
Det här var kul. Plågskrattade mig igenom hela videon, där en slumpmässig, okänd kille, som kallar sig "Jake", leverar sanning efter sanning från Ukrainas propagandamaskin.
Vad var osant i det Jake Broe sa?
Han är måhända okänd för dig, men lyssna på vad han har att säga istället för att avfärda honom för att du inte vet vem han är.

P pmd skrev:
Vad var osant i det Jake Broe sa?
Nu var det ett tag sedan. Men minns jag rätt, var det mycket hänvisningar till Ukrainska informatörer som om de vore sanningar och lite som sade motsatsen.

P
Intet Intet skrev:
Ca: 25 minuter av Ukrainsk propaganda.
Propaganda kan vara både sann och osann. Huvudsaken är att propagera för en ståndpunkt.
Vad var osant i den "propaganda" som du anser att Broe framförde?

P
Intet Intet skrev:
Att han anser att Ukraina skall ge upp och bli neutrala, är väl en naturlig konsekvens av hur kriget fortlöper med massdöd bland soldaterna och ingen fred i sikte.
Bara om man är amoralisk och inte tycker att fred, oberoende, demokrati och frihet är värt något.
Intet Intet skrev:
Har du själv en uppfattning om hur många unga Ukrainska och Rysska rädda män du är villig att offra före en oundviklig fred?
De ryska männen kan med fördel stanna i Ryssland. Då avslutas kriget.
De ukrainska männen (och kvinnorna) strider för sitt land och för att inte bli ett slags slavar under Ryssland som Ukraina var på Sovjetunionens tid.

Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Men det var Musks fredsförslag, vilket jag tror grundas på ett rationellt tänkande, jag kommenterade.
Det är inte rationellt. Musk, och många andra, har dålig förståelse för det ryska samhällsklimatet och den ryska imperialistiska kulturen.

Hur blev Ryssland så stort som det är?

Om du kan ryska så förstår du vad som står på skylten.
Stor reklamskylt i vintermiljö med bild på man och rysk text, omgiven av snötäckta byggnader och bilar på en stadsgata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
heimlaga
  • Laddar…
P pmd skrev:
Propaganda kan vara både sann och osann. Huvudsaken är att propagera för en ståndpunkt.
Vad var osant i den "propaganda" som du anser att Broe framförde?
All god propaganda skall innehålla så många sanningar att vi även sväljer lögnerna. Exempel på motsatsen är Bagdad Bob.
Den som ljuger måste också se sympatisk ut. En person man gärna vill tro på. Därför vann JFK i TV men Nixon i radio.
Som sagt. Det var ett tag sedan jag lyssnade.

P
Intet Intet skrev:
Ja. Tilsammans med bland andra chefredaktörer/ansvariga utgivare, journalister, tjänstemän och numera ägarna av Youtube och liknande. Även Musks X tillåter naturligtvis inte allt, tror jag.
Nej, de kan inte censurera. Endast staten kan censurera med hjälp av sitt våldsmonopol. Yttrandefrihet innebär inte rätten att tvinga någon annan att publicera ens yttrande.

• Haha
Intet
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
[länk]

"the girls had to be young and hot."
En rapare, aha. Rapkulturen intresserad mig inte. Den är rå, okultiverad och ful.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Nu var det ett tag sedan. Men minns jag rätt, var det mycket hänvisningar till Ukrainska informatörer som om de vore sanningar och lite som sade motsatsen.
Ingen substantiell invändning, alltså?
Kom påståendet om att Musk har haft regelbundna kontakter med en efterlyst krigsförbrytare från "Ukrainska informatörer"?

P
Intet Intet skrev:
Som sagt. Det var ett tag sedan jag lyssnade.
Då kanske du bör lyssna igen?

P pmd skrev:
Bara om man är amoralisk och inte tycker att fred, oberoende, demokrati och frihet är värt något.
Jag tror att Musk är rationell och därför tänker rationellt. -"Hur löser vi detta på det minst dåliga sättet". Du verkar däremot helt styrt av känslor (som heimlaga), vilket är bra ibland men livsfarligt vid andra tillfällen.
P pmd skrev:
De ryska männen kan med fördel stanna i Ryssland. Då avslutas kriget.
Hade de fått bestämma hade det inte blivit någon invasion. Precis som vid alla andra krig.
P pmd skrev:
De ukrainska männen (och kvinnorna) strider för sitt land och för att inte bli ett slags slavar under Ryssland som Ukraina var på Sovjetunionens tid.
Vi skall inte förglömma att Ukraina ville fredsförhandla med övermakten för att minimera katastrofen, men övertalades av Boris Johnson som lovade guld och gröna skogar ifall Ukraina fortsatte kriget enligt mottot -vi betalar, ni dör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.