Nej, det är såklart ett gammalt sommarnöje som han som socitetsarvtagare delvis ärvt, delvis köpt ut minoritetsägarna ur, vissa med löften om guld och gröna skogar.

Det passar dock Expressenstoryn sämre, så då får man hitta andra, mer förledande (förlåt, passande) ord.
 
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är det verkligen barndomshem och släktgård?
Ingen aning, men att döma av förfallet och allt skrot på tomten samt att han inte bor där, tror jag han får svårt att vara trovärdig även med ”min älskade släktgård”-kortet...
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det är såklart ett gammalt sommarnöje som han som socitetsarvtagare delvis ärvt, delvis köpt ut minoritetsägarna ur, vissa med löften om guld och gröna skogar.

Det passar dock Expressenstoryn sämre, så då får man hitta andra, mer förledande (förlåt, passande) ord.
Sedan barndomsben är han där med sina minnen,låt honom ha ett eget privat liv !!!!!
 
  • Haha
Jörgen Ö och 1 till
  • Laddar…
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Sedan barndomsben är han där med sina minnen,låt honom ha ett eget privat liv !!!!!
Det får han gärna ha. Men sålt är sålt.
 
  • Gilla
EvertL och 6 till
  • Laddar…
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Sedan barndomsben är han där med sina minnen,låt honom ha ett eget privat liv !!!!!
Vem har vi här? Fullmaktsinnehavaren själv?
 
Staffans2000
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vem har vi här? Fullmaktsinnehavaren själv?
Avslöjad! Nu kan du komma fram!

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Avslöjad! Nu kan du komma fram!

Staffan
En som miste sitt barndomshem och kan finna sig i Esbjörns sitts !
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
SarB
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det väldigt lätt att vilseleda människor,ingen har skrivet på pannan om sitt avtjänat straff.Att sprida dåligt rykte om folk är under all kritik!!!
Det är det första du säger här som jag håller med om. Att sprida dåligt rykte om folk är under all kritik och Esbjörn med co borde aldrig börjat strategiskt smutskasta och hota Ebba så som de gjort. Verkligen under all kritik.
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 10 till
  • Laddar…
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
En som miste sitt barndomshem och kan finna sig i Esbjörns sitts !
Ångrade du dig när du redan sålt?
 
  • Haha
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 3 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
En i alla fall.
[bild]
Tycker synd om Esbjörn och inte gillar blanda
andras förflutna i hans bekymmer. Det kanske dags att sluta gnälla om andras synder på det sättet.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Nissens
Om han nu ångrar avtalet han skrivit på, så kan han ju lika gärna plötsligt ångra att han ångrat sig. Han hävdar ju att han är otillräknelig.

Fan trot...
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
De som menar att Binnike har avtjänat sitt straff kan ju kika lite på hans skulder till brottsofferfonden och kronofogden. Han har inte gjort rätt för sig på något sätt någon gång.
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Hans problem är rådgivaren som accepterade en förlikningsdialog, kan man göra det samtidigt som Esbjörns påstås inte vara tillräknelig tidigare. Om man nu hade accepterat borde det i sådant fall vara lika ogiltigt.:cool:
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Om du menar "La cosa nostra" och andra orörbara, är det en sak. De står vanligtvis över lagen. Men då och då, får även de skaka galler. Annat är det med oss dödliga.
Är du väl insatt i det Italienska rättssystemet? Aha! Har du kanske till slut blivit haffad av Tony Sventon och därför har egen erfarenhet:D?

Staffan
Det är nog det jag menar ja,men av nån märklig anledning är det ett visst intresse för mig sen 80-talet men Tony har inte knackat på dörren än.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
harry73
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Låt ha honom eget privat liv.
Det borde han tänkt på när han kontaktade tidningen.
Jag tycker absolut att folk har rätt på sitt privatliv och Esbjörn som icke-offentlig person mer än Ebba som får granskas mer som politiker.
Men nu valde Esbjörn själv att berätta för expressen om sin husaffär och hur han "lurades" av Ebba.

Man kan inte blanda in tidningen och sedan när man väckt folkets intresse förvänta sig att de lämnar en ifred.

Alternativet är såklart att Esbjörn inte styr sitt ombud och att Binninge har en egen agenda. Facebookkonservationen som offentliggjordes för ett tag sen styrker det alternativet. Då får man verkligen tycka synd om Esbjörn, men om helt andra anledningar.
Dessutom blir då ombudets historia, moral och etik också intressant. Där är vi nu!
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 8 till
  • Laddar…
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
 
Staffans2000
V Ville_Vessla skrev:
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
Då kan ditt intresse för italienska vanor, komma till användning. För deras vana att byta sida likt en Centerpartist, är oroande.
Iallafall för Centerpartistiska väljare. En så går det hit och en så går det dit.

Staffan

 
  • Gilla
Ville_Vessla och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
[media]
Fast nu har du väl blandat ihop olika självdeklarerade liberaler. Det där måste väl vara folkpartiets låt just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.