RoTe
V Ville_Vessla skrev:
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
En svensk viker sig alltid, så borde vara inskrivet i grundlagen.
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
V Ville_Vessla skrev:
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
Jag tycker snarare att Ebba ska ha cred för att hon står på sig när hon har rätt och inte viker sig för hot, känns mer rakryggat än många andra politiker, även om hon inte får min röst.

Du glömmer väl inte att C lovade att aldrig stödja en S-ledd regering innan valet, Annie sa väl att hon hellre åt sin sko, men det fick hon i alla fall äta upp ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Robert Eriksson 66 och 7 till
  • Laddar…
SarB
V Ville_Vessla skrev:
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
Det låter som att din sambo inte har varit med om särskilt mycket i livet om Ebba är en av de mest obehagliga i landet. Kan verkligen inte förstå hur det resonemanget fungerar?
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 6 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
....om Ebba är en av de mest obehagliga i landet. Kan verkligen inte förstå hur det resonemanget fungerar?
Nej, jag fattar inte heller. Ebba har gjort vad många av oss gjort; kommit överens med en säljare om pris på en fastighet, skrivit köpekontrakt och betalat handpenning. På tillträdesdagen hade hon resten av köpeskillingen redo och befann sig på den avtalade platsen. Men till skillnad från vad de flesta av oss har varit med om, dök säljaren inte upp.
Ebba vill göra som det av båda parter påskrivna köpekontraktet säger, och fullfölja köpet. Säljaren (med entourage) vill inte det, i strid med kontraktet. Ebba har fått gå till domstol för att försöka få rätt till den fastighet hon köpt.
Vad av detta gör Ebba Busch till en obehaglig människa?
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 8 till
  • Laddar…
Det handlar säkert inte om det, utan att man ogillar henne politiskt och därför tillskriver henne sinistra motiv även här.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Och det tycks inte vara försäljningspriset som är problemet. Han har helt enkelt ångrar sig, fast för sent i processen. Tror inte han får rätt så går han inte med på förlikning så måste han både sälja huset och betala en massa omkostnader för tvisten.
T.o.m. Binninge borde förstå Esbjörn inte har en chans i domstolen, så han hoppas nog på att ju längre det går att förhala desto mer stressad blir Busch. Om Busch håller ut till oktober/november (då första tillgängliga tid för huvudförhandling finns) så kommer vi nog att få se ett förlikningsbud från Esbjörn i lagom tid innan HUF.

Det gäller för Binninge att inte komma med det så nära inpå HUF att Busch tycker att det är bättre att tvåla till Esbjörn i domstolen än att gå med på förlikning.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P pmd skrev:
T.o.m. Binninge borde förstå Esbjörn inte har en chans i domstolen, så han hoppas nog på att ju längre det går att förhala desto mer stressad blir Busch. Om Busch håller ut till oktober/november (då första tillgängliga tid för huvudförhandling finns) så kommer vi nog att få se ett förlikningsbud från Esbjörn i lagom tid innan HUF.

Det gäller för Binninge att inte komma med det så nära inpå HUF att Busch tycker att det är bättre att tvåla till Esbjörn i domstolen än att gå med på förlikning.
Binninge förstår att debitera sin tid. Om Esbjörn,Ebba eller det allmänna tar notan skiter han i.
 
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
P
V Ville_Vessla skrev:
Helt otroligt att Ebba framhärdar för nåt halvruckel, min sambo tycker numera att Ebba är en av dom obehagligaste personer i landet. Håller med till viss del. Man kan väl säga så att högerfalangen inte kommer få röster från våran familj pga puckon i toppen. Det lär väl bli C, finns knappt nåt alternativ längre
Om man tittar på fakta i målet (dvs inlagorna till Uppsala tingsrätt från respektive part) så ser man att Busch inte har gjort något fel, så varför hon skulle vara obehaglig pga den här historien förstår jag inte riktigt.
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 1 till
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det handlar säkert inte om det, utan att man ogillar henne politiskt och därför tillskriver henne sinistra motiv även här.
Det är lite trist att man inte kan skilja på person och politik. Jag ogillar KDs politiska inriktning, men jag har aldrig träffat Ebba Busch så jag har ingen åsikt om hur obehaglig hon är. Jag brukar inte betrakta folk som jag inte träffat som obehagliga innan jag har träffat dem.
 
  • Gilla
Robert Eriksson 66 och 3 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Binninge förstår att debitera sin tid. Om Esbjörn,Ebba eller det allmänna tar notan skiter han i.
Jodå, men jag tror inte att målet att fastighetsköpet att gå tillbaka är helt underordnat. Hans kompisar pensionatstanten och fullmaktsinnehaverskan vill nog hemskt gärna att Bolin ska äga fastigheten i många år till.

De räknar förmodligen med att det kommer att gå att sälja fastigheten till ett högre pris när Uppsala kommuns nya detaljplan för Marielund beslutas om ett antal år.
 
P
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Sedan barndomsben är han där med sina minnen,låt honom ha ett eget privat liv !!!!!
Esbjörn lär ha besökt sommarstugan första gången när han var 15 år.
 
  • Gilla
  • Haha
RACS och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jodå, men jag tror inte att målet att fastighetsköpet att gå tillbaka är helt underordnat. Hans kompisar pensionatstanten och fullmaktsinnehaverskan vill nog hemskt gärna att Bolin ska äga fastigheten i många år till.

De räknar förmodligen med att det kommer att gå att sälja fastigheten till ett högre pris när Uppsala kommuns nya detaljplan för Marielund beslutas om ett antal år.
Då får de sponsra ett fetare förslag till förlikning.
 
SarB SarB skrev:
Det är det första du säger här som jag håller med om. Att sprida dåligt rykte om folk är under all kritik och Esbjörn med co borde aldrig börjat strategiskt smutskasta och hota Ebba så som de gjort. Verkligen under all kritik.
Visst - jag förstår kritiken, kanske inte värderingen dock.

Om vi låtsas att Esbjörn och Co. varit helt tysta, men eftersom Ebba är en "kändis" är det ändå högst troligt att Ebba kontaktats om denna tvist.

Och i ett sådant läge - hur många tror att Ebba skulle hållit tillbaka? Varit tyst i media?

Hon är van med media och skulle självklart spelat med dem och fört ut sin uppfattning för att få opinionen på sin sida.
Eftersom Ebba är i media varje dag...då hade det varit helt ok att sprida sin uppfattning i media?

Jag tror helt enkelt inte att Ebba har lidit av detta ett enda dugg. Detta skapar en polarisering ungefär som för Trump, där hennes trogna väljare gillar det hon ser och några som inte uppskattar detta men överlag vinner hon säkert mer än förlorar.

Ebba ska inte vinna 51% av väljarna, hon ska ta 10%. För 10% är detta utmärkt!
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.