236 848 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det kan vi bara spekulera i och jag personligen tror inte alls att Ebba hade spelat på detta i media. Varför gick hon inte ut tidigare med vad som faktiskt har hänt i sådana fall. Ebba har ju suttit förhållandevis tyst i båten, trots att hon hade kunnat påvisa tämligen fula sidor av Esbjörn bra mycket tidigare. Nu valde hon att inte göra det.L larka742 skrev:Visst - jag förstår kritiken, kanske inte värderingen dock.
Om vi låtsas att Esbjörn och Co. varit helt tysta, men eftersom Ebba är en "kändis" är det ändå högst troligt att Ebba kontaktats om denna tvist.
Och i ett sådant läge - hur många tror att Ebba skulle hållit tillbaka? Varit tyst i media?
Hon är van med media och skulle självklart spelat med dem och fört ut sin uppfattning för att få opinionen på sin sida.
Eftersom Ebba är i media varje dag...då hade det varit helt ok att sprida sin uppfattning i media?
Jag tror helt enkelt inte att Ebba har lidit av detta ett enda dugg. Detta skapar en polarisering ungefär som för Trump, där hennes trogna väljare gillar det hon ser och några som inte uppskattar detta men överlag vinner hon säkert mer än förlorar.
Ebba ska inte vinna 51% av väljarna, hon ska ta 10%. För 10% är detta utmärkt!
Ord som "hade" och "skulle ha" (för att inte tala om "alla andra" är begrepp som används av den part som begått något misstag eller någon missgärning för att försöka framställa sina egna gärning som mindre dåliga i jämförelse med vad någon annan minsann SKULLE ha gjort.SarB skrev:Det kan vi bara spekulera i och jag personligen tror inte alls att Ebba hade spelat på detta i media. Varför gick hon inte ut tidigare med vad som faktiskt har hänt i sådana fall. Ebba har ju suttit förhållandevis tyst i båten, trots att hon hade kunnat påvisa tämligen fula sidor av Esbjörn bra mycket tidigare. Nu valde hon att inte göra det.
Den typen av argumentation förs vanligen på förskolan och ungefär i högstadiet växer de flesta ifrån det.
Oavsett Esbjörn hade media fått nyss om detta förr eller senare och då hade media publicerat en artikel om stämningen.SarB skrev:Det kan vi bara spekulera i och jag personligen tror inte alls att Ebba hade spelat på detta i media. Varför gick hon inte ut tidigare med vad som faktiskt har hänt i sådana fall. Ebba har ju suttit förhållandevis tyst i båten, trots att hon hade kunnat påvisa tämligen fula sidor av Esbjörn bra mycket tidigare. Nu valde hon att inte göra det.
Självklart hade de då frågat efter en kommentar från Ebba.
Nej, jag tror inte att hon hade varit tyst, för det hade verkat skumt.
Jag tror alltså inte att det skulle varit ett gatlopp i pressen under flera månader, men tidsmässigt runt den muntliga förhandlingen hade man kunna förvänta sig ett medialt intresse och då att Ebba går ut till pressen.
Svårt att läsa vad jag faktiskt skriver?Tomtom79 skrev:Ord som "hade" och "skulle ha" (för att inte tala om "alla andra" är begrepp som används av den part som begått något misstag eller någon missgärning för att försöka framställa sina egna gärning som mindre dåliga i jämförelse med vad någon annan minsann SKULLE ha gjort.
Den typen av argumentation förs vanligen på förskolan och ungefär i högstadiet växer de flesta ifrån det.
Jag tror inte att Ebba skulle kontaktat media som sin propagandakanal
men hur kan ni inte inse att detta oavsett skulle dragit till sig intresse från media
Skriver
"högst troligt att Ebba kontaktats om denna tvist"
...
"Hon är van med media och skulle självklart spelat med dem"
Som sagt jag förstår kritiken men min uppfattning är att detta oavsett skulle hamnat i ett antal tidningsartiklar.
Och Esbjörns&Co's taktik att styra media initialt har inte alls varit så lyckad. För mycket misstag, osammanhängande skitsnack. Inte nåt som gynnat dem.
Så planen i sig kan vara vettig, att förekomma mediastormen - men det blev inte bra.
Nu var inte planen att undvika en mediestorm genom att kontakta expressen. Planen var att sätta press på Ebba genom att skapa en mediestorm.
Hade däremot tidningen skapat en mediestorm pga dennes bevakning av Ebba, hade vi fått ta ställning till det, men det var inte det som hände
Hade däremot tidningen skapat en mediestorm pga dennes bevakning av Ebba, hade vi fått ta ställning till det, men det var inte det som hände
jag säger inte undvika stormen, kanske jag lägger fel vikt vid order förekomma - men att de ville gå in i mediastormen på sina villkor. DET kan jag förstå.harry73 skrev:
Men jag tycker inte alla delar av utförandet var speciellt bra eller snyggt gjort. Och säkert ett misstag att anlita Binninge med, en erfaren advokat hade kunnat hantera media mycket bättre.
Busch måste klara av att stå emot eventuella avgångskrav också. Jag har ingen aning om hur eller om hennes ställning i KD har förändrats av den här affären.P Pin skrev:
Hon skulle kunna låta fastighetsköpet gå tillbaka mot att Binninge drar tillbaka sin polisanmälan om förtal. Då kommer hon nog ganska säkert att kunna sitta kvar som KD-ledare. En förtalsprocess kan bli politiskt besvärlig även om hon inte fälls.
Redigerat:
Ja, det är ganska givet att det hade uppmärksammats i pressen. Däremot hade det knappast varit lika mycket ståhej som det är nu om hur processen skulle påverka KD negativt opinionsmässigt.L larka742 skrev:
Men det är ju en tämligen meningslös spekulation. Binninge har ju hela tiden haft strategin att driva målet minst lika mycket i media som i domstol. Om inte om vore så hade det nog inte ens blivit en rättsprocess.
Redigerat:
Det fanns ingen mediastorm att gå in i innan Binninge &co skapade den med hjälp av Expressen. Det var kanske en bra taktik i och med att de inte har en chans juridiskt.L larka742 skrev:
Jag tvivlar på att en erfaren advokat hade tagit sig an fallet. Kanske ingen advokat alls hade velat det.
Fattades ett ord ,obehagliga politiker, skulle det vara. Och inte beroende på endast detta utan hennes ackumulerade framtoning.SarB skrev: