A
C cpalm skrev:
Hur menar du? Skall åklagaren sitta och värdera om en person förtjänar att bli förtalad eller inte?
Nä men om det verkligen är så farligt att viss information får dagens ljus..
Detta faller in för mig som typiska fjantigheter.. Och att man då väljer att stöda den andra sidan i fastighetsköpet aktivt..
lägger man till allt som är skrivet om Ebba på olika forum av vänsteraktivister så blir det fullständigt klart..
 
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, men en åklagare ska väl dock värdera om målet har en chans att vinna i domstol, annars ska åklagaren lägga ner åtalet.
Jo precis, men det är ju en helt annan sak, då är det ju den aktuella gärningen man bedömer och inte anmälarens vandel.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, men en åklagare ska väl dock värdera om målet har en chans att vinna i domstol, annars ska åklagaren lägga ner åtalet.
Så på sätt och vis tycker jag Maskintok har rätt, men anför lite fel skäl bara ...
Den där fjantiga anklagelsen hade inte stått sig i rättsal.. För att skriva ut att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande och våld är inte förtal.. det är sanningen enligt domslut vid tidigare åtal...
 
A
E El-Löken66 skrev:
Men hur länge ska du försvara kvinnan.

Ska vi göra en lista åt dig för de senaste åren kanske?
Ska jag tolka det som om Ebba inte är någon favvo hos dig?
 
Detta kommer endast att stärka hennes kort i längden. Kan jämföras men någon som prylar sina barns mobbare, rättstaten säger aja baja, men det allmänna rättsmedvetandet applåderar.
Jag är utbildad jurist men skulle inte tveka en sekund att utföra ett rejält övergrepp i rättssak under vissa omständigheter.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A
slaskman slaskman skrev:
Detta kommer endast att stärka hennes kort i längden. Kan jämföras men någon som prylar sina barns mobbare, rättstaten säger aja baja, men det allmänna rättsmedvetandet applåderar.
Jag är utbildad jurist men skulle inte tveka en sekund att utföra ett rejält övergrepp i rättssak under vissa omständigheter.
intresserant..
Vad skulle du säga som utbildad om detta..
Och att vederbörande är medlem, eller startade en organisation för brottslingar...
Skärmdump från diskussionsforum visande en texttråd med användarkommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan det bli mer offentligt att man begått brott om man är med i organisation som stöder brottslingar eller fd?
 
Karlia
Stärka hennes kort bland vissa, inte bland andra. Om politiker inte respekterar våra lagar och anser sig stå över dem, vem ska då respektera dem? Vem väljer vilka lagar som är ok och vilka som inte är det? Får jag välja?
 
  • Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
C
Maskintok skrev:
Nä men om det verkligen är så farligt att viss information får dagens ljus..
Nej, och det var väl inte direkt några okända uppgifter heller om jag förstått det rätt. Förtalet ligger ju i att EB använde uppgifterna i syfte att misskreditera sin motpart.
 
A
Karlia Karlia skrev:
Stärka hennes kort bland vissa, inte bland andra. Om politiker inte respekterar våra lagar och anser sig stå över dem, vem ska då respektera dem? Vem väljer vilka lagar som är ok och vilka som inte är det? Får jag välja?
välja får du göra, men även vara beredd på konsekvenserna...
 
A
C cpalm skrev:
Nej, och det var väl inte direkt några okända uppgifter heller om jag förstått det rätt. Förtalet ligger ju i att EB använde uppgifterna i syfte att misskreditera sin motpart.
Det är bara löjligt..
handlar ju om att Karln inte har någon som helst trovärdighet... Jag skulle skämmas om jag hade en sådan som juridiskt ombud..
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
C
Maskintok skrev:
handlar ju om att Karln inte har någon som helst trovärdighet... Jag skulle skämmas om jag hade en sådan som juridiskt ombud..
Jag säger inte emot dig i det avseendet, men JB:s trovärdighet har ju ingen betydelse i det här fallet. Förtalet kan ju till fullo bedömas utan att ta ställning till några uppgifter som lämnats av JB.
Som sagt, vi kan ha åsikter om vad som är rätt och fel, men åklagaren måste gå på vad som framgår av lagboken och rättspraxis.
 
Maskintok skrev:
Den där fjantiga anklagelsen hade inte stått sig i rättsal.. För att skriva ut att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande och våld är inte förtal.. det är sanningen enligt domslut vid tidigare åtal...
Jag tror inte att det är så självklart som du tror. Förtal är förtal oavsett om det är sant eller inte. Det var nog bra att ta straffet och gå vidare.
Sättet hon kritiserar lagen hon just brutit mot var inte helt snyggt.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
Jag tror inte att det är så självklart som du tror. Förtal är förtal oavsett om det är sant eller inte. Det var nog bra att ta straffet och gå vidare.
Sättet hon kritiserar lagen hon just brutit mot var inte helt snyggt.
Nja det tycker då jag.
bra att folk vågar stå upp emot fjant..
 
A
C cpalm skrev:
Jag säger inte emot dig i det avseendet, men JB:s trovärdighet har ju ingen betydelse i det här fallet. Förtalet kan ju till fullo bedömas utan att ta ställning till några uppgifter som lämnats av JB.
Som sagt, vi kan ha åsikter om vad som är rätt och fel, men åklagaren måste gå på vad som framgår av lagboken och rättspraxis.
Och göra en värdering om det är lönt att väcka åtal.. Inte bara väcka åtal för att skattebetalare betalar
 
Karlia Karlia skrev:
Stärka hennes kort bland vissa, inte bland andra. Om politiker inte respekterar våra lagar och anser sig stå över dem, vem ska då respektera dem? Vem väljer vilka lagar som är ok och vilka som inte är det? Får jag välja?
Hon har valt och tagit konsekvenserna, kanske är det här början till en ny och mer relevant lagstiftning.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nja det tycker då jag.
bra att folk vågar stå upp emot fjant..
Huruvida han är en fjant har inte med saken att göra. Förtal är ändå inte tillåtet. Det är fler som har upptäckt det på sistone.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.