14 210 läst · 205 svar
14k läst
205 svar
Ebba Busch konfliktfyllda husköp kommenterat i sociala medier
Nä men om det verkligen är så farligt att viss information får dagens ljus..C cpalm skrev:
Detta faller in för mig som typiska fjantigheter.. Och att man då väljer att stöda den andra sidan i fastighetsköpet aktivt..
lägger man till allt som är skrivet om Ebba på olika forum av vänsteraktivister så blir det fullständigt klart..
Den där fjantiga anklagelsen hade inte stått sig i rättsal.. För att skriva ut att han gjort sig skyldig till sexuellt ofredande och våld är inte förtal.. det är sanningen enligt domslut vid tidigare åtal...Mikael_L skrev:
Detta kommer endast att stärka hennes kort i längden. Kan jämföras men någon som prylar sina barns mobbare, rättstaten säger aja baja, men det allmänna rättsmedvetandet applåderar.
Jag är utbildad jurist men skulle inte tveka en sekund att utföra ett rejält övergrepp i rättssak under vissa omständigheter.
Jag är utbildad jurist men skulle inte tveka en sekund att utföra ett rejält övergrepp i rättssak under vissa omständigheter.
intresserant..slaskman skrev:Detta kommer endast att stärka hennes kort i längden. Kan jämföras men någon som prylar sina barns mobbare, rättstaten säger aja baja, men det allmänna rättsmedvetandet applåderar.
Vad skulle du säga som utbildad om detta..
Och att vederbörande är medlem, eller startade en organisation för brottslingar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det bli mer offentligt att man begått brott om man är med i organisation som stöder brottslingar eller fd?
Det är bara löjligt..C cpalm skrev:
handlar ju om att Karln inte har någon som helst trovärdighet... Jag skulle skämmas om jag hade en sådan som juridiskt ombud..
Jag säger inte emot dig i det avseendet, men JB:s trovärdighet har ju ingen betydelse i det här fallet. Förtalet kan ju till fullo bedömas utan att ta ställning till några uppgifter som lämnats av JB.Maskintok skrev:
Som sagt, vi kan ha åsikter om vad som är rätt och fel, men åklagaren måste gå på vad som framgår av lagboken och rättspraxis.
Jag tror inte att det är så självklart som du tror. Förtal är förtal oavsett om det är sant eller inte. Det var nog bra att ta straffet och gå vidare.Maskintok skrev:
Sättet hon kritiserar lagen hon just brutit mot var inte helt snyggt.
Nja det tycker då jag.D Daniel 109 skrev:
bra att folk vågar stå upp emot fjant..
Och göra en värdering om det är lönt att väcka åtal.. Inte bara väcka åtal för att skattebetalare betalarC cpalm skrev:Jag säger inte emot dig i det avseendet, men JB:s trovärdighet har ju ingen betydelse i det här fallet. Förtalet kan ju till fullo bedömas utan att ta ställning till några uppgifter som lämnats av JB.
Som sagt, vi kan ha åsikter om vad som är rätt och fel, men åklagaren måste gå på vad som framgår av lagboken och rättspraxis.
Hon har valt och tagit konsekvenserna, kanske är det här början till en ny och mer relevant lagstiftning.Karlia skrev: