A
har Harris fått sin text plagiat skyddad?

om inte så börjar smutskastningen av KD och framförallt Ebba bli väldigt tråkig och belysande på att vissa partier bör ta itu med sina medlemmar... snarast...
 
P
Numera gäller upphovsrätten oavsett om man har registrerat texten eller inte, även i USA.

Men Busch har ju inte kopierat någon text. Hon har använt en liknande formulering i ett annat ämne.
Hennes talskrivare säger sig dessutom inte ha hört eller läst Harristalet. Man kan väl fundera på hur sant det är, men Busch kan knappast ha läst eller hört Harris tal.
 
A
P pmd skrev:
Numera gäller upphovsrätten oavsett om man har registrerat texten eller inte, även i USA.

Men Busch har ju inte kopierat någon text. Hon har använt en liknande formulering i ett annat ämne.
Hennes talskrivare säger sig dessutom inte ha hört eller läst Harristalet. Man kan väl fundera på hur sant det är, men Busch kan knappast ha läst eller hört Harris tal.
med tanke på att jag inte heller hört eller läst det så...
Jag vill knappt veta om att människan finns...
 
P pmd skrev:
Jo, och det du kommenterade var ett förtydligande om varför jag tycker som jag tycker

Det är alltså inte den tolkning jag gör.

Kanske inte enbart, men det är inte i konflikt med att hon ser sig som oskyldig.

Sådant bör man ha sitt parti med på innan man går ut med det.

Vad är det som är otydligt med att säga att man i själ och hjärta anser sig oskyldig?
Det otydliga är att man erkänner, samtidigt säker att man är oskyldig. Hon anser inte att hon borde vara oskyldig eller erkänner att hon brutit mot lagen (likt ditt exempel om civil olydnad), vilket enligt mig är ett stort problem. Hennes anhängare håller såklart inte med, men det är väl naturligt.
 
A
intressanta saker verkar ha skett i bakgrunden...

tydligen så har J. B begärt att det ska raderas i forums trådar och på andra ställen..
Det är alltså så att polisen gått nästan enbart på Google sökning av J. Bs namn..
enligt utredningen... Där nästan all fakta kommer från Flashback... bl.a...
 
P
Okarlsson Okarlsson skrev:
Det otydliga är att man erkänner, samtidigt säker att man är oskyldig. Hon anser inte att hon borde vara oskyldig eller erkänner att hon brutit mot lagen (likt ditt exempel om civil olydnad), vilket enligt mig är ett stort problem. Hennes anhängare håller såklart inte med, men det är väl naturligt.
Ja, det är lite otydligt vad Busch menar med oskyldig. En välvillig tolkning är att hon anser sig ha gjort moraliskt rätt som höll sig till sanningen, men att tolka vad Busch säger innebär ibland en hel del kremlologi.
 
P
Maskintok skrev:
intressanta saker verkar ha skett i bakgrunden...

tydligen så har J. B begärt att det ska raderas i forums trådar och på andra ställen..
Det är alltså så att polisen gått nästan enbart på Google sökning av J. Bs namn..
enligt utredningen... Där nästan all fakta kommer från Flashback... bl.a...
Det var intressant! Var hittade du de uppgifterna?
Har någon tvingats radera något?

Man kan fråga sig hur JB tänker sig en skadeståndsprocess. Kan han lyckas få den att hållas inom lyckta dörrar?
 
På Flashback finns det en rejäl tråd om tomten. Det har funnits många länkar till domarna mot honom. Dessa länkar är de flesta döda nu, allt skrivet finns kvar.
 
A
slaskman slaskman skrev:
På Flashback finns det en rejäl tråd om tomten. Det har funnits många länkar till domarna mot honom. Dessa länkar är de flesta döda nu, allt skrivet finns kvar.
Jo J. B har begärt att det skall censureras lite här och där... Det skrivna ordet blir svårare..
Men domar och länkar har försvunnit...
vilket jag tror han satte igång med när Esbjörn blev hans klient...
 
P
Det är inte så komplicerat att begära ut domarna från relevanta domstolar, så jag undrar lite vad vitsen med att radera länkar är. Lite mer jobb måste man förstås lägga ner för att läsa domarna, men det går ju inte att dölja dem.
 
A
P pmd skrev:
Det är inte så komplicerat att begära ut domarna från relevanta domstolar, så jag undrar lite vad vitsen med att radera länkar är. Lite mer jobb måste man förstås lägga ner för att läsa domarna, men det går ju inte att dölja dem.
Eftersom i polisens undersökning om förtalet så hade man bara använt Google och tagit den mesta informationen ifrån flashback, så med raderade länkar mm så blir ju bilden som vissa ville.. även om trådar med informationen funnit under lång tid....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.