14 212 läst · 205 svar
14k läst
205 svar
Ebba Busch konfliktfyllda husköp kommenterat i sociala medier
Jag tror inte brorsonen skulle gilla att bli blåst på arvet.T Takläggare skrev:Fast vad spelar det för roll om Maggan valt ombud ? hon är en nära vän , hon följde med han till psykologen oxå, verkar som dom har en bra relation , om hon får ärva så har hon uppenbart gjort något bra o gott för gubben om han skriver över arv på henne. skulle inte du vilja rikta ditt arv om du inte hade bröstarvingar?
Dessutom kanske Y har har något emot EB:s familj som också bor i närområdet.
Stickan
Nej, det är inte han som valt jurist själv, men valet av jurist visar ju vilken typ av människor Ebba har mot sig..Stickan56 skrev:Det är nog inte Esbjörn som valt jurist.
Citat från EB:s Facebook:
”En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten."
Y driver en konferensanläggning och är granne till Esbjörn m.fl. Hon har enligt Aftonbladet tidigare varit inblandad tveksamma ärenden gällande arv i samma område.
[länk]
Stickan
Förstår ännu inte problemet, brorsonen kommer säkert få arv även han, gubbe verkar ha gott om pengar , det är hans ensak vart arvet går, har inget med tvisten o göra.Stickan56 skrev:
Det är ju också en sak som jag påpekat från början. Hur girig är man när man förväntar sig ett arv som brorson!! jag väntar mig inte ens arv från mina föräldrar, dom får göra av med sina pengar hur dom vill, men dessutom en farbror eller morbror skulle jag inte ens tänka tanken på att ärva.Stickan56 skrev:
Uppenbart har brorsonen gett en del av sitt tidigare arv till gubben, var några andelar i huset.J j-o75 skrev:
Antingen var det en gåva eller en muntlig uppgörelse, men det spelar ingen större roll här.
Men vad vi nu vet så behöver inte gubben sälja för att han själv behöver pengar, dessa verkar han redan ha.
Domstolen bör ibland ta ställning till ett ombuds vandel. Det finns krav på redbarhet.Nötegårdsgubben skrev:
Annars håller jag nog med. Vi bör diskutera sakfrågan och inte en massa strunt om vad de inblandade personerna kan tänkas ha i huvudet. Det är vad de gör och säger som spelar roll.
Det innebär förstås att inte heller värdeomdömen om Buschs motiv och påståenden om hur elak hon är platsar i diskussionen.
Argumentum ad rem non argumentum ad hominem!
Redigerat:
Och sociala media från team esbjörn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...en-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...en-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
Han tycker bland annat att tomten även fortsättningsvis skall vara en skogstomt.J j-o75 skrev:
Det är ju praktiskt om man vill dölja skrotbilarna och annan bråte på tomten.
Stickan
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 525 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 525 inlägg
Snipp snapp snut... https://www.svd.se/ebba-busch-erkanner-fortal
Hon vill sätta punkt för händelsen och fokusera på politiken. Rättegången skulle legat långt fram i tiden och den tiden anser hon inte att hon har. Hon anser också att hon är oskyldig, trots att hon skrev på strafföreläggandet.
– Jag hade kunnat välja att gå till rättegång och bli det juridiska predikat som i dag saknas. Men min främsta uppgift är att vara partiledare.
Hon vill sätta punkt för händelsen och fokusera på politiken. Rättegången skulle legat långt fram i tiden och den tiden anser hon inte att hon har. Hon anser också att hon är oskyldig, trots att hon skrev på strafföreläggandet.
– Jag hade kunnat välja att gå till rättegång och bli det juridiska predikat som i dag saknas. Men min främsta uppgift är att vara partiledare.
Nja inte direkt han.Mikael_L skrev:
Men läs gärna vad just vänsteraktivister skrivit om Ebba..
Och jodå nog kan man allt läsa ut att åklagare velat sätta dit en partiledare från oppositionen.. För så allvarligt var det inte..
ombudet har ju gjort allt det som Ebba skrev och säkert mer om man ska följa de som haft koll på honom sedan tidigare....