hsd
Nu blir det visst rättegång i alla fall, det förtalade ombudet kräver skadestånd
 
A
hörde ikväll att den förtalade valt att ansöka om skadestånd...
Nu har det gått för långt..
Det är inte längre en liten skit sak detta..
Antingen så ska Ebba betala frivilligt eller så ska man gå till tinget...

För vadå? att Karln hållit på med barn, och inte vill stå för vad han gjort... Och då ska andra lida... förbannade råtta..
Och denna person har någon valt för att vara juridiskt ombud åt sig... Skulle ju för fan vara ett straff på att ens erbjuda sina tjänster inom juridik om man hållit på med detta..
Är han medlem i centerpartiet också kanske....
 
Maskintok skrev:
Jag tycker mycket om Ebba.
Jag anser hon agerat korrekt även i detta.
speciellt med tanke på att JB tydligen håller på i en organisation som stöder brottslingar...
Han är fd brottsling... Och det är inget vidare problem för min del att man ifrågasätter hans lämplighet som juridiskt ombud för den andre parten i denna husaffär.. tvärtom.
En riktig åklagare hade sett detta och sagt åt den där personen att lägga ner och sluta tramsa.
Ebba Busch är ju numera också fd brottsling.
 
A
Okarlsson Okarlsson skrev:
Ebba Busch är ju numera också fd brottsling.
inte för min del iallafall.. jag ser henne mer som ett offer för idioter... Som vill ha sina 15 min och tjäna andelar emot oppositionen...
 
C
J jonko skrev:
Sen är du fri att tycka vad du vill om lagen och tycker du den är fel kan du försöka få till en ändring genom att få en riksdagsman att motionera för en ändring av lagen,
EB har ju gått ut nu i media och menar på hon inte gjort fel utan att det är lagen det är fel på (vad annars?) så en röst på KD kanske?
:crysmile:
 
A
S om Ebba Busch: ”Ytterst olämpligt att hon avfärdar lagen”
https://www.expressen.se/dinapengar/ytterst-olampligt-att-busch-avfardar-lagen/

Ingen som tycker det är allt annat än moraliskt och hederligt att man inte uttalar sig på detta sätt som politiskt aktiv och motståndare...

En politiskt aktiv person ska fan inte uttala sig i detta.
Och speciellt inte från S.
De kan börja ransaka i C om de vill ha folk att döma..

Ebba bör ta tillbaka erkännandet och strida i rätten och media bör gå ut och visa vad vederbörande har gjort tidigare så att det blir slut på dessa brottsliga juridiska ombud som har allt annat än rent mjöl i påsen.
Han ska vara glad att han lever...
sexuellt utnyttjande av barn är inget att leka med... vissa får betala med sitt liv..
andra brukar hamna i fängelse... De som suttit där ska inte få ha yttrande i att få bli juridiska ombud... De är på fel sida lagen.
Och ska behandlas därefter.

hänvisa till att färre söker hans hjälp...
Och därför söka skadestånd... undrar hur hans offer mår... över att veta att han fortfarande utför handlingar emot andra..även om det nu inte är av samma karaktär.....
 
P
E El-Löken66 skrev:
Mycket dåligt föredöme. Har så mycket pengar att hon köper sig fri från alla rättegångar, tycker faktiskt hon är till hälften kriminell.
Köper sig fri? Hurdå?
Kriminell var hon nog ändå. Hon har erkänt att hon har begått ett brott.
 
A
Lena Rådström Baastad (S).
minst aktiv i riksdagen...
Men ändå så ger man sig in och kommenterar Ebbas fall... inte som henne som privatperson utan som partiledare... bland annat..

Och man säger att jag är ute på fel is när jag säger att vänsteraktivister varit delaktiga från start och att åklagare har agerat i andras intressen... jo Jävlar...
Här är det bara början på samma aktivism som kommunister utövar...
 
A
P pmd skrev:
Köper sig fri? Hurdå?
Kriminell var hon nog ändå. Hon har erkänt att hon har begått ett brott.
Nä hon har erkänt att hon brutit emot svensk lag.
Men ändå så har hon egentligen bara talat om att personen är dömd tidigare...
Att denne personen gjort allt i sin väg för att dölja detta spelar ingen roll...
håller med, det är fel på lagen..
För dessa personer ska ha ett öppet register speciellt när det handlar om sexuellt utnyttjanade av barn, och om de ska agera som ombud juridiskt....

ett juridiskt ombud ska ha karaktär och moral, etik....

Säg mig vart är den karaktären och moralen om man först begår brott...?
 
A
slaskman slaskman skrev:
Vi har ett annat äckel som utnyttjar vår i stort sett unika förtalslagstiftning. Någon som jallar sig nöthatgranskaren använder dataprogram för att hitta företrädesvis äldre människor som uttryckt sig klumpigt på nätet elket delat uppgifter om hans tidigare djurhållningsproblem blir stämda till höger och vänster. Detta har han satt i system och lever på då han verkar inkapabel att försörja sig på ett anständigt sätt. Vår lag är tyvärr föråldrad och felaktig.
vem?
T. Å?
är det denna som menas så blir jag ju inte förvånad om vederbörande har något med i detta spelet att göra...

Superspridare av hat oroar Näthatsgranskaren - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
https://sverigesradio.se/artikel/superspridare-av-hat-oroar-nathatsgranskaren
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
S om Ebba Busch: ”Ytterst olämpligt att hon avfärdar lagen”
[länk]

Ingen som tycker det är allt annat än moraliskt och hederligt att man inte uttalar sig på detta sätt som politiskt aktiv och motståndare...

En politiskt aktiv person ska fan inte uttala sig i detta.
Och speciellt inte från S.
De kan börja ransaka i C om de vill ha folk att döma..

Ebba bör ta tillbaka erkännandet och strida i rätten och media bör gå ut och visa vad vederbörande har gjort tidigare så att det blir slut på dessa brottsliga juridiska ombud som har allt annat än rent mjöl i påsen.
Han ska vara glad att han lever...
sexuellt utnyttjande av barn är inget att leka med... vissa får betala med sitt liv..
andra brukar hamna i fängelse... De som suttit där ska inte få ha yttrande i att få bli juridiska ombud... De är på fel sida lagen.
Och ska behandlas därefter.

hänvisa till att färre söker hans hjälp...
Och därför söka skadestånd... undrar hur hans offer mår... över att veta att han fortfarande utför handlingar emot andra..även om det nu inte är av samma karaktär.....
Jag håller med, jag tycker också att det är ytterst olämpligt att en i riksdagen håller på och uttalar sig om att det är fel på lagen när den inte passar riksdagsmannen.
Det är ju rena Trump-fasonerna.
Civil olydnad får väl andra än våra valda politiker ägna sig åt!

Maskintok skrev:
Och man säger att jag är ute på fel is när jag säger att vänsteraktivister varit delaktiga från start och att åklagare har agerat i andras intressen... jo Jävlar...
Här är det bara början på samma aktivism som kommunister utövar...
Jodå, jag säger att du är ute på hal is.
Jag vill nog att du framför dina bevis för hur anmälan och den följande processen skulle vara orkestrerad utav vänsteraktivister.
Annars känns du för mig bara som en konspirationsteoretiker.
Kommer ditt nästa påstående vara att V och/eller S driver barnsexhandel ifrån en Pizzeria i Bandhagen?
 
P
Karlia Karlia skrev:
Juridiskt korrekt men inte moraliskt.
Det beror nog på vilken moral man har. Min moral säger att en säljare som vill få tillbaka det den har sålt och meddelar detta till köparen via massmedia och sen inte vill träffa köparen agerar omoraliskt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag håller med, jag tycker också att det är ytterst olämpligt att en i riksdagen håller på och uttalar sig om att det är fel på lagen när den inte passar riksdagsmannen.
Det är ju rena Trump-fasonerna.
Civil olydnad får väl andra än våra valda politiker ägna sig åt!


Jodå, jag säger att du är ute på hal is.
Jag vill nog att du framför dina bevis för hur anmälan och den följande processen skulle vara orkestrerad utav vänsteraktivister.
Annars känns du för mig bara som en konspirationsteoretiker.
Kommer ditt nästa påstående vara att V och/eller S driver barnsexhandel ifrån en Pizzeria i Bandhagen?
näpp inte alls.
Men läs gärna på lite om dessa typer så får vi se vad du säger.... Jag har min åsikt klar..
 
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag håller med, jag tycker också att det är ytterst olämpligt att en i riksdagen håller på och uttalar sig om att det är fel på lagen när den inte passar riksdagsmannen.
Det är ju rena Trump-fasonerna.
Civil olydnad får väl andra än våra valda politiker ägna sig åt!
Busch har väl inte ägnat sig åt civil olydnad? Hon tycks inte ha trott att hon begick ett brott när hon skrev det famösa uttalandet på Facebook. I begreppet civil olydnad brukar ingå att den som begår ett brott är fullt medveten om att det är ett brott, samt är i förväg beredd att ta konsekvenserna av det.
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, men en åklagare ska väl dock värdera om målet har en chans att vinna i domstol, annars ska åklagaren lägga ner åtalet.
Så på sätt och vis tycker jag Maskintok har rätt, men anför lite fel skäl bara ...
Jag har inte riktigt samma juridiska erfarenhet som överåklagare Anders Jakobsson så jag ska nog inte värdera hans insats för mycket, men med tanke på att han innan Buschs erkännande var beredd att gå vidare med åtal så tror jag att han hade en ganska bra grund för brottsmisstanken grovt förtal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.