35 800 läst · 290 svar
36k läst
290 svar
Ebba Busch erbjuds pengar för att riva huskontraktet
Du kan alltid ta vägen genom domstol.D djac skrev:
Men måsten väljer du själv.
Sedan får ditt agerande om du ändå väljer att inte lyda uppmaning om att ta ditt straff konsekvenser.. Men i ebbas fall var det aldrig något måste.. det avgjorde hon själv.
Jag tror du är virrig nu, såklart kunde hon valt förhandling, men hon valde att erkänna direkt, böterna kom som en konsekvens av detta och de var inte något hon hade kunnat välja att betala eller ej.Maskintok skrev:
Hon kunde tagit en längre väg till avslut, ja, men utkomsten av denna eventuellt längre väg hade inte varit hennes att välja.
Du kan alltid välja.D djac skrev:Jag tror du är virrig nu, såklart kunde hon valt förhandling, men hon valde att erkänna direkt, böterna kom som en konsekvens av detta och de var inte något hon hade kunnat välja att betala eller ej.
Hon kunde tagit en längre väg till avslut, ja, men utkomsten av denna eventuellt längre väg hade inte varit hennes att välja.
Den virrige är du
Jodå du har de valen du med.D djac skrev:
Att strunta i att utföra det som någon förväntar sig av dig.
Om du vill se det som ett måste så måste du det
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Så om man inte tillhör de privilegierade,D djac skrev:
Är det okej att inte följa lagen?
Det är så jag tolkar det du skriver
Då tolkar du fel, men jag kan hjälpa dig, peka gärna på var det står. Men du har nog rätt i (om det var det du tänkte) att jag förväntar mig att ledare föregår med gott exempel, var det det som ställde till det? (och var en extrem vänsteråsikt)Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Så de icke privilegerade är mindre värda? Eller inte lika smarta.D djac skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Jo men det är vi överens om. Eller det beror vem du ställer tilll eftersom en av har lite svårt att förstå det jag tycker man ska förstå inte förstår. Då förstår de inte jag förstår att man ska förstå det jag inte förstår är inget man ska förstå men det förstår jag inte hur kan man förstå det jag inte förstår. Det behöver man inte förståharry73 skrev:
Se inlägg #119 för exempel på utbildade jurister som hävdar motsatsen.Maskintok skrev: