A
Jetkokos Jetkokos skrev:
Jo, hon har nog bidragit med sin del av dumheter. Det hör väl till när man är en välbetald politiker. ;)

Vet inte varför du drar fram Bali i detta sammanhang, men så himla fantastiskt överraskande är det inte att en åklagare lägger ner en förundersökning. Det är liksom så processen ser ut...
Läs vad vederbörande jag svarade skrev.
Det låter mer som en person som t, ex Bali.
Eller Sahlin.. m, fl än Ebba.

A
D djac skrev:
Ja men det är en generell åsikt och iaktagelse, att när de privilegierad åker dit så är det synd om dem och fel på systemet, när en undersåte åker dit så är det svårt klandervärt och inga straff är nog.
Nu stod inte Ebba och sa att det var synd om henne utan att hon ansåg att hon inte gjort något fel.
vilket är helt okej, men visst hade det då låtit bättre med att se in i kameran och säga..
Nu åklagare blir det åka av i rätten..
gör er redo än att göra en adaktusson och gömma sig bakom tidsnöd.

D djac skrev:
Vi tycker nog inte olika där, det som jag ogillar är när de välsituerade i samhället bryter mot lagen och förringar det, någonstans med en klangbotten som säger "för att jag är värd det", vare sig det är som i detta fallet eller tex när man smiter undan avgifter, skatter etc, man skaffar sig ett sorts bidrag från staten genom att inte betala. Då är det inte så farligt och mest synd om en att man blir påkommen.

När de sedan vänder sig om och ser en lägre bemedlad medborgare bryta mot lagen, då går topplocket och det finns ingen gräns för de represalier man önskar denna.

Dubbelmoral är ju ett utslitet uttryck idag men ett mer flagrant exempel blir vårt att hitta.

OT men det ska bli intressant att se vad som kommer ur Pandoraläckan, det blir nog krokodiltårar ska ni se.
Har du problem med att någon tjänar mer pengar än dig? Du missar en sak i din avundsjuka. Den här bostadaffären, hade aldrig fått samma.uppståmdele om det varit du eller jag.
Att gubb f-n fick för sig att hoppa av kontraktet. Men Är det.Ebbas fel? Naturligtvis inte. Men hon blir dömd.
Om samma historia hade dykt här där ts är i ebbas läge. Så hade inte många sakt kliv av för den stackars gamla gubbens arvinge.

Har man pejl på media så märker man fort att politiker är mer tacksamma att hoppa på

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Jetkokos Jetkokos skrev:
Jo, hon har nog bidragit med sin del av dumheter. Det hör väl till när man är en välbetald politiker. ;)
En mycket bra "dumhet"!

A
dumhet?
Skulle kalla detta för uppriktighet.
När man tar ett rejält avstånd från personer som hycklar och angriper henne men ändå inte bryr sig om att stötta utsatta barn i. samhället..

Bra gjort Ebba..
släng skiten tillbaka i ansiktet på denna journalist.. ni hade er chans när hon gav er den...

D
Bananskalare Bananskalare skrev:
Har du problem med att någon tjänar mer pengar än dig? Du missar en sak i din avundsjuka. Den här bostadaffären, hade aldrig fått samma.uppståmdele om det varit du eller jag.
Att gubb f-n fick för sig att hoppa av kontraktet. Men Är det.Ebbas fel? Naturligtvis inte. Men hon blir dömd.
Om samma historia hade dykt här där ts är i ebbas läge. Så hade inte många sakt kliv av för den stackars gamla gubbens arvinge.

Har man pejl på media så märker man fort att politiker är mer tacksamma att hoppa på
Nu är jag inte så säker på att det är så med pengarna, det ändrar inte att jag tycker det är osmakligt av de som har fått alla privilegier att vara besvikna för att de också i viss mån omfattas av de lagar som befolkningen i övrigt.

Att media inte alltid är nyanserade och helt rättvisa är ingen nyhet, detta lär inte vara sista gången som en offentlig person omskrivs.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Unikt namn
D djac skrev:
Nu är jag inte så säker på att det är så med pengarna, det ändrar inte att jag tycker det är osmakligt av de som har fått alla privilegier att vara besvikna för att de också i viss mån omfattas av de lagar som befolkningen i övrigt.

Att media inte alltid är nyanserade och helt rättvisa är ingen nyhet, detta lär inte vara sista gången som en offentlig person omskrivs.
Det är tydligt att du är besviken över de privilegierade människorna som du kallar dem.
Det måste ju ligga något mer bakom den besvikelsen än att Ebba kallade en pedofil för pedofil?

Det dryper ju klassförakt om dina poster, resonemang som är vanligt bland yttervänstern...

D djac skrev:

Du menar att en politiker inte får bli missnöjd med en dom? Jag visste inte att fanns vissa lagar som bara gynnar de riktigt rika och vårå politiker
Men får man ändå inte vara besviken?

• Gilla
1
  • Laddar…
A
vore väl en sak om detta hade blivit prövat någon gång i rättsal, men nu fanns ju inget prejudikat i detta fall så då får hon vara hur besviken hon vill.. enda fel hon gjort är att inte haft tiden till att dra det till rätten..

D
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det är tydligt att du är besviken över de privilegierade människorna som du kallar dem.
Det måste ju ligga något mer bakom den besvikelsen än att Ebba kallade en pedofil för pedofil?

Det dryper ju klassförakt om dina poster, resonemang som är vanligt bland yttervänstern...
Japp, vi som är privilegierade ska vara ödmjuka och hederliga, inte giriga, otacksamma och ohederliga. Jag vet att det är en radikal tanke för vissa men så tycker jag.

De flesta som lyckats är sådana, det är därför det gått så bra för dem, sen finns det undantag.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
D
Unikt namn Unikt namn skrev:

Haha, nä jag är för den delen inte speciellt vänster men det är roligt att du ser det som så när någon påpekar att de tycker att samma regler och lagar ska gälla alla.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Haha, nä jag är för den delen inte speciellt vänster men det är roligt att du ser det som så när någon påpekar att de tycker att samma regler och lagar ska gälla alla.
tog hon inte straffet?
betalade hon inte böterna och skadeståndet?

har hon då inte gjort det som för väntas?
att hon har en åsikt om att inte ha gjort fel betyder inte att hon inte gjort rätt för sig..

D
Maskintok skrev:
tog hon inte straffet?
betalade hon inte böterna och skadeståndet?

har hon då inte gjort det som för väntas?
att hon har en åsikt om att inte ha gjort fel betyder inte att hon inte gjort rätt för sig..
Ett missförstånd kanske, att "ta straffet" man blivit dömd till, likaså att betala böter och skadestånd är, galet nog, inte att göra som man förväntas, det är att göra som man måste.

Att sedan gå ut och svamla om att man inte har gjort fel måste ju tolkas som att man är oskyldig, trots att man erkänt. Nä, det ser jag inte som att göra det jag hade förväntat mig.

A
D djac skrev:
Ett missförstånd kanske, att "ta straffet" man blivit dömd till, likaså att betala böter och skadestånd är, galet nog, inte att göra som man förväntas, det är att göra som man måste.

Att sedan gå ut och svamla om att man inte har gjort fel måste ju tolkas som att man är oskyldig, trots att man erkänt. Nä, det ser jag inte som att göra det jag hade förväntat mig.
Nej nej det är att göra det som förväntas.
Att göra det man måste är inte alls att betala, det kan lika gärna vara att överklaga eller välja att bli åtalad.. väldig skillnad där.
förväntas är något som någon annan anser att du bör.
Att du måste är något du själv väljer att göra...

D
Maskintok skrev:
Nej nej det är att göra det som förväntas.
Att göra det man måste är inte alls att betala, det kan lika gärna vara att överklaga eller välja att bli åtalad.. väldig skillnad där.
förväntas är något som någon annan anser att du bör.
Att du måste är något du själv väljer att göra...
Om du inte betalar dina böter kommer tvångsmedel att börja användas, prova själv med vilken bot du vill, ta fortkörning tex!

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.