35 774 läst · 290 svar
36k läst
290 svar
Ebba Busch erbjuds pengar för att riva huskontraktet
Det gick inte att hitta den aktuella domen via Google tidigare heller. Jag försökte. Det enda sättet att få tag på den under en ganska kort period var via Flashback.Maskintok skrev:
Det var tråkigt, jag hittade då den ganska långt före förtalet började.. Men hade inte en aning om att fanskapet var just det ombudet...P pmd skrev:
Om Aftonbladet stod för 99% av alla sålda tidningar hade jämförelsen kanske varit relevant.P pmd skrev:
Själv tycker jag folk som kladdar på underåriga får skylla sig själva.
Men vissa verkar tycka annorlunda.
Google är ett stort bolag och har en mycket dominerande ställning, men det har inte monopol. Det finns alternativ. Jag tycker att det är lika dumt att förlita sig på ett enda bolag för sitt informationsinhämtande oavsett hur stort och dominerande bolaget är, så jämförelsen är i högsta grad relevant.
Folk som kladdar på minderåriga åker in i fängelse (förhoppningsvis). Det har de förstås enbart sig själva att skylla för. Hurså? Vad har det med Google att göra?
Folk som kladdar på minderåriga åker in i fängelse (förhoppningsvis). Det har de förstås enbart sig själva att skylla för. Hurså? Vad har det med Google att göra?
Jag tycker dessutom det är intressant att beakta att det är just ett bolag, vars enda och lagstadgade syfte är att generera vinst till sina aktieägare. De ska alltså agera utifrån detta i första hand, att ha förväntningar på Google att de ska ha några andra mål med sin verksamhet är naivt.P pmd skrev:Google är ett stort bolag och har en mycket dominerande ställning, men det har inte monopol. Det finns alternativ. Jag tycker att det är lika dumt att förlita sig på ett enda bolag för sitt informationsinhämtande oavsett hur stort och dominerande bolaget är, så jämförelsen är i högsta grad relevant.
På det sättet tycker jag att de skiljer sig ganska mycket från (seriösa) nyhetsorgan, som ju utöver intjäning har andra dokumenterade mål att uppfylla.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Visst är Google ett företag, där ägarna vill tjäna pengar. Inget konstigt med det. Det är som Facebook även där ett vinstdrivande företag. Mediebolag även där. Skillnaden inte speciellt stor. Samtliga ha ganska rymliga samveten. Mediebolaget har dessutom väldigt rymlig bokföring.hitta en seriös mediakoncern så borde du få hittelön.D djac skrev:Jag tycker dessutom det är intressant att beakta att det är just ett bolag, vars enda och lagstadgade syfte är att generera vinst till sina aktieägare. De ska alltså agera utifrån detta i första hand, att ha förväntningar på Google att de ska ha några andra mål med sin verksamhet är naivt.
På det sättet tycker jag att de skiljer sig ganska mycket från (seriösa) nyhetsorgan, som ju utöver intjäning har andra dokumenterade mål att uppfylla.
Liknande trådar
-
Ebba Buschs mäklare varnas
Artikelkommentarer -
Ebba Busch: ”Jag har jobbat som utomhusmålare i fem säsonger”
Artikelkommentarer -
Ebba Busch vinnare i hustvisten
Artikelkommentarer -
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
Artikelkommentarer -
Ingen förlikning för Ebba Busch i hustvisten
Artikelkommentarer