35 774 läst · 290 svar
36k läst
290 svar
Ebba Busch erbjuds pengar för att riva huskontraktet
Som sagt, domen är offentlig handling så det går inte att gömma den.Maskintok skrev:Det skriver jag inte ut här, speciellt inte med tanke på vad Ebba råkade utför..
Men åklagaren sa ju från början att det hängde på hur pass lätt det var att hitta informationen på nätet, och det var lätt fram tills Ebba skrev inlägget sen försvann just denna information... lyckligt sammanträffande för ombudet?
knappast...
Jo det var just detta som åklagaren anmärkte på vid beslutet om att inleda en förundersökning eller ej.. om domen emot fd ombudet fanns lätt tillgänglig eller ej.. det visade sig att den var borttagen från Googles sökningP pmd skrev:
Det hade nog mer att göra med att Busch hade en ganska stor publik för sitt Facebookinlägg.Maskintok skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 067 inlägg
Ja, men det bygger ju på att man känner till frågan och är intresserad på nivån att man vill läsa själv. För de flesta räcker det nog med det de fick läsa genom Ebba Busch för att faktiskt få en sämre bild av ombudet, vilket väl var meningen och därför hon straffades.P pmd skrev:
Sen var mitt skrivande om att man kan använda fler söksätt än Google mer ett generellt utlåtande. Google är fantastiskt för flitigt använd information, men har ibland lite för avancerade algoritmer om man letar efter något udda. Och min poäng var som sagt bara att man kan använda Google och andra saker, så att ”alla” googlar innebär inte att inte vissa söker på andra vis också.
Så var det ju inte. Domen gick alldeles utmärkt att finna hos domstolen.Maskintok skrev:
Bättre bevis går knappast att finna.